آیا روغن کانولا برای شما مضر است؟

به گزارش دیتاپد، آیا روغن کانولا برای شما مفید است؟ اگر می خواهید بدانید آیا می توان از روغن کانولا برای پخت و پز استفاده کرد یا برای سلامتی شما مضر است، ادامه مقاله را بخوانید.

آیا روغن کانولا برای شما مضر است؟

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

آیا روغن کانولا برای شما مفید است؟ اگر می خواهید بدانید آیا می توان از روغن کانولا برای پخت و پز استفاده کرد یا برای سلامتی شما مضر است، ادامه مقاله را بخوانید.

از روغن های مختلفی برای آشپزی استفاده می گردد. روغن کانولا یکی از روغن های پخت و پز است که گفته می گردد برای سلامتی مفید است. روغن کانولا چگونه تهیه می گردد؟ روغن کانولا از گیاه کلزا مشتق می گردد. از روغن کانولا در نقاط مختلف دنیا از جمله هند ، چین و ژاپن استفاده می گردد.

گفته می گردد امروزه با یاری مهندسی ژنتیک روغن کانولا بهبود پیدا نموده است و میزان اسیدهای چرب موجود در آن تا حد زیادی تغییر نموده است. روغن کانولا به اسم یکی از سالم ترین روغن ها که اسید چرب اشباع کمی دارد به فروش می رسد. دیدگاه ها و نقدها زیادی در این باره وجود دارد. با مطالعه این ها ممکن است جواب دقیق پرسش های بالا را پیدا کنیم.

روغن کانولا: بد یا خوب؟

روغن کانولا به اسم روغنی که میزان چربی اشباع کمی دارد و حاوی میزان بالاتری چربی های غیر اشباع است به فروش می رسد. همه ما درباره تأثیرات چربی های اشباع شده بر روی سلامتی و مضر بودن آن ها برای قلب مطلع هستیم. تحقیقات نشان داده اند که وجود میزان زیادی چربی غیر اشباع در رژیم غذایی می تواند خطر ابتلا به بیماری های خطرناک مانند سرطان و بیماری های قلبی را کاهش دهد. این دیدگاه روغن کانولا را انتخابی سالم برای مصرف می نماید.

روغن کانولا بعلاوه منبع غنی از اسید چرب امگا 3 است که برای مراقبت از پوست و سلامت عمومی بدن مفید است. بعلاوه، به خاطر درصد بالای چربی های غیر اشباع روغن کانولا در مقایسه با روغن های دیگر مانند روغن ذرت و روغن آفتابگردان از ارزش بالاتری برخوردار است. پس، روغن کانولا برای سلامت شما مضر نیست ولی، تأثیرات منفی به همراه دارد که نمی توان آن ها را نادیده گرفت.

خطرات روغن کانولا

تا چندی پیش مصرف خوراکی روغن کانولا ممنوع بود. از روغن کانولا برای مصارف دیگر مانند روان نماینده ، سوخت و محلول برای زرنما کردن صفحات رنگی مجله ها استفاده می شد. این قبل از ایجاد تغییرات ژنتیکی در روغن بود. تحقیقات بعدی نشان دادند که روغن کانولا با بیماری های مانند بیماری های تنفسی ، آرتروز ، بیماری های خود ایمنی ، یبوست ، تحریک پذیری و نابینایی مرتبط است. نکته دیگر آن است که از روغن کانولا نمی توان برای سرخ کردن کامل غذا استفاده کرد.

آیا روغن کانولا برای سلامت شما خطرناک است؟

همواره تبلیغ می گردد که روغن کانولا همچون روغن زیتون و یا حتی بهتر از آن است که البته مبالفه ای بیش نیست. واقعیت این است که از روغن کانولا به خاطر چربی های اشباع موجود در آن برای مصارف انسانی استفاده نمی شد. تحقیقات مختلف اجرا شده بر روی حیوانات تأثیرات زیان آور روغن کانولا برای سلامت جاندارانی مانند خوک ها و موش ها را اثبات نموده است. روغن کانولا به طور ژنیتیکی اصلاح شده است. تا به امروز تحقیقات کافی درباره ایمنی مواد غذایی اصلاح شده ژنتیکی انجام نشده است. از طرف دیگر، روغن کانولا حاوی اسید چرب ترانس است که مصرف طولانی مدت آن برای سلامتی خطرناک است.

برای موها

بعضی افراد از روغن کانولا برای مراقبت و مرطوب کردن موهای خود استفاده می نمایند. موارد زیادی وجود داشته اند که استفاده از روغن کانولا برای مصارف آشپزی و بعلاوه استفاده به صورت خارجی باعث ریزش شدید مو شده است. توصیه می گردد به جای این کار از روغن هایی مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل برای مراقبت از موهای خود بهره ببرید.

برای پوست

روغن کانولا فاقد میزان قابل توجهی اسید های چرب آلفا هیدروکسی است ولی، این یک واقعیت است که روغن کانولا حاوی میزان کمی استرول است که خاصیت تسکین دهنده دارد. محققان درباره تأثیرات روغن کانولا سردرگم هستند. بعضی تحقیقات تأثیرات مثبت روغن کانولا بر روی پوست را نشان داده اند ولی، بعضی دیگر هیچ نتایجی نشان نداده اند. از اینرو، می توانیم بگوییم که روغن کانولا تأثیر قابل توجهی بر روی پوست ندارد و خنثی است.منبع: راسخون
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1979

به "آیا روغن کانولا برای شما مضر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا روغن کانولا برای شما مضر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید