ویروس مهلک کرونا، 9 شهر چین قرنطینه شدند

به گزارش دیتاپد، در حالیکه مردم چین خود را برای تعطیلات سال نو آماده می نمایند، مقامات چینی تا کنون 9 شهر را برای کنترل سرایت ویروس مهلک کرونا به دیگر مناطق این کشور قرنطینه نموده و از مردم این کشور خواسته اند تا حد امکان از سفر خودداری نمایند.

ویروس مهلک کرونا، 9 شهر چین قرنطینه شدند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که مقامات چینی نهمین شهر را به لیست شهرهایی که به خاطر ویروس مهلک کرونا قرنطینه شده اند اضافه نموده اند.

در حال حاضر 32 میلیون نفر تحت تاثیر این قوانین محدود نماینده هستند. براساس این ممنوعیت، ساکنان این شهرها حق مسافرت به شهرهای دیگر را ندارند و از افراد دیگر نیر نمی توانند وارد این شهرها شوند.

مقامات چینی روز پنج شنبه شهر 11 میلیون نفری ووهان را به طور کامل در حالت قرنطینه درآوردند تا از شیوع هرچه بیشتر ویروس تنفسی کشنده جدید که علائمی مشابه ذات الریه دارد جلوگیری نمایند.

تاکنون 9 شهر در چین به حالت قرنطینه درآمده اند.

این بیماری که اولین بار چند هفته پیش در چین گزارش شد، تا کنون حداقل 26 نفر را به کام مرگ کشانده و بیش از 570 نفر را مبتلا نموده است.

این بیماری علاوه بر چین، در تایوان، ژاپن، تایلند، کره جنوبی و آمریکا نیز گزارش شده است. سخنگوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا روز چهارشنبه اظهار داشت در فرودگاه سیاتل یک فرد چینی مبتلا به این بیماری شناسایی شده و تحت نظر قرار گرفته است.

ویروس این بیماری به ویروس عامل بیماری مهلک سارس شباهت دارد که در حدود 18 سال پیش ظهور یافته و در نقاط مختلف دنیا جان حدود 800 نفر را گرفت.

قرار است سازمان بهداشت دنیای به زودی برای آنالیز این موج تازه ویروسی جلسه اضطراری برگزار کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 649

به "ویروس مهلک کرونا، 9 شهر چین قرنطینه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس مهلک کرونا، 9 شهر چین قرنطینه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید