افزایش دسترسی نوجوانان و جوانان به موادمخدر، آموزش و پرورش یکی از دستگاه های مسئول است

به گزارش دیتاپد، رئیس شعبه 41 دیوان عالی کشور گفت: دسترسی به موادمخدر و انواع آن هم سریع و هم آسان است و این فرایند سریع دسترسی به انواع موادمخدر در کشور ما و به خصوص در استان تهران به مرور رو به افزایش است.

افزایش دسترسی نوجوانان و جوانان به موادمخدر، آموزش و پرورش یکی از دستگاه های مسئول است

حسین ذبحی رئیس شعبه 41 دیوان عالی کشور در مصاحبه با خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، اظهار کرد: متاسفانه در طول سال های گذشته و به ویژه بعد از تصویب ماده 45 الحاقی به قانون مبارزه با موادمخدر در همه زمینه ها حتی اعتیاد و افزایش آلودگی معتادان، افزایش دسترسی نوجوانان و جوانان به موادمخدر و همچنین کاهش قیمت ها و سرعت و آسانی دسترسی به موادمخدر با افزایش روبرو بوده ایم و ما نگران موارد فوق هستیم.

وی شرح داد: آموزش و پرورش یکی از دستگاه های دخیل در امر مقابله و پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر است و باید یک مجموعه ای از اقدامات، آموزش ها،تنذیرها، مراقبت ها و بهره گرفتن از انجمن های حمایت از خانواده و توجه به فرایند حضور بچه ها پس از مدرسه و فراغت در خانواده است.

رئیس شعبه 41 دیوان عالی کشور گفت: در واقع آموزش و پرورش رابط خوب بین فرد دانش آموز با خانواده او است و باید در این فرایند تدابیر پیشگیرانه لازم را برنامه ریزی و اجرا کند.

ذبحی در ادامه یادآور شد: اینکه دسترسی به موادمخدر چند دقیقه باشد میزانش مهم نیست بلکه مهم حقیقت وجودی این معضل است.

وی تاکید کرد: دسترسی به موادمخدر و انواع آن هم سریع و هم آسان است و این فرایند سریع دسترسی به انواع موادمخدر در کشور ما و به خصوص در استان تهران به مرور رو به افزایش است و این موضوعی است که نگرانی می آورد.

رئیس شعبه 41 دیوان عالی کشور همچنین اضافه کرد: آماری از اینکه تهیه و خرید موادمخدر در چند دقیقه امکان پذیر است ندارم و مسئله مهم این است که این دسترسی وجود دارد و فرایندی افزایشی دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2204

به "افزایش دسترسی نوجوانان و جوانان به موادمخدر، آموزش و پرورش یکی از دستگاه های مسئول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش دسترسی نوجوانان و جوانان به موادمخدر، آموزش و پرورش یکی از دستگاه های مسئول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید