خبرنگاران 19 هزار نفر مخاطب آثار جشنواره نمایش عروسکی را مشاهده کردند

به گزارش دیتاپد، تهران- خبرنگاران- مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همراهی فضای مجازی برای ارائه آثار جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک را گامی مهم در راستای تحقق عدالت فرهنگی و همراهی مخاطبان سراسر کشور دانست و شرح داد: بیش از 19 هزار نفر به تماشای آثار جشنواره نمایش عروسکی نشستند.

خبرنگاران 19 هزار نفر مخاطب آثار جشنواره نمایش عروسکی را مشاهده کردند

مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک شامگاه یکشنبه (17 اسفند ماه) با حضور سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا، مدیر کل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا بصیرت، مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی مهدی حاجیان دبیر اجرایی جشنواره و تعداد محدودی از هنرمندان و برگزیدگان سه بخش رقابتی جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک با رعایت حداکثر شیوه نامه های بهداشتی در تالار وحدت برگزار شد.

همت هنرمندان و یاری مدیران برپایی جشنواره تهران-مبارک را میسر کرد

قادر آشنا در سخنان خود و بعد از ابلاغ پیام سلام و خداقوت سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حاضران در مراسم گفت: دکتر صالحی به دلیل حضور در جلسه هیات دولت، امکان حضور در برنامه را پیدا نکردند.

وی با تقدیر از همه همراهان این جشنواره اضافه کرد: وقتی دوباره توفیق حضور در مرکز هنرهای نمایشی پیدا کردم، جشنواره در میانه راه بود و با کرونا و درگذشت دبیر عزیز آن رو به رو شدیم و برای برگزاری آن تردید داشتیم.

مدیر کل اداره هنرهای نمایشی و زارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر آنکه بعد از جلسات متعدد با اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره به این نتیجه رسیدیم به دلیل شرایط کرونایی کشور جشنواره در بستر فضای مجازی برگزار شود گفت: به همین دلیل چهار پلتفرم هاشور، تیوال، نمایش نت و تلویزیون تئاتر ایران به عنوان بسترهای ارائه دهنده آثار انتخاب شدند. گام هجدهم جشنواره تام و تمام از طریق فضای مجازی به تمام دوستداران نمایش و به ویژه گونه نمایش عروسکی در سراسر کشور تقدیم شد.

به ویژه آنکه از پخش این نمایش ها در تلویزیون تئاتر ایران (پلتفرم انحصاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) با استقبال تماشاگران رو به رو شد. به طوریکه بیش از 19 هزار تماشاگر به تماشای نمایش های جشنواره نشستند و نتایج بازخوردها نشان می دهد خانواده ها خواهان ادامه پخش این اثار در فضای مجازی هستند.

حمایت از تمامی آثار حاضر در جشنواره برای اجرای عمومی

آشنا با تاکید بر آنکه علاوه بر بستر فضای مجازی، از اجرای عمومی نمایش های جشنواره که اغلب تولید جدید هستند، حمایت می کنیم شرح داد: چراکه تئاتر با اجرای عمومی زنده است. بر همین اساس است که از اجرای عمومی این اثار در تالارهای زیر مجموعه اداره کل هنرهای نمایشی به ویژه تالار هنر و همینطور دیگر سالن های نمایشی حمایت می کنیم .

در ادامه با پخش یک کلیپ کوتاه یادی از هنرمندان درگذشته، کامبوزیا پرتوی، نصرت کریمی، محمدرضا الوند و گلزار محمدی گرامی داشته شد.

امید به سلامت و شادی مردمان سرزمین مان بیش از همیشه باشد

در ادامه این مراسم، مهدی حاجیان دبیر اجرایی جشنواره به روی صحنه آمد و سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: شاد و آرام روح زنده نام بانو گلزار محمدی و تمام هنرمندان شریف سفرکرده و یادشان مانا. عرض ادب واحترام به پیشگاه قهرمانان ملی در ساحت هنر نمایش که با هنرنمایی ارزشمند خود در شرایط سخت چراغ صحنه جشنواره را پر نور و درخشان نگاه داشتند.

وی در ادامه با تشکر از مدیر کل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی تمامی هنرمندان حضار در این رویداد که با حضورشان گرمابخش جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک بودند بیان کرد: شرایط سخت بود، اما هرآنچه اگر خوبی بود به لطف هنرمندان شریف نمایش عروسکی ایران و همراهانم در ستاد جشنواره بود و تمام کاستی ها و کوتاهی ها از من بود. پس تلخی ها و کاستی ها را برمن ببخشایید و امید به آرامش جهان، امید به سلامت و شادی مردمان سرزمین مان داشته باشیم. همچنین امیدمان به رونق و اعتلای بیش از پیش نمایش ایران و نمایش عروسکی بیشتر از همیشه باشد.

هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک با دبیری اجرایی مهدی حاجیان از 10 اسفند ماه آغاز شده بود، با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان سه بخش رقابتی این رویداد و تجلیل از دو چهره هنرمند نمایش عروسکی با گرامیداشت یاد زنده یاد گلزار محمدی دبیر فقید این رویداد به کار خود پایان داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1683

به "خبرنگاران 19 هزار نفر مخاطب آثار جشنواره نمایش عروسکی را مشاهده کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 19 هزار نفر مخاطب آثار جشنواره نمایش عروسکی را مشاهده کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید