تأسیس شهری مستقل برای بچه ها در قطر!

به گزارش دیتاپد، وبسایت تابناک باتو : ویزا، گذرنامه و تغییر ارز، برای کسی که می خواهد به خارج از کشورش سفر کند، احتیاج همیشگی به شمار می رود، اما ورود به شهر کیدزانیا که دولت قطر به تازگی افتتاح نموده، به همه موارد یاد شده احتیاج دارد. کیدزانیا شهر مستقل بچه ها و تحت مدیریت آنان است و برای ورود به آن ویزا و گذرنامه احتیاج است.

تأسیس شهری مستقل برای بچه ها در قطر!

اما ایده تأسیس این شهر از کجا آمده است؟!

بچه ها از جنگ ها و کشمکش های جهانی بزرگسالان رنج می برند؛ بنابراین، باید برای آن ها شهری ویژه ساخت؛ شهری که از جنایت و نفرت خالی باشد و بر پایه محبّت، همکاری و شناخت یکدیگر بنا گردد، این شهر برای فرار بچه ها از جهانی دردآور کنونی است. کودک شما برای ورود به این شهر باید به فرودگاه رفته و مدارک لازم را ارائه بدهد.

گردش در این شهر از فرودگاه کیدزانیا شروع می گردد که وسط آن هواپیمای ایرباس 380 واقع شده است. بعد از آن باید اقدامات ورود را انجام داده و مدارک ورود را به دست بیاورید. در نزدیکی دروازه ورودی تابلوی یادگاری روز استقلال کیدزانیا نصب شده، تصویری از سه کودک که پرچم شهر را به دست گرفته اند. در نزدیکی تابلو نیز گروه خوش آمدگویی با کلمه کای از شما استقبال می نمایند. کای در زبان شهر کیدزانیا یک کلمه خوش آمدگویی است.

یک تابلوی دیگر نیز پس از تابلوی یادگاری توجهات را به خود جلب می نماید و روی آن حقوق بچه ها و چند قانون شهر نوشته شده است: تو حق بودن داری، تو حق بازی کردن داری، تو حق داری که خلاق باشی، بدانی و مشارکت کنی.

بانک کیدزانیا اولین جایی است که به چشم می خورد. در اینجا پول ها را باید تغییر دهی، چرا که پول مرسوم قطر در این شهر رایج نیست و باید به جای آن پولی به نام کیدزوس بگیری، اگر پولت تمام شد، باید در ازای آن کار کنی و کیدزوس بگیری.

شهر یک اداره دفاع شهری دارد. کودکی به نام جاسم منصور مدیر آنجاست. خبر یک آتش سوزی خیالی به او ابلاغ می گردد. جاسم با گروه دفاع شهری با تجهیزات خاموش کردن آتش راهی آنجا می شوند. آن ها پیش از رفتن، اورژانس کیدزانیا را خبر می نمایند. مأموریت جاسم و همکارانش هنوز تمام نشده، آن ها درباره دلیل و اسباب آتش سوزی زیر نظر یک متخصص کیدزانیایی تحقیق می نمایند و به تحلیل حادثه می پردازند تا دلایل آتش سوزی را دانسته و از بروز دوباره آن در آینده جلوگیری نمایند.

عده ای از بچه ها هم در خبرگزاری کیدزانیا مشغول به کارند. آن ها خبر آتش سوزی را می گیرند و آن را با شفافیت کامل برای شهروندان کیدزانیا منتشر می نمایند. جزئیات وقوع آتش سوزی، خسارت ها و چگونگی جبران آتش سوزی به وسیله آن ها اطلاع رسانی می گردد.

رضا عبدالمنعم مدیر بازاریابی این شهر می گوید ما در این شهر دوره های آموزشی برای بچه ها برگزار می کنیم تا مشارکت اجتماعی را بیاموزند، و با عشق به زندگی، عشق به شغل و همگرایی زندگی نمایند.

او می گوید اهداف و رسالت شهر کیدزانیا با منظره 2030 قطر همخوانی دارد و هدف از آن ساخت جامعه ای یکدست و هماهنگ در قطر به وسیله آموزش بچه ها است. بچه ها از 4 تا 14 ساله می توانند در این شهر حاضر شوند و در شغل های واقعی نقش آفرینی نمایند. در این شهر تفریح و شادی با تفریح در هم آمیخته است.

او می گوید، این شهر گام مهمی برای آماده سازی جوانان آینده است و ما با 42 تأسیسات داخل شهر ابزار های لازم را در اختیار بچه ها قرار داده ایم تا محیط واقعی کار را آزمایش نمایند.

کیدزانیای دوحه در پارک اسپایر زون و در مساحتی 5500 متر مربعی قرار گرفته است. کیدزانیا یک کمپانی خصوصی مکزیکی است که مراکز زنجیره ای تفریح را در 16 نقطه در سراسر جهان اداره می نماید. هر کیدزانیا مدل کوچکی از یک شهر واقعی با ساختمان ها، فروشگاه ها، تئاتر ها با وسایل نقلیه و عابرین پیاده ای که در خیابان ها تردد می نمایند طراحی شده است.

کیدزانیا شهربازی نیست بلکه یک شهر واقعی است که به بچه ها یاد می دهد چگونه زندگی و با مسائل دست و پنجه نرم نمایند، مشاغل مختلف را بشناسند و به همین دلیل با مؤسسه های مختلف قطری همکاری نمایند. در کیدزانیا بچه ها دست بند های الکترونیکی دارند که به والدینشان اجازه می دهد موقعیت بچه ها خود را از راه دور مکان یابی نمایند.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 23 مهر 1403 بروزرسانی: 23 مهر 1403 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2490

به "تأسیس شهری مستقل برای بچه ها در قطر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأسیس شهری مستقل برای بچه ها در قطر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید