شیرشاه پرفروش ترین انیمیشن تاریخ شد ، کارتون یا زنده؟

به گزارش دیتاپد، شیرشاه در حالی عنوان پرفروش ترین انیمیشن تاریخ را از یخ زده ربود که مدیران استودیو دیزنی فیلم تازه خود را اصلا در گونه انیمیشن دسته بندی نمی نمایند.

شیرشاه پرفروش ترین انیمیشن تاریخ شد ، کارتون یا زنده؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ونیتی فر، فروش 20 میلیون دلاری شیرشاه در چند روز گذشته کافی بود تا مجموعه درآمد آن در کمتر از یک ماه از مرز 1.3 میلیارد دلار بگذرد و رکورد 1.276 میلیون دلاری یخ زده را پشت سر بگذارد. به این ترتیب، شیرشاه به کارگردانی جان فاورو پرفروش ترین انیمیشن تاریخ است اما در عین حال بعضی کارشناسان تردیدهایی هم بر این رکورد وارد می دانند.

از آنجا که نسخه بازسازی انیمیشن سال 1994 نه یک فیلم زنده است نه یک انیمیشن محض، می توان رکورد یخ زده را همچنان پابرجا دانست. هر چند تمام جهان شیرشاه تازه را به چشم انیمیشن نگاه می نمایند و طبعا باید آن را صدرنشین تازه پرفروش ترین انیمیشن های تاریخ دانست. البته دنباله یخ زده پاییز امسال از راه می رسد و محتمل است یخ زده 2 بتواند رکورد سلف خود را از شیرشاه پس بگیرد و خودش صدرنشین گردد.

دیزنی تا امروز پیروز ترین استودیوی هالیوود در سال 2019 بود و با وجود ضرر اقتصادی 170 میلیون دلاری در سومین گزارش سال اقتصادی، می توان به ادامه رکوردشکنی آن تا انتها امسال میلادی امیدوار بود. عمده زیان اقتصادی دیزنی مربوط به اکران فیلم های استودیو فاکس یعنی دارک فینیکس و دنباله مردان ایکس است که کمتر از پیش بینی ها فروختند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 280

به "شیرشاه پرفروش ترین انیمیشن تاریخ شد ، کارتون یا زنده؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیرشاه پرفروش ترین انیمیشن تاریخ شد ، کارتون یا زنده؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید