رونمایی هند از یک موتورسیکلت تمام برقی مقرون به صرفه

به گزارش دیتاپد، کمپانی Ola Electric هند که در زمینه طراحی و فراوری خودروهای برقی فعالیت دارد، پس مدتها انتظار خاتمه اولین سری موتورسیکلت های تمام برقی خود را در دو مدل به نام های Ola S1 و Ola S1 Pro راهی بازار کرد که علی رغم بهره مندی از مشخصات فنی قابل توجه، برچسب قیمتی کاملاً مالی را ارائه می دهند که می تواند آن ها را در رده موتورسیکلت های شهری تمام برقی مقرون به صرفه قیمت قرار دهد.

رونمایی هند از یک موتورسیکلت تمام برقی مقرون به صرفه

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، کمپانی اولا الکتریک در اوایل این هفته، پایان اولین سری از موتورسیکلت های تمام برقی و شهری خود را در هند عرضه کرد که شامل موتورسیکلت مدل پایه Ola S1 با برچسب قیمتی 99999 روپیه (معادل 1348 دلار آمریکا) و مدل ارتقا یافته Ola S1 Pro با برچسب قیمتی 129999 روپیه (معادل 1753 دلار آمریکا) بود. سازنده هندی مدعی است که این موتورسیکلت های تازه با هدف ارائه به بازارهای دنیای طراحی شده است و در هر نقطه ای از دنیا قادرند تا تجربه ای کاملاً خوب را در اختیار کاربران قرار دهند. این شرکت بعلاوه اعلام نموده که تحویل اولین سری از این موتورسیکلت ها را در ماه اکتبر شروع می نماید.

این موتوسیکلت ها پیش از این به وسیله وب سایت رسمی شرکت OlaElectric برای پیش فروش، ارائه شده بودند و نکته قابل توجه این بود که اندازه رزورهای اجرا شده به حدی بالا بود که در نوع خود یک رکورد دنیای به تعداد می رود. بهاویش آگاروال، رئیس و مدیرعامل گروه Ola در واکنش به این استقبال گفت: من از وانش فوق العاده مشتریان در سراسر هند به اولین موتوسیکلت برقی خود بسیار هیجان زده هستم. تقاضای بی سابقه به این محصول نشانگر تغییر الگوی مصرف نمایندگان به سمت خودروهای برقی است. این یک گام عظیم به جلو در ماموریت ما برای انتقال دنیا به یک حرکت پایدار است. من از همه مصرف نمایندگان که این موتورسیکلت را رزرو نموده اند و به انقلاب EV پیوسته اند تشکر می کنم، اما این تنها یک شروع است!

در خصوص ویژگی های موتورسیکلت برقی اولا باید گفت که این دستگاه به یک صفحه نمایش لمسی 7 اینچی مقاوم در برابر ضربه و خرد شدن مجهز شده است. این محصول بعلاوه از پردازنده هشت هسته ای با 3 گیگابایت رم پشتیبانی می نماید. از ویژگی های دستگاه می توان به مسیریاب جغرافیایی، هشدار ضد سرقت، اتصال بلوتوث، GPS و Wi-Fi، چهار حالت برای صدا، حالت معکوس و بلندگوهای داخلی اشاره نمود. S1 Pro علاوه بر این دارای کروز کنترل برای یاری به نگه داشتن تعادل و ناوبری دقیق است.

این موتورسیکلت در جلو از یک ضربه گیر، ترمزهای دیسکی در جلو و عقب و لاستیک های فوق عریض 110/70-R12 MRF برخوردار است. این موتورسیکلت بدون کلید است و از قفل مجاورتی استفاده می نماید که هنگام نزدیک شدن به آن حس می گردد و هنگام دور شدن قفل می گردد. بعلاوه می توان آن را با استفاده از صفحه نمایش روی اسکوتر یا به وسیله برنامه تلفن همراه قفل یا باز کرد. برنامه Ola Electric بعلاوه هشدارهای مربوط به باتری و سالم بودن دستگاه را ارائه می دهد و حتی برای خدمات پشتیبانی در محل هم می توان از این برنامه بهره گرفت.

شرکت سازنده هندی بعلاوه سیستم عامل تازهی را برای این موتورسیکلت برقی با نام Ola MoveOS طراحی نموده است. این پیشرانه مجهز به یک موتور Hyperdrive است که حداکثر توان خروجی آن 8.5 کیلو وات را ارائه می دهد. گفته می گردد S1 دارای حداکثر سرعت 90 کیلومتر در ساعت است در حالی که سرعت Ola S1 Pro حداکثر 115 کیلومتر در ساعت است و می توانند به ترتیب در 3.6 و 3 ثانیه، مسافت 0 تا 40 کیلومتر در ساعت را طی نمایند.

موتورسیکلت Ola S1 بر اساس Etergo Appscooter طراحی شده است و بنابراین از همان باتری های موزی شکل برخوردار است که در خودروهای برقی این شرکت وجود دارند و تنها تفاوت این است که باتری خودروهای Ola ثابت است و قابل جابجایی نیست. S1 دارای باتری 2.98 کیلووات ساعت است در حالی که مدل پرو دارای باتری 3.97 کیلووات ساعت است که عظیمترین باتری هایی به تعداد می رود که تا به امروز در هند برای موتورسیکلت های برقی فراوری شده اند.

این شرکت ادعا نموده است که Ola S1 می تواند برد 121 کیلومتر را ارائه دهد در حالی که برد مدل Pro 181 کیلومتر است. باید خاطر نشان کرد که این اندازه شعاع حرکتی، از سایر موتورسیکلت های برقی فعلی که در هند به فروش می رسد بیشتر است. Ola یک شارژر قابل حمل 750 واتی را هم در کنار این دستگاه ارائه می دهد و این شرکت بعلاوه شبکه Hypercharger خود را در سراسر هند راه اندازی می نماید و به کاربران این امکان را می دهد تا در عرض 15 دقیقه حدود 75 کیلومتر برد را بازیابی نمایند.

منبع: gizmochina

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 26 مرداد 1400 بروزرسانی: 26 مرداد 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1914

به "رونمایی هند از یک موتورسیکلت تمام برقی مقرون به صرفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی هند از یک موتورسیکلت تمام برقی مقرون به صرفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید