این گیاهان حافظه را به طرز شگفت انگیزی بهبود می بخشند!

به گزارش دیتاپد، گیاهان داروهای طبیعت اند. صدها گیاه در بهبود صدها بیماری موثرند، از یک سرما خوردگی معمولی بگیرید تا سرطان. گیاهان می توانند بر مغز و فکر ما هم اثری فوق العاده داشته باشند. اگر باور ندارید، از این 10 گیاه بهره ببرید.

این گیاهان حافظه را به طرز شگفت انگیزی بهبود می بخشند!

فرقی نمی نماید مسئله یک خستگی فکری ساده است، از دست دادن حافظه برای مدتی کوتاه، عدم تمرکز و یا مشکل در به خاطر آوردن، گیاهان بسیاری هستند که می توانند این مسائل را درمان نمایند و از بروز آنها جلوگیری نمایند. گیاهان می توانند فرایند از دست دادن حافظه، که یکی از مسائل معمولی است که همراه با افزایش سن بروز می نماید، را معکوس نمایند.

در کل سبزیجات جایگزین ایمن تر و بهتری از قرص ها هستند. مهم آن است که بدانید کدام گیاه برای منظور خاص ما که همان افزایش حافظه است، بهتر است. اگر سوال شما هم همین است، جواب تان این 10 گیاه است:

1- رزماری

رزماری یک سبزی خوشبو است که باعث افزایش و بهبود حافظه می گردد. غیر از اینکه این گیاه حاوی آنتی اکسیدان است، توانایی آن در افزایش استیل کولین بر محبوبیتش افزوده است. استیل کولین انتقال دهنده اصلی سیگنال های عصبی است. رزماری در افزایش امواج مغزی موثر است و از مسائلی که برای عصب های مغز به وجود می آید، مثلا آلزایمز، جلوگیری می نماید.

  • برای آنکه قدرت مغزتان را افزایش دهید، 2 تا 3 قطره ورغن یا عصاره رزماری را بر روی دستمالی بریزید و آن را جلوی بینی تان نگه دارید و رایحه آن را استشمام کنید.
  • روش دیگر آن است که چای رزماری درست کنید. چای را از برگ های تازه یا خشک گیاه رزماری تهیه کنید.

2- آشواگاندها

این گیاه که به نام جینسنگ هندی و پنیر باد هم شناخته می گردد، جوان نماینده مغز است! این گیاه از شکل گیری پلاکت درون مغز جلوگیری می نماید و عملکرد مغز را بهبود می بخشد. پنیر باد حافظه را بهبود می بخشد، حافظه تصویری و فکری را افزایش می دهد و از از بین رفتن سلول های عصبی جلوگیری می نماید.

می توانید این گیاه را به صورت خشک، پودر شده و به صورت ریشه تازه پیدا کنید و آن را بجوید یا با آن چای دم کنید و میل کنید.

3- براهمی

براهمی که به نام باکوپا مونیری هم شناخته می گردد در طب آیور ودا (طب سنتی هند مشتمل بر داروهاى گیاهی و روغن هاى مالیدنی و غیره) محبوب است، چرا که اثرات شگفت انگیزی بر مغز دارد. این گیاه برای مسائل مغزی و فکری زیادی مثلا گیجی، حافظه ضعیف، عدم تمرکز و حتی افسردگی تجویز می گردد.

این گیاه مانند داروی نیرو بخش مغز است و اثرات آنتی اکسیدانی دارد و از اعصاب محافظت می نماید.

  • 1 قاشق چایخوری عصاره برگ های گیاه براهمی را 2 تا 3 بار در روز بخورید. می توانید از مکمل های این گیاه هم بهره ببرید اما قبل از مصرف آن باید با پزشک تان مشورت کنید.

4- مریم گلی

سال ها است که از مریم گلی در پزشکی، مداوای بیماری ها و بهبود حافظه استفاده می گردد. عصاره مریم گلی ترکیبات فعالی دارد که عملکرد مغز را بهبود می بخشند. برگ های مریم گلی حاوی فلاونون، فلاونوئید گلیکوزید، نیاسین، تانیک اسید و اولئیک اسید دارند که برای مغز خوب است. این گیاه تمرکز را بهبود می بخشد از گیجی جلوگیری می نماید و هوشیاری مغز را بهبود می بخشد.

برای آنکه قدرت فکری تان را افزایش دهید، چای مریم گلی بنوشید و از این گیاه در سوپ، خوراک ها و سالاد بهره ببرید.

5- جینگو بیلوبا

سبزی دیگری که برای بهبود حافظه و هوشیاری مغز تجویز شده، جینگو بیلوبا است. این گیاه ترکیباتی دارد که حافظه را بهبود می بخشند. این گیاه از ابتلای فرد به بیماری آلزایمر هم جلوگیری می نماید. عصاره این گیاه را تهیه و مصرف کنید و منتظر بهتر شدن حافظه و عملکرد فکر تان باشید!

6- گیاه آب قاشقی

آب قاشقی گیاه محبوب و بومی آسیا، جنوب آفریقا و جنوب اقیانوسیه است. این گیاه سرشار از مواد مغذی است که برای عملکرد سالم مغز مورد نیازاند. این مواد مغذی شامل ویتامین B1، ویتامین B2 و ویتامین B6 است. این سبزی گردش خون را بهبود می بخشد و برای مغز مانند دارویی نیرو بخش است. این گیاه تمرکز را افزایش می دهد و حواس را جمع می نماید! بعلاوه از این گیاه می توان برای درمان اختلالات در عصب های مغزی و افزایش حافظه استفاده کرد.

برای بهبود حافظه تان 1 یا 2 بار در روز کپسول های 500 میلی گرمی مکمل گیاه آب قاشقی را بخورید اما قبل از استفاده از این مکمل با دکترتان مشورت کنید تا مطمئن شوید خطری برای سلامتی تان ندارد. به غیر از قرص، می توانید با این گیاه چای دم کنید و آن را بنوشید.

7- جینسنگ قرمز کره ای

انواع متفاوتی از جینسنگ وجود دارد اما جینسنگ قرمز کره ای است که بیشتر به خاطر تاثیراتی که بر مغز و بهبود آن دارد شناخته شده است. این گیاه تاثیر بسزایی در تقویت حافظه تصویری دارد. جینسنگ قرمز کره ای اعصاب را از حمله توکسین ها در امان نگه می دارد. این گیاه مفید از زوال عقل و جنون هم جلوگیری می نماید. مکمل های این گیاه در عطاری ها و داروخانه ها قابل یافت است اما قبل از مصرف هر قرص و مکملی حتما با پزشک تان مشورت کنید.

8- جو دوسر

جو دوسر هم یکی دیگر از گیاهان عالی برای مغز است. این گیاه به مغز مواد مغذی می رساند و به آن نیرو می بخشد. جو دوسر تاثیر آرام بخش بر سیستم عصبی دارد. این گیاه تمرکز و توجه را هم بهتر می نماید.

برای استفاده از عصاره جو دوسر، از دکترتان راجع به دور مجاز مشورت بخواهید.

9- چای سبز

خواص شگفت انگیز چای سبز بر هیچ کس پوشیده نیست. این نوشیدنی معجزه آسا در درمان بسیاری از دردها به یاری مان می آید. این بار هم این چای برای بهبود حافظه و عملکرد مغز تجویز می گردد.

مصرف مرتب چای سبز با افزایش و بهبود حافظه در ارتباط است. آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز سلول های خونی درون مغز را سالم نگه می دارند و باعث عملکرد درست مغز می شوند. بعلاوه چای سبز از تشکیل پلاکت ها در مغز جلوگیری می نماید. تشکیل پلاکت در مغز موجب ابتلای فرد به دو بیماری خطرناک معمول ،پارکینسون و آلزایمر، می گردد و چای سبز با جلوگیری از تشکیل پلاکت، در واقع از ابتلای فرد به این بیماری ها جلوگیری می نماید.

  • برای آنکه مغز و فکر تان را سالم نگه دارید و عملکرد آنها را بهتر کنید، روزانه 2 تا 3 فنجان چای سبز بنوشید.

10- ریحان مقدس

ریحان مقدس هم گیاه دیگری است که عملکرد فکر و مغزتان را از این رو به آن رو می نماید.

ریحان مقدس به بدن یاری می نماید خود را با استرس آدابته کند و باعث تعادل فکری می گردد. بعلاوه ترکیبات دارویی که در این گیاه است به فکر یاری می نماید با انواع مختلفی از استرس، که می توانند بر حافظه تاثیر بگذارند، دست و پنجه نرم کند.

این گیاه حاوی روغن هایی ناپایدار است که می تواند به بهبود دوباره آسیب های مغزی - مخچه ای یاری کند. ریحان مقدس حافظه را بهبود می بخشد، تمرکز را بیشتر می نماید، از بین رفتن حافظه در اثر افزایش سن و جنون میانه را درمان می نماید.

برای بهبود حافظه روزانه 1 فنجان چای ریحان مقدس بنوشید. بعلاوه می توانید برگ های تازه این گیاه را بجوید و یا با استفاده از روغن آن و رایحه درمانی حافظه تان را بهبود بخشید.

منبع: فوت و فن / top10homeremedies.com
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2271

به "این گیاهان حافظه را به طرز شگفت انگیزی بهبود می بخشند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این گیاهان حافظه را به طرز شگفت انگیزی بهبود می بخشند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید