لطف الله نسبی: انتظاری برای کسب سهمیه المپیک در سطح جهانی نداشتیم

به گزارش دیتاپد، به گزارش خبرنگاران، روز نخست مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک در بخش جهانی با حذف نمایندگان ایران در هر دو بخش مردان و بانوان همراه بود. در چارچوب این روز از رقابت ها که روز گذشته برگزار گردید نیما عالمیان تنها نماینده کشورمان بود که در دور نخست مسابقات پیروز به کسب پیروزی مقابل انخابات مغلوستان شد. ندا شهسواری و شیما صفایی نتیجه دیدارهای خود در این دور را به ترتیب به التینکایا سیبل از ترکیه و سارا دی نیوتی از لوکزامبورگ واگذار کردند.

لطف الله نسبی: انتظاری برای کسب سهمیه المپیک در سطح جهانی نداشتیم

در دور دوم مسابقات گزینشی المپیک در سطح دنیای، نیما عالمیان مقابل جاکوب از لهستان باخت. نوشاد عالمیان هم که در دور نخست استراحت داشت در این دور نتیجه ملاقات با فلورنت لمبیت از بلژیک را واگذار کرد.

بدین ترتیب هر چهار نماینده کشورمان سرانجام کار زودهنگامی در این رقابت ها داشتند اگرچه همچنان فرصت دارند از حضور در مسابقات گزینشی آسیای میانه سهمیه لازم برای شرکت در المپیک توکیو را به دست بیاورند.

جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز مردان تاکید دارد که این سهمیه دور از دسترس نیست به خصوص که اگر بازیکنان ایران در فاصله دو سه روزه باقی مانده تا مسابقات گزینشی آسیای میانه، از فشار روحی و روانی خود کاسته و تمرینات نشاط آوری داشته باشند.

وی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به عملکرد نیما عالمیان گفت: نیما در دور نخست مسابقات بازیکن مغولستانی را شکست داد. عملکرد او در این ملاقات خوب و البته قابل پیش بینی بود. در دور دوم اما نیما برابر نماینده لهستان متحمل شکست شد در حالیکه در مجموع خوب ظاهر شد.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ادامه داد: نیما گیم نخست این بازی را برد، در گیم دوم هم از حریفش جلو بود اما در نهایت نتیجه این گیم را واگذار کرد. مشابه همین شرایط در گیم پنجم هم برای نیما وجود داشت.

لطف الله نسبی به عملکرد نوشاد عالمیان به تک ملاقاتی که در این رقابت ها برابر نماینده بلژیک داشت نیز اشاره نمود و یادآور شد: حریف بلژیکی نوشاد فوق العاده بود. به معنای واقعی روز این بازیکن بود چون بدون نقص و عالی کار کرد. نوشاد هم به اندازه خود خوب کار کرد اما بازیکن بلژیکی به قدری خوب و جنگنده بود که واقعا پیروزی حقش بود.

وی تاکید نمود: در هر صورت قبل از شروع این رقابت ها هم پیش بینی و انتظاری بابت کسب سهمیه نداشتیم. مسابقات گزینشی المپیک در سطح دنیای با حضور بهترین های دنیا برگزار می گردد. تنیس روی میز ایران در هیچ دوره ای از این رقابت ها کسب سهمیه نکرده است اما به هر حال حضور در آن فرصت خوبی بود برای اینکه بازیکنان به شرایط بهتری برای کسب سهمیه از آسیای میانه برسند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با بیان اینکه مسابقات گزینشی آسیای میانه از 28 اسفندماه شروع می گردد، گفت: امید داریم از این رقابت ها کسب سهمیه کنیم. باید فشار روحی و روانی بازیکنان کاسته گردد و در همین دو سه روزی که فرصت داریم، تمرینات با نشاطی داشته باشند تا بتوانند به نتیجه موردنظر برسند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1682

به "لطف الله نسبی: انتظاری برای کسب سهمیه المپیک در سطح جهانی نداشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لطف الله نسبی: انتظاری برای کسب سهمیه المپیک در سطح جهانی نداشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید