تهران چقدر گرم می گردد؟ ، تبخیر یک متر از منابع آبی مرکز

به گزارش دیتاپد، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران شرایط جوی این استان همراه با وزش باد و خیزش گرد و خاک به ویژه در منطقه ها غربی و جنوبی استان و بعلاوه افزایش دما تا 40 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

تهران چقدر گرم می گردد؟ ، تبخیر یک متر از منابع آبی مرکز

به گزارش ایسنا، بر اساس نقشه های پیش بینی و تحلیل برونداد الگو های پیش یابی عددی شرایط جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری در برخی ساعت ها همراه با وزش باد پیش بینی می گردد.

طی روز های چهارشنبه و پنجشنبه (21 و 22 تیر) در منطقه ها غربی و جنوبی استان در ساعات بعد از ظهر و شب گاهی افزایش سرعت وزش باد موجب خیزش موقت گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می گردد.

برای امروز تا فردا (19 تا 20 تیر) روند افزایش نسبی دما و در روز های پایانی هفته کاهش تدریجی دما در سطح استان پیش بینی می گردد.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا (20تیر) صاف گاهی وزش باد همراه با افزایش دما با حداقل دمای 28 و حداکثر دمای 40 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه (21 تیر) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 39 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای 41 درجه سانتیگراد، گرم ترین ایستگاه استان تهران در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

1 متر از منابع آب تهران تبخیر شد

داده های ایستگاه هواشناسی تهران نیز نشان می دهد که در سه ماهه نخست سال جاری اندازه تبخیر حدود 1000 میلی متر بوده است، یعنی یک متر از منابع آب مرکز تبخیر شده این در حالیست که در این مدت تنها 35 میلی متر باران در ایستگاه هواشناسی تهران باریده است.

بر اساس جدیدترین داده های شاخص SPEI مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، 100 درصد مساحت مرکز درگیر درجات مختلف خشکسالی است. علاوه بر این تمام مساحت 15 شهرستان تهران نیز با درجات مختلف خشکسالی روبرو است.

داده های پهنه ای بارش تهران نشان می دهد که استان در سه ماهه نخست سال جاری با بیش از 60 درصد کسری بارش روبرو بوده است.

منبع: فرارو
انتشار: 19 تیر 1402 بروزرسانی: 19 تیر 1402 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2421

به "تهران چقدر گرم می گردد؟ ، تبخیر یک متر از منابع آبی مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران چقدر گرم می گردد؟ ، تبخیر یک متر از منابع آبی مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید