بی تفاوتی نسبت به زبان فارسی امنیت مان را به خطر می اندازد

به گزارش دیتاپد، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر نسبت به زبان و خط فارسی بی تفاوت باشیم هم جنبه هویتی و هم جنبه امنیتی ما دچار مخاطره می گردد.

بی تفاوتی نسبت به زبان فارسی امنیت مان را به خطر می اندازد

به گزارش خبرنگاران-منطقه خراسان، حسین انتظامی در مراسم اعطای نشان عالی فرهنگی و هنری فردوسی که در دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی برگزار گردید با اشاره اینکه این روز همزمان با پاسداشت زبان فارسی است، اظهار کرد: زبان والبته خط فارسی جنبه هویت بخش و امنیت آفرین برای ما دارد. وظیفه دستگاه های فرهنگی، تبلیغاتی، علمی و آموزش و پرورش در این زمینه دو چندان است.

وی ادامه داد: اگر در تندباد حوادث امروز نسبت به این میراث بزرگ که توسط پیشینیان فردوسی همچون رودکی بزرگ، دقیقی، عنصری پایه گذاشته شد و البته توسط فردوسی به سترگی و معنایی رسید، بی تفاوت باشیم هم جنبه هویتی ما و هم جنبه امنیتی ما دچار مخاطره می گردد. بنابراین وظیفه این دستگاه هاست که یاری نمایند.

رئیس سازمان سینمایی کشور توضیح داد: البته تاکید و نگاه من جنبه افراطی نسبت به زبان فارسی ندارد ولی وقتی انسان می بیند در گویش ها، در خط و در زبان امروز فخامت زبان فارسی نادیده گرفته می گردد می تواند نگران باشد.

انتظامی با اشاره به نگاه اسطوره ای فردوسی گفت: اگر فردوسی نبود بسیاری از اسطوره هایی که در فرهنگ و تمدنمان داریم و به آنها افتخار می کنیم، نبود.

وی یادآور شد: هر ایرانی پاک سرشتی که شاهنامه را می خواند، روحیه وطن دوستی، غیرت، سلحشوری و جنبه های حماسی در او زنده می گردد. در این روزگار که ملت ما در معرض تهدیدات نامربوط است، بازگشت به روحیه حماسی و سلحشوری فردوسی را احتیاج داریم.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: در فراوری آثار فرهنگی هرچقدر بیشتر به شاهنامه تاسی کنیم جنبه های فراوریات فاخر را بیشتر شاهد خواهیم بود. اگرچه خوشبختانه فراوریات فرهنگی با اتکا به شاهنامه در تاریخ فراوریات فرهنگی کشورمان زیاد بوده، اما این دریا چنان عمیق است که همچنان می توان بر فراوریات فرهنگی فاخر متکی بر آن عنایت داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 221

به "بی تفاوتی نسبت به زبان فارسی امنیت مان را به خطر می اندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی تفاوتی نسبت به زبان فارسی امنیت مان را به خطر می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید