در هر ساعت 2 نفر در تصادفات فوت می کنند

به گزارش دیتاپد، تهران (پانا) - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی در خصوص شرایط ترافیک و تردد جاده ای از شروع نوروز تا به امروز گفت سفرها 38 درصد افزایش یافته است و در تصادفات جاده ای این ایام نیز در هر ساعت 2 نفر فوت کرده و 29 نفر مصدوم شدند.

در هر ساعت 2 نفر در تصادفات فوت می کنند

سید کمال هادیانفر با اشاره به شرایط تردد و تلفات جاده ای اظهار داشت: پیش بینی ما این بود که نوروز امسال با افزایش 30 تا 35 درصدی تردد همراه باشد که این عدد امسال به 38 درصد رسیده است. در استان های شمالی نیز میزان ترددها بیش از 80 درصد افزایش داشته است. نکته مهم درباره تردد در استان های شمالی، شرایط جوی ناپایدار این منطقه است. ما هنوز در پیک رفت سفرها هستیم و از عصر روز گذشته بازگشت ها افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در برخی نقاط کشور بارش باران، برف و کاهش دما مشاهده می شود. شرایط در استان اردبیل به شکلی است که تردد بدون زنجیر چرخ غیرممکن است. شرایط جوی در این استان ها همراه با ناپایداری لحظه ای است. در استان های جنوبی نیز که منطقه ها دور دستی محسوب می شوند افزایش نسبی تردد مشاهده می شود.

هادیانفر افزود: در 24 ساعت گذشته 30 درصد به میزان واژگونی خودروها اضافه کرده شده است. میزان خسارت ها با عدم رعایت قوانین مانند نبستن کمربند ایمنی افزایش خواهد یافت. در نوروز 1401 بیش از 288 نفر در تصادفات جان خود را از دست داده و 4300 نفر مجروح شده اند. این عدد نشان دهنده فوت 2 نفر و جراحت و صدمه به 29 نفر هر ساعت است.

وی ادامه داد: توصیه اکید پلیس این است که رانندگان تا حد توان با احتیاط تردد کنند. با توجه به اینکه بسیاری از رانندگان در شهر رانندگی کرده اند و مهارت راندن در جاده های طولانی را ندارند باید اکیدا نکاتی مانند استفاده از خودروی ایمن، کمربند ایمنی و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

هادیانفر در ادامه گفت: ما از پلیس خواستیم تا نهایت مساعدت را با رانندگان داشته باشد، اما سرعت و سبقت غیرمجاز و تردد در شانه خاکی تخلف اشکارو خط قرمز پلیس است. به همین علت بیش از 4 هزار دستگاه به علت تخلف متوقف شده اند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی در پایان اظهار کرد: شرایط جوی جاده ها در شمال کشور مساعد نیست و توصیه ما این است که در صورت سفر توصیه های ایمنی رعایت شود. همچنین طرحی تشویقی برای رانندگانی که از 26 اسفندماه تا 15 فروردین ماه تخلفی نکرده باشند اجرا شده و 6 خودرو 30 موتورسیکلت به عنوان جایزه به صورت سیستماتیک در جشنی اهدا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2198

به "در هر ساعت 2 نفر در تصادفات فوت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در هر ساعت 2 نفر در تصادفات فوت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید