پایش فلزات سنگین در محصولات دامی، آمار تب مالت کاهش یافته است

به گزارش دیتاپد، به گزارش خبرنگاران، حسین رشیدی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دامپزشکی بیان داشت: دامپزشکی از جمله دستگاه هایی است که وظایف مهمی را بر عهده دارد اما مهمترین وظیفه آن حفظ امنیت غذایی است.

پایش فلزات سنگین در محصولات دامی، آمار تب مالت کاهش یافته است

وی اضافه کرد: از وظایف مهم دیگری که بر عهده این سازمان است نظارت های بهداشتی، کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام و... و. است.

رشیدی گفت: مسائلی دامی که در سطح کشور وجود داشت از جمله آنفلوآنزای حاد پرندگان با زحمات همکارانمان از ورود آنها به استان جلوگیری کردیم همچنین تب برفکی با اقداماتی که در سال های اخیر انجام شده مهار گردیده است.

وی توضیح داد: در پنج سال گذشته بیماری تب مالت شیوع بسیاری داشت یعنی بیش از 130 تا 160 در هر هزار نفر، اما با اقدامات انجام شده این آمار در سال های اخیر به 25 نفر در هزار نفر کاهش یافته است.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: در زمینه نظارت بر بهداشت هم اقدامات خوبی در استان انجام شده است از جمله پایش آنتی بیوتیک در گوشت مرغ به صورت مرتب انجام می گیرد همچنین کد رهگیری مواد غذایی با منشأ دامی را نیز در استان داریم.

وی یادآور شد: همچنین در استان ما پایش فلزات سنگین را داریم و در این راستا خوراک دام و محصولات دامی مورد آزمایش قرار می گیرد.

رشیدی توضیح داد: دامپزشکی از جمله دستگاههایی است که به سرعت می تواند مخاطرات را گزارش کند و به موقع کانون بیماری را تشخیص دهد و اقدامات لازم را صورت دهد. به طوری که ما در زمان شیوع بیماری ها به صورت آنلاین در جریان گزارشات قرار می گیریم.

وی اضافه کرد: استان کرمان از جمله استان های پیشقدم و پیشگام در خصوص اصلاح دام است همچنین ما در کنترل بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان که موجب به وجود آمدن مسائل عدیده گردیده بود موفقیت های چشمگیری را به دست آوردیم.

رشیدی گفت: خوشبختانه با مجموعه اقداماتی که انجام گرفته استان کرمان هر سال نسبت به سال قبل عملکرد بهتری را در مجموعه کارهای خود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 64

به "پایش فلزات سنگین در محصولات دامی، آمار تب مالت کاهش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایش فلزات سنگین در محصولات دامی، آمار تب مالت کاهش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید