روزنامه چینی: همکاری چین با ایران نمادی از تغییر راهبرد پکن مقابل آمریکاست

به گزارش دیتاپد، همکاری فزاینده چین با ایران در عرصه های مختلف نمادی از تغییر راهبرد پکن در برابر واشنگتن است و اشتیاق این کشور را برای مقاومت در برابر سیاست های یکجانبه آمریکا نشان می دهد.

روزنامه چینی: همکاری چین با ایران نمادی از تغییر راهبرد پکن مقابل آمریکاست

به گزارش خبرنگاران، روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست هنگ کنگ چین نوشت که همکاری فزاینده چین با ایران در عرصه های مختلف نمادی از تغییر راهبرد پکن در برابر واشنگتن است و اشتیاق این کشور را برای مقاومت در برابر سیاست های یکجانبه آمریکا نشان می دهد.

ساوت چاینا روز یکشنبه در گزارش خود آورده است که فرقی نمی کند در آینده چه کسی سکان کاخ سفید را در اختیار بگیرد هرچه می گذرد اشتیاق بیشتری از سوی چین برای مقابله با آمریکا دیده می شود.

روزنامه به شکل گیری جبهه های مختلف مقاومت در برابر آمریکا اشاره کرده و نوشته است این که چه کسی در آمریکا روی کار بیاید، شاید دیگر تفاوت زیادی نداشته باشد زیرا جهان کاملاً متحول شده است و کشورهایی هستند که تمایل به مقابله با آمریکا نشان می دهند.

گزارش به سیاست های چین می پردازد که شکل بسیار رادیکال تری در برابر آمریکا گرفته است و این که پکن صراحتاً رودرروی آمریکا ایستاده است از سوی دیگر افزایش همکاری هایش با تهران نیز نشان می دهد که چه تحولاتی در راه است.

ساوت چاینا افزایش همکاری چین با ایران را یکی از جسورانه ترین تلاش ها از سوی پکن در راستای تحولات ژئوپولیتیک ارزیابی کرده و نوشته است: امروز دیگر کشورها اعتمادشان را به واشنگتن از دست داده اند.

گزارش تأکید کرده است ایران و بسیاری از کشورهای دیگر هرگز به امضای آمریکا پای یک پیمان و توافقنامه اعتماد نخواهند کرد امروز همه می خواهند از وابستگی خود به آمریکا بکاهند و اگر بتوانند وابستگی کمتری به تجارت آمریکا و دلار آمریکا داشته باشند.

به گزارش ایرنا، وانگ یی وزیر خارجه چین در گفت وگو با همتای روس خود از یکجانبه گرایی و زورگویی آمریکا سخن به میان آورد که به نهایت رسیده است و گفت: آمریکا عقل، اعتبار و اخلاق خود را از دست داده است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1274

به "روزنامه چینی: همکاری چین با ایران نمادی از تغییر راهبرد پکن مقابل آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه چینی: همکاری چین با ایران نمادی از تغییر راهبرد پکن مقابل آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید