احتمال واردات 7 مدل خودرو کیا به کشور

به گزارش دیتاپد، با ابلاغ قانون واردات خودرو حدس هایی مبنی بر اینکه کدام خودروها می توانند وارد کشور شوند قوت گرفته است. احتمال واردات 7 مدل خودرو کیا نیز وجود دارد که در ادامه آنالیز شده اند.

احتمال واردات 7 مدل خودرو کیا به کشور

خبرنگاران - با آزاد شدن واردات خودرو و ابلاغ قانون 5 ساله آن به دولت، ظرف یکی دو ماه آینده شاهد ثبت سفارش خودروهای خارجی جهت ورود به بازار ایران خواهیم بود. در اینجا ما هفت مدل از خودروهای وارداتی کیا موتورز را که به احتمال بسیار زیاد طی چند ماه آینده به بازار ایران راه پیدا خواهند کرد، معرفی نموده ایم. پس با دیجیاتو همراه باشید تا خودروهای وارداتی برند کیا موتورز را بهتر بشناسیم.

هفت مدل از خودروهای وارداتی کیاموتورز

1. کیا سول 2022

تیپ استاندارد و پایه کیا سول مدل 2022 به عنوان یک کراس اوور کوچک و خانوادگی که به موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز است، به احتمال قوی به بازار کشورمان خواهد آمد؛ چراکه قیمت نسخه پایه سول 2022 برابر حدود 14,700 دلار بوده و بنابراین چه از لحاظ سقف قیمت و چه از نظر حجم پیشرانه، حائز شرایط ورود به بازار ایران محسوب می گردد.

این خودرو به گیربکس اتوماتیک مجهز است و تجهیزاتی مثل کیسه های هوا، دوربین عقب، بلوتوث، usb، شیشه بالابرهای برقی، هشدار نقطه کور، حسگرهای پارک جلو و عقب، رینگ اسپرت آلومینیومی و… برای آن در نظر گرفته شده است.

2. کیا پگاس 2022

کیا پگاس مدل 2022 تیپ LX و EX به ترتیب قیمتی معادل 12,250 و 13,600 دلار دارد و با توجه به حجم موتور 1.4 لیتری تنفس طبیعی، می تواند مجوز حضور در ایران را کسب کند.

احتمال ورادات 7 مدل خودرو کیا به کشور

این سدان کوچک قدرتی معادل 95 اسب بخار و 132 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید و از گیربکس اتوماتیک به منظور چرخاندن تایرهای جلوی خود بهره می برد. شتاب صفر تا صد آن نیز حدود 12.5 ثانیه اعلام شده است. کیا پگاس در تیپ ex به امکانات زیر مجهز شده است:

سیستم هشدار برخورد، حسگرهای پارک جلو و عقب، دوربین عقب، سیستم کنترل پایداری، دوربین 360، فرمان پذیری فعال، بلوتوث، usb، کیسه هوا، نمایشگر مالتی مدیا و…

3. کیا سلتوس 2022

قیمت کیا سلتوس LX معادل 18,500 دلار است و با توجه به بهره مندی از موتور 1.6 لیتری قطعا می تواند مجوز ورود به بازار ایران را به عنوان یکی از خودروهای وارداتی کیاموتورز کسب کند. این کراس اوور جمع و جور از طراحی ظاهری نوین سود می برد و توان موتور آن در محدوده 121 اسب بخار قدرت و 151 نیوتن متر گشتاور قرار می گیرد. بنابراین عملکرد فنی این خودرو نیز کاملا متناسب با نیازهای خانوادگی ارزیابی می گردد.

احتمال ورادات 7 مدل خودرو کیا به کشور

سلتوس ال ایکس به عنوان نسخه پایه از آپشن هایی مثل: رادار هشدار تصادف، سیستم ایستایی در سربالایی، کیسه های هوا، سیستم کنترل کشش و پایداری، ایربگ عابر پیاده، پایش فشار باد تایرها، حسگر پارک جلو و عقب، دوربین عقب، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، بلوتوث، usb، مانیتور ردیف عقب، نمایشگر لمسی مرکزی و … بهره مند است.

4. کیا سونت 2022

کیا سونت یکی از کوچک ترین کراس اوورهای کره ای است که می تواند گزینه مجذوب کنندهی برای مشتریان ایرانی باشد و با محصولاتی همانند پژو 207 اتوماتیک یا ایکس 22 پرو به رقابت بپردازد. قیمت کیا سونت معادل 17 هزار دلار بوده و از موتور یک لیتری توربو GDi به قدرت 120 اسب بخار و گشتاور 172 نیوتن متر بهره مند است؛ بنابراین از لحاظ توان فنی مصداق فلفلِ ریز و تند محسوب می گردد و قطعا به دل مشتریان ایرانی خواهد نشست. این خودرو با گیربکس اتوماتیک روانه بازار شده و مهم ترین تجهیزات آن شامل این آپشن ها می گردد:

کیسه های هوا شامل ایربگ عابر پیاده، هشدار تصادف، ترمز یاریی، نمایشگر لمسی با مانیتور عقب، استارت دکمه ای، درگاه usb، هندزفری بی سیم، سیستم یاری در سربالایی و …

5. کیا سراتو 2022

کیا سراتو را همه می شناسیم، زیرا هم نمونه های وارداتی نسل اول، دوم و سوم آن در کشور حضور داشته و هم نسخه مونتاژی نسل دوم این خودرو به وسیله سایپا وارد بازار ایران شده و به کام بسیاری از خانواده ها و مشتریان نشسته است.

سراتو 2022 در دو تیپ lx و sx به میدان آمده و قیمتی معادل 18تا 19.5 هزار دلار دارد. این خودرو به موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 128 اسب بخار و گشتاور 154 نیوتن متر به همراه گیربکس اتوماتیک تجهیز شده تا شتاب صفر تا صد معادل 11 ثانیه ارائه دهد و جزو سدان های نسبتا چابک بازار تلقی گردد.

این خودرو در تیپ SX به عنوان مدل فول آپشن از امکاناتی مثل: قفل دیفرانسیل، رادار هشدار تصادف، کیسه های هوا، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، سامانه تشخیص پنچری تایر، دوربین عقب، حسگرهای پارک جلو و عقب، نمایشگر لمسی، مانیتور عقب، هندزفری بی سیم، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، خروجی برق 12 ولت، آینه های جانبی تاشونده برقی و… سود می برد.

6. کیا K5 مدل 2022

کیا K5 مدل 2022 که درواقع نسل نو اپتیما به شمار می رود، یکی از مجذوب کننده ترین سدان هایی است که مشتریان ایرانی بی صبرانه منتظر ورود آن به کشور هستند. طراحی ظاهری بسیار مجذوب کننده و سابقه نیک نسل قبل این خودرو در بازار ایران، موجب خواهد شد تا K5 مورد استقبال فراوان خریداران ایرانی قرار بگیرد.

تیپ lx این خودرو قیمتی حدود 20 هزار دلار دارد و با موتور 2 لیتری به قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 192 نیوتن متر عرضه می گردد که توانی میانه به شمار میرود.

در این نسخه از کیا کی فایو به عنوان مدل پایه تجهیزاتی مثل سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم هشدار تصادف، کنترل پایداری، کروز کنترل، بلوتوث، دوربین 360 ، درگاه برق 12 ولت و… دیده می گردد. با این حساب کیا k5 یکی از مجذوب کننده ترین خودروهای وارداتی کیا موتورز خواهد بود که علی رغم توان فنی میانه و امکانات نه چندان سطح بالا، قطعا می تواند در بازه قیمتی خود به سدانی محبوب تبدیل گردد.

7. کیا ریو مدل 2022

کیا ریو مدل 2022 در قالب بدنه هاچبک و سدان با موتورهای 1.4 و 1.6 لیتری و بازه قیمتی حدود 14 تا 18 هزار دلار به بازار روانه شده است و بر این اساس قطعا می تواند وارد ایران هم بگردد. خصوصا که قبلا نسخه های مونتاژی و وارداتی آن را نیز در کشور داشته ایم.

احتمال ورادات 7 مدل خودرو کیا به کشور

به نظر ما این خودرو اگر با تعرفه مناسب و قیمت نهایی منطقی به دست مشتریان برسد، می تواند به خودرویی نسبتا محبوب تبدیل گردد. اما اگر قیمت بالای 700 تا 800 میلیون تومان پیدا کند آن وقت احتمالا مشتریان بیشتر ترجیح بدهند تا به سراغ خودروهای کراس اوور چینی و یا کراس اوورهای کوچک کره ای بروند.

حرف آخر

در خاتمه باید اشاره کنیم که محتویات این مطلب بر اساس شاخص حجم موتور زیر 2500 و سقف قیمت حدود 20 هزار دلار نوشته شده، اما شایعاتی مطرح است پیرامون اینکه شاید سقف قیمت تا 25 هزار دلار نیز بالا برود که در آن صورت احتمالا یکی دو مدل مجذوب کننده دیگر از محصولات کیاموتورز نیز در کشورمان حضور خواهند یافت.

منبع: دیجیاتو

منبع: بیت ران
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2249

به "احتمال واردات 7 مدل خودرو کیا به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال واردات 7 مدل خودرو کیا به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید