حقایقی که نظرتان را درباره بازیگران بازی تاج و تخت تغییر می دهد

به گزارش دیتاپد، خبرنگاران - محمد کاملان: سریال دیدن یک فرق بزرگ با تماشای فیلم دارد و آن فرق این است که به دلیل طولانی تر بودن زمان سریال نسبت به فیلم، با شخصیت های سریال ارتباط بیشتری برقرار می کنیم و بیشتر غرق داستان می شویم.

حقایقی که نظرتان را درباره بازیگران بازی تاج و تخت تغییر می دهد

استحکام داستان سریال و همچنین جذاب بودن آن در کنار ایفای نقش عالی ستارگان این سریال نیز یاری می نماید تا رابطه نزدیک تری با شخصیت ها برقرار کنیم. این موارد باعث شد تا سریال بازی های تاج و تخت، به یکی از بهترین سریال های چند سال اخیر تبدیل شود و بعید می دانیم کسی اهل سریال باشد و این مجموعه جذاب و نفس گیر را ندیده باشد.

در چند سالی که این سریال پخش می شود با شخصیت های اصلی آن انس زیادی گرفتیم و برای مصیبت هایی که بر سر خاندان استارک آمد غصه ها خوردیم، گاهی اوقات نیز دلمان از لنیستر ها حسابی خون می شد و می خواستیم سر به تن برخی از آن ها نباشد. اما از آنجایی که هر آغازی در این جهان سرانجامی هم دارد، به انتهای سریال بازی تاج و تخت نزدیک می شویم و آخرین فصل از این سریال جذاب در سال آینده قرار است روی آنتن برود.

در این بین اگر از طرفداران دوآتشه سریال بازی تاج و تخت باشید در کنار اینکه به احتمال زیاد هر کدام از قسمت های این سریال را چندین بار دیده اید، خبر ها و تصاویر حاشیه ای این سریال را نیز دنبال نموده اید و فکر می کنید از ابعاد و زوایا هنرپیشه های این سریال باخبر هستید.

اما جالب است بدانید چیز های از هنرپیشه های این سریال می دانیم که مطمئن هستیم از وجود آن ها بی خبر هستید. با این حساب نزدیک شدن فصل سرانجامی سریال بازی های تاج و تخت را به فال نیک می گیریم و در ادامه برای شما از چیز هایی خواهیم گفت که نظر شما را در مورد بازیگران سریال بازی تاج و تخت تغییر می دهد.

امیلیا کلارک به عشق بازی در نقش مادر اژد ها همه چیز را زیر پا گذاشت

امیلیا کلارک قبل از اینکه در سریال بازی تاج و تخت حاضر شود و نقش طوفان زاد، مادر اژد ها و شنماینده زنجیر ها را بازی کند. هنرپیشه چندان معروفی نبود و پیش از آن نقش فرعی در چند سریال بر عهده داشت. این هنرپیشه بریتانیایی اصول اخلاقی خاص خودش را داشت و به این اصول هم پایبند بود.

همین موارد باعث شده بود تا قبل از بازی های تاج و تخت، صحنه غیراخلاقی از امیلیا کلارک شاهد نباشیم. پایبندی امیلیا به اخلاق و عرف اجتماع ادامه پیدا کرد تا به او پیشنهاد بازی در نقش دنریس تارگرین داده شد. این پیشنهاد به اندازه ای وسوسه برانگیز بود که امیلیا کلارک حاضر شد به تمام اصول اخلاقی که به آن ها پایبند بود پشت پا بزند و در سریال بازی تاج و تخت ایفای نقش کند.

امیلیا کلارک در مورد بازی در این سریال و ایفای نقش صحنه های غیر اخلاقی به رسانه های خبری گفت: به اندازه ای در اجرای نقش دنریس تارگین مصمم بود و می خواست این نقش به بهترین نحو ممکن اجرا شود که حتی اجازه نداد برای برخی از صحنه های این سریال از بازیگر بدل کار یاری گرفته شود و ترجیح داد تا اخلاق را زیر پا بگذارد و بازی تمامی قسمت ها را شخصاً بر عهده بگیرد.

لینا هدی که در انتهای فصل پنجم دیدیم، لینا هدی واقعی نبود

لینا هدی در بیشتر از 30 فیلم بلند و 13 سریال تلویزیونی ایفای نقش نموده است، این هنرپیشه 45 ساله انگلیسی در 3 بازی ویدئویی نیز حضور داشته، اما بیشتر طرفداران، لینا هدی را با سریال بازی تاج و تخت می شناسند. در این بین اگر تمامی قسمت های این سریال را لحظه به لحظه دنبال نموده باشید حتماً خاطرتان هست که در آخرین قسمت از فصل پنجم این سریال، لینا هدی در نقش سرسی لنیستر مجبور شد در میان مردم برهنه راه برود و آبروی ملکه لنیستر ها به باد فنا رفت.

در حین اینکه سرسی لنیستر در میان مردم راه می رفت و دشنام می شنید، راهبه ای هم فریاد شرم سر می داد تا آبروی برای سرسی باقی نماند. از قرار معلوم لینا هدی در حین فیلمبرداری این قسمت باردار بود و کارگردان برای اینکه حاملگی او معین نشود، به جای حضور لیندا هدی واقعی در فیلمبرداری این صحنه از بازیگر بدل کاری با نام ربکا ون کلیو (Rebecca Van Cleave) استفاده کردند.

مدتی بعد از که این قسمت از سریال پخش شد، لینا هدی در مصاحبه ای با اینترتینمنت ویکلی (Entertainment Weekly) گفت، بازی در چنین صحنه حساسی برای او بسیار سخت بود و از آنجایی که بارداری نیز به شرایط او اضافه شده بود، به هیچ وجه امکان حضور مستقیم در چنین صحنه ای را نداشت، به همین دلیل از بازیگر بدل یاری گرفته شد.

عدم حضور سرسی و بران در کنار هم

اگر از آن دسته تماشاچیان تیزبینی هستید که هیچ چیزی را در یک سریال از قلم نمی اندازند حتماً دقت داشته اید که جروم فلین، بازیگر نقش بران در هیچ کدام از قسمت های سریال بازی تاج و تخت صحبت مستقیمی با سرسی لنیستر نداشت و کمتر پیش آمد که این دو بازیگر حتی نگاهشان هم به یکدیگر بیافتد.

جالب اینجاست این اتفاق در حالی صورت گرفت که بران به برادران سرسی یاری های زیادی کرد و رابطه نزدیکی با خاندان لنیستر ها داشت. اما هیچ دیالوگ مستقیمی میان سرسی و بران در این سریال رد و بدل نشد. ظاهراً چنین اتفاقی بی دلیل نیست و ریشه ای در رابطه گذشته جروم فلین و لینا هدی دارد.

اینگونه که پیداست این دو هنرپیشه هرگز در یک صحنه در کنار هم حضور پیدا نمی نماید چرا که لینا هدی و جروم فلین سال ها پیش با هم ارتباط داشتند و رابطه آن ها ختم به خیر نشد و با مسائل زیادی از هم جدا شدند. از قرار معلوم رابطه میان جرمی و لینا به اندازه ای شکر آب است که در تمامی چندین سال ساخت سریال، این هنرپیشه ها حتی در یک اتاق هم در کنار هم حاضر نشدند و هر زمان که یکی از آن ها در قسمتی حضور داشت، نفر دیگر آن مکان را ترک میکرد.

تنها جایی که این دو هنرپیشه را در یک صحنه در این سریال دیدیم به فصل سوم باز می شود که این صحنه نیز گفتگوی بسیار کوتاهی بود و پس از آن هرگز سرسی و بران در کنار هم در بازی تاج و تخت حضور پیدا نکردند.

امیلیا کلارک و کیت هرینگتون دوستان بسیار صمیمی هستند

انصافاً باید اعتراف کرد سریال بازی تاج و تخت سرشار از اتفاق های غیرمنتظره بود و زمانی که قسمت های اول این سریال را می دیدیم کسی باورش نمی شود چه سرگذشتی در انتظار شخصیت های این سریال است. اما در این بین کاملاً معین بود دنریس تارگرین و جان اسنو، آینده ای روشن را در این سریال در پیش رو دارند. دنریس و جان هر دو در این سریال سختی های زیادی تحمل کردند و در بیشتر مواقع از یکدیگر دور بودند تا اینکه در نهایت در فصل هفتم شاهد رویارویی مادر اژد ها و جان اسنو بودیم.

از آنجایی که هر دو بازیگر از ابتدای سریال حضور داشتند رابطه ای محبت آمیز میان کیت هرینگتون و امیلیا کلارک ایجاد شده بود و رفاقت این دو در زندگی واقعی باعث شد تا رویارویی و عشق و عاشقی آن ها در سریال برای هر دو بازیگر سخت باشد. در همین زمینه کیت هرینگتون به پایگاه خبری وَنیتی فِیر (Vanity Fair)، گفت: امیلیا کلارک را حدود شش سال بود که می شناخت و با یکدیگر دوستان خوبی شده بودند، از طرف دیگر امیلیا دوست نزدیک رز لزلی، همسر کیت هرینگتون بود و تمامی این موارد باعث شده بود تا عشق آن ها تنها به سریال ختم شود و در جهانی واقعی، برای یکدیگر دوستان صمیمی باقی بمانند.

بازیگر نقش دُران مارتل فکر می کرد عمر بیشتری در بازی تاج و تخت داشته باشد

الکساندر صدیق بازیگر انگلیسی سودانی است که تاکنون فیلم های مختلفی از او دیده ایم و در سریال بازی تاج و تخت نیز نقش دُران مارتل را برعهده داشت. الکساندر صدیق هنرپیشه خوبی است و انصافاً هم باید گفت: نقش دران مارتل را بی عیب و نقص اجرا کرد و حتی فکرش را نمی کردیم این هنرپیشه پس از حضور در چند قسمت، به سرعت از سر راه برداشته شود.

جالب اینجاست که حتی الکساندر صدیق هم فکر نمی کرد که قرار است به این زودی نقش اش در بازی تاج و تخت انتها پیدا کند، جالب تر اینکه عوامل سازنده این سریال با الکساندر صدیق برای بازی در نقش دران مارتل جهت 4 فصل قرار داد بسته بودند، اما همان طور که در سریال دیدید، دران مارتل زودتر از چیزی که فکرش را می کردیم با بی رحمی تمام به قتل رسید.

در این بین گفته می شود از آنجایی که دران مارتل و خاندان او در کتاب های این مجموعه نقش مهمی داشتند و شعار آن ها نیز سرکوب نشده، سر خم ننموده، شکسته نشده بود. هوادارن فکر می کردند دران مارتل نقش پررنگ تری در سریال هم داشته باشد و سازندگان بازی تاج و تخت که سابقه درخشانی در از بین بردن ناگهانی شخصیت ها دارند، برای غافلگیری طرفداران ترجیح دادند تا دران مارتل را قربانی نمایند.

در این بین الکساندر صدیق نیز گفت که از حذف ناگهانی خود در این سریال بسیار شگفت زده شد و فکر نمی کرد به این زودی ها حذف شود. این هنرپیشه ادامه داد شاید نقش خودش را خوب بازی ننموده باشد و به همین دلیل نیز تهیه نماینده ها تصمیم به حذف او گرفتند.

سوفی ترنر پیروزیت خودش را مدیون بازی تاج و تخت است

اگر این سریال را از ابتدا دیده باشید حتماً به خاطر دارید زمانی که سوفی ترنر در نقش سانسا استارک در فصل اول بازی تاج و تخت حضور پیدا کرد تنها 13 سال داشت و دختربچه ا بیش نبود. خوشبختانه سوفی ترنر به رغم سن و سال بسیار کم توانست به خوبی از عهده اجرای نقش سنگین سانسا بر آید و سازندگان سریال و تماشاچیان را راضی نگه داشت.

این روز ها سوفی ترنر بواسطه بازی در این سریال اسم و رسم خوبی برای خودش دست و پا نموده است و شاهد حضور او در فیلم پرطرفدار مردان ایکس ققنوس تاریک نیز هستیم. در سریال بازی تاج و تخت هم امید زیادی به او داریم و آرزو می کنیم به خوبی بتواند از عهده مدیریت خاندان استارک برآید.

سوفی ترنر در مصاحبه هایی که انجام داده به تأثیر سریال بازی تاج و تخت در پیروزیت های خود نام برده و مدعی است درس های بسیار زیادی از این سریال فرا گرفته است. با این حساب انتظار می رود در آینده نیز از سوفی ترنر زیبارو فیلم ها و سریال های پیروز بیشتری ببینیم.

میسی ویلیامز رابطه خوبی با بازیگر نقش هاند در بازی تاج و تخت دارد

طرفداران بازی تاج و تخت به خوبی می دانند که هیچ کدام از اعضای خاندان استارک روی خوش ندیدند و برخی از آن ها کشته شدند و برخی دیگر نیز مسائل زیادی را تحمل کردند. در این بین انصافاً باید گفت: آریا استارک که نقش او را میسی ویلیامز بازی می نماید، یکی از بااراده ترین فرزندان ند استارک بود و به رغم اینکه با مسائل زیادی روبرو شد باز هم خم به ابرو نیاورد و به مبارزه ادامه داد.

حتی اگر خاطرتان باشد آریا توانست به داخل لنیستر ها نیز نفوذ کند و نیش خودش را به این خاندان بزند. آریا بیشتر این دستاورد ها را مدیون اراده قوی خودش است، اما از حق نباید گذشت که هاند که نقش او را روری مک کین در این سریال بازی می نماید، یاری های زیادی به آریا استارک کرد و به رغم اینکه آریا او را در فهرست افرادی که باید بکشد قرار داده بود باز هم این دو شخصیت بار ها در کنار هم قرار گرفتند و آریا یاری های زیادی از هاند دریافت کرد.

جالب اینجاست که این رابطه نزدیک میان میسی ویلیامز و روری مک کین تنها در سریال وجود نداشت و این دوبازیگر در صحنه فیلمبرداری نیز دوستان خوبی برای هم هستند. در همین زمینه روری مک کین در مصاحبه ای با روینگ استون مدعی شد که بدون شک میسی ویلیامز هوش بیشتری نسبت به او دارد و در بیشتر صحنه های فیلمبرداری، این میسی ویلیامز بود که به روری مک کین برای بهتر بازی کردن یاری می کرد.

روری مک کین در ادامه صحبت ها خود اعتراف کرد که آدم دست و پا چلفتی است و میسی ویلیامز بسیاری از اشتباه های او را در فیلمبردای جبران می نماید. رودی به قسمت های زیادی از این سریال اشاره نمود که دیالوگ هایش را فراموش می کرد و این میسی ولیامز بود که دیالوگ ها به خاطر او می آورد. با این حساب می توان گفت: از آنجایی که خصومت ها و رفاقت های آریا استارک و هاند هنوز به سرانجام نرسیده، امیدواریم در آخرین فصل بازی تاج و تخت باز هم ماجرا های جالبی را از این دو شخصیت ببینیم.

ایوان ریان نزدیک بود به جای کیت هرینگتون در بازی تاج و تخت حاضر شود

بدون شک شما هم همانند ما چهره خصمانه ایوان ریان در نقش رمزی بولتون را فراموش نمی کنید و بلا هایی که بر سر سانسا استارک و خاندانش آورد هنوز هم از جلوی چشم شما پاک نشده است. با این حساب بعید به نظر می رسد فکر کنیم قرار بود ایوان ریان به جای بازی در نقش رمزی بولتون خبیث، نقش جان اسنو شریف را بازی کند و پادشاه جدید شمال شود.

از قرار معلوم ایوان ریان کاندید اول سازندگان این سریال برای بازی در نقش جان اسنو بود و همه چیز به خوبی پیش می رفت تا اینکه تهیه نمایندگان به این نتیجه رسیدند که ایوان ریان بهتر می تواند نقش رمزی بولتون را بازی کند.

ایوان ریان در مصاحبه ای با تلگراف به این قضیه اشاره می نماید و مدعی می شود او هم به با تهیه نمایندگان هم عقیده بود که از عهده نقش رمزی بولتون بهتر بر می آید. با این حساب باید به انتخاب بازیگران سریال بازی تاج و تخت احسنت گفت: چرا که واقعاً ایوان ریان بهترین گزینه برای نقش رمزی بولتون بود و کیت هرینگتون نیز شخصیت شایسته ای برای ایفای نقش جان اسنو دارد.

پادشاه جافری شخصیت بسیار پیچیده ای داشت

شخصیت های بدذات زیادی را در بازی تاج و تخت دیدیم که هر کدام از آن ها در خبیث بودن دست دیگری را از پشت می بستند. یکی از این شخصیت ها پادشاه جافری با هنرنمایی جک گلیسون بود. این هنرپیشه ایرلندی که در سه فصل پیاپی او را در این سریال دیدیم و خون دل های زیادی از دستش خوردیم نقش پادشاهی کم سن و سال و بیرحم را بازی کرد که هیچ کسی از دستش در امان نبود.

جک گلیسون در مصاحبه ای گفته بود که کوشش زیادی انجام داد تا تکبر و غرور بی حد و حساب جافری را به نمایش بگذارد، اما از طرف دیگر سعی داشت تا با توجه به سن و سال کم این پادشاه، ظرافت های نوجوانی و جوانی نیز در شخصیت او نمایان باشد. وی ادامه داد جافری عادت داشت پشت غرورش پنهان شود و ضعف های خود را مخفی نگه دارد، اما این پادشاه همواره احساس عدم امنیت می کرد و به دنبال خانواده ای باثبات و پابرجا می گشت. به گفته جک گلیسون، جافری دوست داشت تا بقیه عاشق او باشند و اجرا کردن چنین ظرافت هایی در شخصیت پادشاه جافری کار بسیار سختی بوده است.

جالب است بدانید جک گلیسون که انصافاً به خوبی از اجرای نقش پیچیده شاه جافری برآمد پس از بازی در این نقش جهانی سینما را فعلاً کنار گذاشته است و در همین زمینه به اینترتینمت گفته بود از 8 سالگی مشغول بازیگری بوده است و دیگر اینکار برای او شور و حالی ندارد، همین امر باعث شد تا جک گلیسون 26 ساله، تحصیل در رشته فلسفه را در دانشگاه دابلین پیش بگیرد.

پیتر دینکلیج اصرار زیادی داشت که نقش یک کوتوله بی دست و پا را بازی نکند

پیتر دینکلیج را با سریال بازی تاج و تخت شناختیم، اما جالب است بدانید این هنرپیشه 49 ساله، سابقه درخشانی در سینما و تلویزیون دارد و بیشتر از 30 اثر بلند سینمایی را در کارنامه او مشاهده می کنیم. پیتر دینکلیج به رغم قد کوتاهی که دارد، مرد بسیار پیروزی در زندگی و کارش شناخته می شود و در سریال بازی تاج و تخت نیز نقش تیریون لنیستر را بازی می کرد که به دلیل قد کوتاهش بار ها مورد تحقیر و خشم سایرین قرار گرفته بود.

اما اگر این سریال را دنبال نموده باشید حتماً به خوبی می دانید که تتیریون هرگز در برابر این تحقیر ها کوتاه نیامد و توانست احترام و اعتماد بانفوذترین افراد سرزمین وستروس را بدست بیاورد. شوخ طبعی و ذکاوت تیریون لنیستر او را به یکی از زیرک ترین شخصیت های بازی تاج و تخت تبدیل کرد و به رغم اینکه در کتاب و فیلمنامه این سریال تأکید زیادی به ذکاوت و هوشمندی تیریون شده بود، شخص پیتر دینکلیج نیز اصرار زیادی داشت تا تیریون هرگز دست مایه بزرگان وستروس نشود و نقش یک کوتوله بی دست و پا را در این سریال بازی نکند.

به همین دلیل پیتر دینکلیج در مصاحبه ای با گاردین گفت: ایفای نقش در سریال بازی تاج و تخت را تنها به این دلیل قبول نموده بود که شخصیت تیریون لنیستر شخصیتی بود که ظاهر جسمانی اش، شخصیت او را تعریف نمی کرد و این اراده و خواست تیریون بود که او را از بسیاری دیگر از چهره های سرشناس این مجموعه بالاتر قرار می داد.

وی در ادامه صحبت های خود گفت: من عاشق کتاب های ارباب حلقه ها هستم، اما در این کتاب ها کوتوله ها به عنوان مخلوقاتی به غیر از انسان ها به تصویر کشیده شده اند و در واقع کوتوله ها در این داستان ها، انسان نیستند. اما در زندگی واقعی کوتوله ها وجود دارند و من به عنوان یک کوتوله از این نکته خوشحالم که برای یک بار هم که شده، جی. آر. آر مارتین در مجموعه کتاب های خود کوتوله ها را مخلوقاتی جدای انسان ها به تصویر نکشید و وجود کوتوله ها را در کنار انسان ها نمایش داد.

پیتر دینکلیج در این مصاحبه تأکید کرد پیشنهاد بازی در نقش های کلیشه ای برای کوتوله ها را هرگز قبول نمی نماید و همواره دوست دارد نقش های کوتوله هایی را قبول کند که تأثیر کلیدی در روند پیشبرد داستان فیلم دارند.

منبع: برترین ها
انتشار: 10 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 240

به "حقایقی که نظرتان را درباره بازیگران بازی تاج و تخت تغییر می دهد" امتیاز دهید

4 کاربر به "حقایقی که نظرتان را درباره بازیگران بازی تاج و تخت تغییر می دهد" امتیاز داده اند | 2.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی که نظرتان را درباره بازیگران بازی تاج و تخت تغییر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید