ما کوچکیم در پهنه فرهنگ ایرانی، اسلامی

به گزارش دیتاپد، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، در متن این پیغام آمده است:

ما کوچکیم در پهنه فرهنگ ایرانی، اسلامی

هو المعز

وَتِلْکَ الْأَیَّامُ نُدَاوِلُهَا بَیْنَ النَّاسِ وَلِیَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَیَتَّخِذَ مِنْکُمْ شُهَدَاءَ ۗ

حیات آدمی چیزی نیست جز فرصتی برای اثرگذاری؛

چنان که سعدیِ سخته سخن فرمود:

غرض نقشی است کز ما باز مانَد

که هستی را نمی بینم بقایی

و نقش زدن در عرصه فرهنگ و ادب اگر دشوارترین نباشد، از دشوارترین هاست.

در این سرزمین نوابغ، که جان ها صرف ادبیات و کتاب و فرهنگ شده و جهانیان بدان می بالند، چه کاری می توان کرد که در شأن و قابل عرض باشد؟ بزرگترین کارها در این راستا خُرده کاری است؛ زیرا ما کوچکیم در پهنه فرهنگ ایرانی-اسلامی.

آنچه از زمان ادغام موسسات سه گانه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکیل موسسه تازه به نام با مسمای خانه کتاب و ادبیات ایران بر من و همکارانم گذشت، مصداق چنین حرکت و امری بود.

هجده ماه از حضور بنده در خانه کتاب و ادبیات ایران گذشت؛ پرواضح است آن چه به انجام رسید، آن بود که توانستم؛ و نه آنچه که می خواستم.

اگر توفیقی به لطف خداوند حاصل شد، مرهون همدلی و همراهی جامعه کتاب و ادبیات کشور بود که ضروری است بنده قدردان همه این عزیزان باشم و هستم.

امیدوارم قصورات و تقصیرات بنده را -که یقینا کم هم نبود- بزرگوارانه بر من ببخشایند.

حال پس از روزگاری که کوشش و دشواری -ملازم هم- بر ما گذشت از جمع همکاران فرهیخته و کوششگرم در خانه کتاب و ادبیات ایران مرخص می شوم تا اگر تقدیر مقدرم، سربازی فرهنگ ایران زمین باشد، در سنگری دیگر به انجام وظیفه و خدمت به اهالی کتاب و نشر و ادبیات بپردازم. در این مجال، بر خود وظیفه می دانم از تک تک آنان تقدیر و برایشان موفقیت و سربلندی آرزو کنم.

قدردان بزرگواران، دکتر سیدعباس صالحی و دکتر محسن جوادی هستم که اعتماد نموده و این وظیفه خطیر را به بنده محول کردند. امیدوارم این موسسه -که از این پس علاوه بر کتاب و ادبیات، خانه بخشی از دل و جان من هم خواهد بود- آینده ای هموار و رو به روشنی داشته باشد. ان شاءالله

رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ سُلْطَانًا نَصِیرًا

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2243

به "ما کوچکیم در پهنه فرهنگ ایرانی، اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ما کوچکیم در پهنه فرهنگ ایرانی، اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید