عادی شدن اختلاط آب و فاضلاب بسیار بد است

به گزارش دیتاپد، خبرنگاران/خوزستان مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: گفتن عبارت کلر باقیمانده صفر در استان خوزستان عادی شده است در حالی که اگر این مساله در استان دیگری مطرح شود، قابل باور نیست.

عادی شدن اختلاط آب و فاضلاب بسیار بد است

جعفر ربیحاوی در جلسه کمیته آب و فاضلاب و التور که امروز (29 شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار گشت، در مورد مسائل آب و فاضلاب شادگان اظهار کرد: کدورت بالای آب با میانگین میانه 10 NTU، شکستگی گسترده در خطوط انتقال و شبکه توزیع آب شهری و روستایی، قطعی مکرر آب در برخی نقاط، کلر باقیمانده صفر و آلودگی میکروبی در برخی نقاط، انشعابات غیر مجاز و شوری آب معضلات بخش آب شهری و روستایی شادگان هستند.

به گزارش خبرنگاران، وی افزود: باید یک جایی این مسائل حل شود. اینکه نام می شود سکونت در نقطه ای غیر مجاز است یا نقشه شهرسازی ندارد، به بهداشت مربوط نمی شود زیرا اگر اولین مشکل بهداشتی در این خصوص رخ دهد، نخستین کسی که باید جواب دهد بهداشت است در حالی که در هر جلسه این صحبت ها در مورد مسائل بهداشتی مطرح می شود.

ربیحاوی خاطرنشان کرد: گفتن عبارت کلر باقیمانده صفر در استان خوزستان عادی شده است در حالی که اگر این مساله در استان دیگری مطرح شود، قابل باور نیست. عادی شدن مساله اختلاط آب و فاضلاب هم بسیار بد است.

وی گفت: شرایط تاسیسات آب و فاضلاب شادگان در بدترین حالت قرار گرفته است و حتی در آفریقا هم شرایط این گونه نیست.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به سر ریز همیشگی فاضلاب در شادگان، خاطرنشان کرد: در یک بازه زمانی مساله ای بابت تامین 10 میلیون تومان برای انجام یک پروژه مطرح بود که شرکت آب و فاضلاب شادگان می گفت توان تامین این مبلغ را ندارد.

وی شرح داد: شرایط موجود اصلا خوب نیست و اگر مسئله ای رخ نمی دهد، لطف خدا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1956

به "عادی شدن اختلاط آب و فاضلاب بسیار بد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادی شدن اختلاط آب و فاضلاب بسیار بد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید