دستور توقف فعالیت شرکت های فولادی و سیمانی به دلیل کمبود برق، تعطیلی 2 تا 3 هفته ادامه دارد

به گزارش دیتاپد، سخنگوی صنعت برق گفت: صنایع فولاد و سیمان می توانند در بازه زمانی کنونی به مدت 2 تا 3 هفته تولید خود را متوقف کرده و به تعمیرات بپردازند، از سوی دیگر با گذر از زمان اوج بار از تسهیلات صنعت برق بهره مند شوند.

دستور توقف فعالیت شرکت های فولادی و سیمانی به دلیل کمبود برق، تعطیلی 2 تا 3 هفته ادامه دارد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، ضمن اشاره به این مسئله که فاصله تولید برق تا مقدار مصرف بسیار زیاد شده است، گفت: از پیش از ورود به دوره اوج بار برنامه ریزی شده بود تا صنایع به صورت داوطلبانه مصرف خود در بازه زمانی اوج مصرف را کاهش دهند.

سخنگوی صنعت برق در بیان این مسئله که بخش از صنایع به صورت داوطلبانه به کاهش مصرف در سقف مورد نیاز اقدام نکردند، تاکید کرد: به همین علت طرحی ت p ت نام تسهیلات و تعمیرات ارائه شده تا حداکثر برق ارسال شده به صنایع به 10 درصد دیماند مصرفی کاهش پیدا کند.

برق صنایع فولاد و سیمان تا 2 هفته به 10 درصد نیاز کاهش می یابد

وی اضافه کرد: صنایع فولاد و سیمان می توانند در بازه زمانی کنونی به مدت 2 تا 3 هفته تولید خود را متوقف کرده و به تعمیرات بپردازند، از سوی دیگر با گذر از زمان اوج بار از تسهیلات صنعت برق بهره مند شودند.

رجبی مشهدی در پایان با اشاره به اینکه این طرح برای همه صنایع بزرگ و میانه و کوچک فولاد و سیمان اجرایی می شود، گفت: دامنه طرح مرتبط با همه صنایع فولاد و سیمان است و هر 2 بخش دولتی و خصوصی باید مصرف برق خود را در قالب این طرح از روز 3 شنبه کاهش دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1883

به "دستور توقف فعالیت شرکت های فولادی و سیمانی به دلیل کمبود برق، تعطیلی 2 تا 3 هفته ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور توقف فعالیت شرکت های فولادی و سیمانی به دلیل کمبود برق، تعطیلی 2 تا 3 هفته ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید