خانه متقاضیان بیرجندی کی ساخته می گردد؟

به گزارش دیتاپد، پس از گذشت دو سال از زمان ثبت نام طرح ملی مسکن، هنوز متقاضیان این طرح در بیرجند نتوانسته اند اقدام به ساخت منازل خود نمایند.

خانه متقاضیان بیرجندی کی ساخته می گردد؟

به گزارش خبرنگاران از بیرجند، طرح ملی مسکن طرحی است که چند سالی می گردد برای خانه دار کردن جوانان سر زبان ها افتاده و قرار است مرهم درد جوانان بی خانه گردد.

این طرح در خراسان جنوبی و علی الخصوص شهر بیرجند مسائلی را به همراه داشته است.

جمعی از متقاضیان طرح ملی مسکن خواهان پیگیری مسائلشان از سوی نهاد های مربوطه و حل این معضلات به منظور پیشرفت فرایند ساخت خانه های خود هستند.

یکی از شهفرایندان بیرجندی متقاضی شرکت در طرح ملی مسکن می گوید: تا این لحظه و پس از گذشت حدود دو سال از زمان ثبت نام، هیچ کدام از متقاضیان پیروز به دریافت پروانه ساخت نشده اند.

او ادامه می دهد: خواسته ما از مسئولین این است که مصالح ساختمانی و تسهیلات را در اختیار ما بگذارند، در صدور پروانه تخفیف قائل شوند و تراکم یکسانی را برای همه طبقات در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید

  • مسکن ملی به شرط 40 میلیون تومان آورده اولی

این شهفرایند بیرجندی بیان می نماید: قرار بود تا در سال 1398 منازل با مبلغ متری 2 میلیون و 500 هزار تومان ساخته شوند، اما پس از گذشت دو سال هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.

او عنوان می نماید: از میان مسائلی که در حال حاضر وجود دارد می توان به متراژ پایین طبقه پنجم ساختمان ها نسبت به سایر طبقات اشاره نمود و دیگر مشکل نیز تخفیف های در نظر گرفته شده، اما اجرا نشده از سوی شهرداری برای انجام امور است.

تحویل زمین، شرط گذر از مسائل

علیزاده معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این خصوص گفت: وظیفه ما تنها تأمین زمین و جدول کشی معابر پروژه است و سیر مراحل ساخت و ساز بر عهده شهرداری است.

او اضافه کرد: 2 هزار و 140 واحد مسکونی برای این طرح پیش بینی شده است که از این تعداد، 2 هزار و 60 واحد قرارداد آن ها تحویل داده شده است و تنها یک گروه 5 نفره برای تحویل زمین خود اقدام نموده اند.

علیزاده اظهار کرد: خواسته ما از مردم این است که هر چه سریع تر مراجعه نمایند و زمین خود را از راه و شهرسازی تحویل بگیرند تا بتوانند آغاز به ساخت نمایند.

هماهنگی و مشارکت بیشتر بین دستگاه های خدمات رسان و شهرداری لازمه گذر از این مرحله از طرح ملی مسکن است.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2064

به "خانه متقاضیان بیرجندی کی ساخته می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه متقاضیان بیرجندی کی ساخته می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید