کتابی برای کاهش علائم، کنترل اضطراب و کنترل نوجوانان

به گزارش دیتاپد، مهرزاد فراهتی مترجم کتاب فکر آگاهی برای نوجوانان مبتلا به ADHD در گفت وگو با خبرنگاران درباره این اثر توضیحاتی ارائه کرد و گفت: کتاب فکر آگاهی برای نوجوانان مبتلا به ADHD مهارت های مفید و ارزشمندی را مبتنی بر فکر آگاهی برای یاری به موفقیت در تمام زمینه ­های زندگی در خانه، مدرسه، با دوستان و فراتر از آن ارائه می ­دهد. این کتاب برای نوجوانانی با دامنه محدود توجه طراحی شده است که با اصول اولیه فکر آگاهی شروع می ­شود و سپس اقدامات ساده­ ای را برای ایجاد تغییر ارائه می ­دهد.

کتابی برای کاهش علائم، کنترل اضطراب و کنترل نوجوانان

او ادامه داد: این کتاب ابزاری اساسی در مواجهه نوجوانان با ADHD است و هدف از ترجمه کتاب یاری به این نوجوانان برای کاهش علائم، کنترل اضطراب و کنترل خویشتن است.

فراهتی با اشاره به اینکه مخاطب اصلی کتاب نوجوانان مبتلا به ADHD هستند ولی والدین، مشاوران و افرادی که با این نوجوانان کار می­ نمایند هم می ­توانند برای هدایت و یاری به آنها از مطالب ارزشمند کتاب بهره ­مند شوند اضافه کرد: کتاب تخصصی نیست. از سن نوجوانی موضوعات کتاب قابل درک است و با زبانی بسیار ساده مهارت­ ها آموزش داده شده است. صاحب­ نظرانی که کتاب را مطالعه نموده اند مطالب آن را بسیار مفید و کاربردی برای کنترل اضطراب و ایجاد تغییرات مثبت در نوجوانان مبتلا به ADHD و حتی نوجوانان دیگر که مشکل اضطراب دارند اسم کردند.

به گفته این مترجم، دانش این کتاب قابلیت عمومی سازی دارد، زیرا حاوی ابزارها و نکات ساده­ ای است که راهی مؤثر جهت کنترل اضطراب می باشد. اگرچه مهارت های کنترل اضطراب برای نوجوانان مبتلا به ADHD لازم است ولی راهکارهای آن می تواند جهت تنظیم عواطف، کاهش اضطراب، کنترل خویشتن و افزایش فکر آگاهی در نوجوانان دیگر هم استفاده گردد.

فراهتی با اشاره به اینکه ضرورت اصلی انتشار کتاب یاری به نوجوانان مبتلا به ADHD برای کاهش علائم، کنترل اضطراب، موفقیت و پیشرفت در زمینه ­های مختلف زندگی است گفت: مهارت ­های کنترل اضطراب و افزایش فکر ­آگاهی نه تنها برای این نوجوانان بلکه برای عموم مردم و دانشگاهیان قابل استفاده است و برای کنترل خویشتن و بهبود روابط مؤثر است.

او گفت: سریع ترین راه برای تغییر حالت، تغییر نحوه تنفس است. این کتاب حاوی ابزارها و نکات ساده است که راهی مؤثر برای کنترل اضطراب به تعداد می­ آیند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1976

به "کتابی برای کاهش علائم، کنترل اضطراب و کنترل نوجوانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابی برای کاهش علائم، کنترل اضطراب و کنترل نوجوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید