اعلام زمان افتتاح باند نو آزادراه تهران، شمال ، 293 کیلومتر مسیر به شبکه آزادراهی کشور تا خاتمه تابستان اضافه خواهد شد

به گزارش دیتاپد، قطعه نو آزادراه تهران- شمال به طول 16.5 کیلومتر که شامل باند غربی قطعه دوم است به عنوان اولین افتتاح آزادراهی دولت در سال 1402، تا چند روز دیگر مورد بهره برداری قرار می گیرد که موجب اتصال آزادراه تهران - شمال به استان مازندران می گردد.

اعلام زمان افتتاح باند نو آزادراه تهران، شمال ، 293 کیلومتر مسیر به شبکه آزادراهی کشور تا خاتمه تابستان اضافه خواهد شد

به گزارش خبرنگاران، قطعه جدیدی که در آستانه افتتاح قرار گرفته است، شامل بیشترین حجم تونل و پل در یک پروژه است به نحوی که 80 درصد مسیر از پل و تونل تشکیل شده که نشان دهنده حجم سنگین عملیات اجرایی به همراه پیچیدگی های فنی در ساخت یک آزادراه است.

تونل البرز به طول 6 کیلومتر در این منطقه قرار گرفته است که در سال 1400 افتتاح شد و با افتتاح 16.5 کیلومتر از به جای مانده محور، مسیر 22 کیلومتری باند رفت در منطقه 2 آزادراه برای عبور مسافران شمال تکمیل می گردد.

با افتتاح این مسیر استان البرز به مازندران متصل می گردد و اولین اتصال آزادراهی استان البرز به مازندران رخ خواهد داد.

از مهم ترین مشخصات فنی این پروژه، ساخت پل های بلند و بزرگ مسیر با استفاده از قالب های شاریو به وسیله پیمانکاران ایرانی و ساخت شده در داخل کشور و ساخت پلی به بلندی 320 متر است.

رکورد بیشترین اندازه کابل کشی، سیستم های نظارت تصویری و فیبرنوری، سیستم های تهویه در تونل ها برای اولین بار در این پروژه آزادراهی به ثبت رسیده است.

برای اولین بار در کشور تمام سیستم های مورد احتیاج سنجش آلاینده ها، دود، باد و ... به همراه سیستم اطفای حریق هوشمند در تونل های بلند این پروژه با توان و تخصص مهندسان ایرانی و تجهیزات داخلی تجهیز شده است.

با افتتاح باند رفت در منطقه دوم این آزادراه، اتصال آزادراه تهران - شمال به مازندران میسر می گردد. از فاز دوم این آزادراه نیز تا به امروز تونل البرز به عنوان طولانی ترین تونل کشور به طول بیش از 6 کیلومتر به بهره برداری رسیده است. پس از تکمیل فاز دو، فاز سوم آزادراه تهران- شمال که از پل زنگوله در ابتدای استان مازندران شروع می گردد، باقی می ماند که به طول 47 کیلومتر ادامه پیدا نموده و در سه راهی دشت نظیر به فاز چهارم این آزادراه متصل می گردد.

293 کیلومتر مسیر به شبکه آزادراهی کشور تا خاتمه تابستان سال جاری اضافه خواهد شد که افتتاح آزادراه منجیل - رودبار و قطعه دوم آزادراه تهران- شمال با هدف ساماندهی سفرهای مردم به شمال کشور، از تاثیرگذارترین آنها خواهد بود.

هم اکنون طول شبکه آزادراهی کشور 2 هزار و 761 کیلومتر است و برنامه ریزی شده تا 10 هزار کیلومتر دیگر به آن افزوده گردد که از این اندازه 2 هزار و 100 کیلومتر در دست ساخت است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 تیر 1402 بروزرسانی: 13 تیر 1402 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2419

به "اعلام زمان افتتاح باند نو آزادراه تهران، شمال ، 293 کیلومتر مسیر به شبکه آزادراهی کشور تا خاتمه تابستان اضافه خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام زمان افتتاح باند نو آزادراه تهران، شمال ، 293 کیلومتر مسیر به شبکه آزادراهی کشور تا خاتمه تابستان اضافه خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید