تاکید بر مناسبات راهبردی تهران و مسکو

به گزارش دیتاپد، تهران (پانا)-ویچسلاو والودین رییس دومای دولتی فدراسیون روسیهطی تماس تلفنی، با محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، پیرامون مناسبات دوجانبه، همکاری پارلمانی و تحولات منطقه و دنیا رایزنی کرد.

تاکید بر مناسبات راهبردی تهران و مسکو

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش روابط عمومی مجلس شورای اسلامی، والودین در ابتدای این تبادل نظر بر اهمیت روابط مجلسی فدراتیو روسیه و جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود و گفت: خوشبختانه دیدارها و مذاکرات سطح بالای مجلسی میان مجالس دو کشور جریان دارد و این روابط سهم مهمی در توسعه و تسهیل مناسبات فی مابین داشته است.

وی ضمن تجدید دعوت از قالیباف جهت سفر به مسکو با اشاره به ابتکار وجود کمیسیون عالی مشترک مجلسی ایران و روسیه گفت: امیدواریم در آینده - با رعایت شرایط ناشی از همه گیری کرونا- شاهد برگزاری سومین نشست کمیسیون عالی مشترک مجلسی ایران و روسیه باشیم.

رییس دومای دولتی روسیه در خاتمه روابط ایران و روسیه را ممتاز و استراتژیک توصیف کرد و اضافه کرد: مجلس و دولت روسیه آمادگی دارد که تبادل نظر و همکاری های همه جانبه خود با جمهوری اسلامی ایران را پیرامون گسترش مناسبات سیاسی، مجلسی، مالی، فرهنگی، توریسم و همچنین مسائل مهم منطقه ای و بین المللی تداوم بخشیده و توسعه دهد.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نیز در ابتدای این تماس تلفنی ضمن تاکید بر مناسبات راهبردی دو کشور گفت: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد که روابط مجلسی با روسیه را بیش از پیش ارتقاء بخشد و مجلس های دو کشور باید نقش خود را در تقویت و تحکیم مناسبات فی مابین به خوبی ایفاء نمایند.

وی با اشاره به روابط و مشورت های نزدیک روسای مجالس و مجلس های دو کشور ابراز امیدواری کرد در زمانی مناسب به روسیه سفر نماید و با مقامات مسکو از نزدیک به تبادل دیدگاه پردازند.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به نقش و صندلی مهم فدراتیو روسیه و جمهوری اسلامی ایران در و همچنین ظرفیت های فراوان موجود در دو کشور، طرفین می توانند نقش مشترک بیشتری در زمینه های مختلف ایفاء نمایند.

محمدباقر قالیباف در خاتمه گفت: با توجه به شرایط کنونی و تحولاتی که در صحنه روابط بین الملل و سیاست بین الملل در حال وقوع است، ضرورت رایزنی های مستمر مقامات دو کشور و توسعه و تحکیم مناسبات دو جانبه مورد تاکید و توجه جدی ما است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1538

به "تاکید بر مناسبات راهبردی تهران و مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر مناسبات راهبردی تهران و مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید