براساس نیازهایتان استخدام کنید فقط براساس نیازهایتان نیرو استخدام کنید

به گزارش دیتاپد، بسیاری از صاحبان مشاغل می خواهند خیلی زود پیشرفت کنند. در ذهن اکثر کارآفرینان این مسئله حک شده که سریع ترین راه برای توسعه کارشان افزایش کارکنان است، در صورتی که استخدام کارمندان زیاد تجارت شما را به خطر می اندازد. متاسفانه استخدام بیش از اندازه در هر کسب وکاری باعث دردسر و سردرد برای مدیران خواهد شد.

براساس نیازهایتان استخدام کنید فقط براساس نیازهایتان نیرو استخدام کنید

استخدام یک کارمند در شرکت های مختلف روش های متفاوتی دارد. با توجه به هزینه های مختلفی که شرکت ها پرداخت می کنند، به دنبال استخدام کارمند جدید می گردند.برای همین کارمندان همواره در رقابتی خاتمه ناپذیر هستند تا جایگاه مناسب خود را پیدا کنند، ولی حقیقت انکار نشدنی این است که رقابت در شرکت ها تنها مختص کارمندان نیست بلکه مدیران نیز در این رقابت سهم زیادی دارند.

مدیران در کسب وکارهای کوچک و بزرگ خواستار پیشرفت مهارت های کارمندانشان هستند. از سوی دیگر مدیران کسب وکارها به اندازه کافی وقت برای استخدام کارمندانی ندارند که سابقه کارشان مناسب نیست، اما صاحبان مشاغل باید بدانند که بهترین راه چاره برای تغییر دنیای تجارتشان آموزش و افزایش بهره وری کارکنانشان است.

در این مقاله که توسط نویسندگان سایت آل بیزینس (allbusiness) نوشته شده است، به 9 مدل استخدام برای صاحبان کسب وکار اشاره دارد. در این مقاله بیش از هر چیزی به مهم ترین نکاتی که مدیران کسب وکار های کوچک هنگام استخدام باید به آن توجه داشته باشند، می پردازد. اگر شما هم استارتاپ دارید و می خواهید کسی را استخدام کنید، نکات زیر را به خاطر بسپارید.

فقط براساس نیازهایتان نیرو استخدام کنید

بسیاری از صاحبان مشاغل می خواهند خیلی زود پیشرفت کنند. در ذهن اکثر کارآفرینان این مسئله حک شده که سریع ترین راه برای توسعه کارشان افزایش کارکنان است، در صورتی که استخدام کارمندان زیاد تجارت شما را به خطر می اندازد. متاسفانه استخدام بیش از اندازه در هر کسب وکاری باعث دردسر و سردرد برای مدیران خواهد شد. در حالی که اگر صاحبان مشاغل به خصوص کسب وکار های کوچک کمی صبر کنند و براساس نیازهایشان استخدام انجام دهند، پیروز تر خواهند شد.

شاید بهتر است برای کاهش هزینه ها در مراحل اولیه کار با تعداد کمی کارمند شروع کرد. تصور نکنید که با استخدام تعداد زیادی کارمند، تجارت شما هم رشد می کند. باید نقش و کارهای مربوط به هر کارمندی را تعیین کنید. در چنین شرایطی است که افراد و نقش کلیدی شان در کار شما تعیین می شود.

وقتی شما وظایف کارمندان را تعریف کرده باشید، پیدا کردن بهترین کاندیدا در آن زمانیت شغلی هم راحت تر است. شما حتی می توانید در آن زمان تعیین کنید که به چه نوع کارمندی نیاز دارید، تمام وقت، نیمه وقت یا فریلنسر .

تغییر و تحولات گران است

ممکن است به این فکر کنید که هیچ چیزی مهم تر از یک جابه جایی در موقعیت های شغلی نیست، اما در دنیای واقعی هزینه جابه جایی کارمندان گران است. حتی در سایز های کوچک کسب وکار نیز می توانید با کاهش تغییر کارمندانتان در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

وقتی به کارکنان خود نشان دهید که حضورشان در فرهنگ شرکت تان تاثیرگذار است، دیگر نیازی به تغییر و جابه جایی های زیاد نیست. زمانی که کارمندانتان به فرهنگ شرکت شما لطمه وارد کنند، با وجود هزینه های بالای جابه جایی، آنها را جایگزین نیروی تازه ای کنید.

انتظار پذیرفتن همه متقاضیان را نداشته باشید

برخی از صاحبان کسب وکارهای کوچک برای رشد تجارتشان همه متقاضیان کار را می پذیرند. آنها دقیق نمی دانند به دنبال چه کسی هستند چون وظایف تعیینی برای کارمندانشان تعریف نکرده اند.

واقعیتی که بهتر است هر مدیر تجاری بداند قبول نکردن همه متقاضیان است. رهبر قدرتمند در چیدمان و انتخاب کارمندانش دقت می کند.

استعداد اصلی ترین مزیت رقابتی است

مهارت، استعداد و دانش کارمندان اهمیت فوق العاده ای دارد. برای آنکه تجارت خود را به سطوح بالاتر ببرید، باید استعدادهای کارمندان را درک کنید. بهترین صاحبان مشاغل از مزیت رقابتی استعداد کارکنانشان استفاده می کنند.

ارجاعات، بهترین کانال برای استخدام هستند

اگر شما آماده دریافت مزایای ارجاع کارمندانتان نیستید، برترین کانال استعدادیابی را در صنعت خود از دست می دهید. باید به شناختی نسبی از تک تک کارمندانتان برسید. در چنین شرایطی است که می توانید استعداد های آ نها را درک کنید. برخی کارمندان شما در زمینه هایی تجربه و دانش دارند که شما به دنبال آن هستید.

تنها به رزومه هایی که برایتان ارسال می شود، نگاه نکنید

اکثر مصاحبه کننده ها تنها به رزومه ای که برایشان ارسال شده توجه می کنند. آنها فراموش می کنند که کیفیت کاری متقاضیان را مورد سنجش قرار دهند. به عنوان مالک کسب وکارهای کوچک، پیش از هر چیز یک مدیر منابع انسانی استخدام کنید؛ کسی که بداند چه زمانی باید فردی را استخدام کند.

مدیران منابع انسانی با مهارت سنجی متقاضیان سعی در انتخاب بهترین گزینه دارند، اما اگر شغل شما به اندازه ای کوچک است که نمی توانید مدیر منابع انسانی استخدام کنید، خودتان را به رزومه های ارسالی محدود نکنید. مهم ترین مسئله برای شما به عنوان مدیر کسب وکارهای نوپا و کوچک توجه به رفتار یا عملکرد کارکنانتان است. همچنین باید فراتر از تجربیات یا دانش افرادی بروید که قصد استخدامشان را دارید.

از سوی دیگر شما باید افرادی را استخدام کنید که برای برند شما ارزش قائل هستند. در صورتی که اشتراک گذاری ارزش ها و اهدافتان را با متقاضیان احساس نکنید، آن کاندیداها بهترین نیستند.

انتخاب کاندیداها را محدود به یک مکان نکنید

متقاضیان همکاری با شرکت شما، از هر جایی ممکن است بیایند. بیشتر شرکت های کوچک برای استخدام خود آگهی می دهند. آگهی های استخدام شرکت ها گاهی رنگ و بوی آگهی های تبلیغاتی را دارند. به همین خاطر اشخاص متفاوت از مکان های مختلف برای دریافت کار رزومه ارسال می کنند.

خودتان را محدود نکنید به موقعیت اجتماعی و مکانی که افراد از آنجا می آیند. آگهی های استخدامی شما یکی از مهم ترین کانال های ورود متقاضیان است. بدترین استراتژی که یک مدیر هنگام استخدام می تواند انجام دهد، استخدام متقاضیان با مهارت های خاص، از یک پلتفرم تعیین و کانال های ورودی محدود است.

همه چیز را در یک مصاحبه متوجه نخواهید شد

دانستن همه چیز درباره متقاضیان از یک مصاحبه کار بسیار سختی است. به همین خاطر بهترین روش برای فهمیدن ارزش های هر متقاضی، مصاحبه های جداگانه است. غیرممکن است که شما در یک جلسه اطلاعات کاملی از افراد به دست آورید. انتخاب یک کاندیدا بستگی به این دارد که پیشینه کاری اشخاص را بدانیم.

قبل از تصیم گیری، اگر امکان افزایش تعداد جلسات مصاحبه وجود نداشت، می توانید سوالات مناسبی را آماده کنید تا در مصاحبه از آنها استفاده کنید؛ سوالاتی که جوابشان برای شغل پیشنهادی تان اهمیت دارد.

آموزش نیازمند زمان و هزینه است

همانطور که اشاره شد، از دست دادن یک کارمند و جایگزین کردن آن با فرد دیگری، یک فرایند پرهزینه است. یکی از دلایل پرهزینه و زمان بر بودن فرایند جابه جایی کارمندان، آموزش است. وقتی شما فردی را استخدام می کنید، باید فرهنگ کارتان را به او آموزش دهید. همچنین سیاست های حاکم در هر شرکتی با دیگری متفاوت است.

ارتباط با دیگران و همکاری با آنها نیز فرایندی زمان بر است. دلیلی وجود ندارد که هنگام استخدام هر نیروی تازه ای، به او آموزش دهید. سعی کنید فردی را استخدام کنید که تمام قابلیت های مربوط به کار شما را دارد.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 597

به "براساس نیازهایتان استخدام کنید فقط براساس نیازهایتان نیرو استخدام کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "براساس نیازهایتان استخدام کنید فقط براساس نیازهایتان نیرو استخدام کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید