ویدئو ، ورود فناوری های زیستی به تامین امنیت غذایی

به گزارش دیتاپد، با اجرای بسته امنیت غذایی ستاد توسعه زیست فناوری علاوه بر تامین احتیاج داخلی و کاهش خروج ارز از کشور، امکان صادرات و ارزآوری برای فعالان حوزه غذایی و کشاورزی ایجاد می گردد.

ویدئو ، ورود فناوری های زیستی به تامین امنیت غذایی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، امنیت غذایی امروزه مورد توجه روز افزون بین المللی به ویژه کشورهای در حال توسعه است. نوآوری در فراوری و عرضه پایدار محصولات غذایی، برقراری زنجیره تامین و تضمین برقراری حلقه های اساسی در این زنجیره یکی از مهمترین اولویت های راهبردی ملی جمهوری اسلامی ایران محسوب می گردد. بدون تردید، توانایی یک کشور برای فراوری غذای کافی و مناسب در همه شرایط، بخصوص شرایط تحریم و بحرانی یکی از مولفه های مهم در امنیت آن کشور به تعداد می آید. فراوری به روش های ناکارامد، عدم استفاده از فناوری های نوین، وابستگی به منابع خارجی در تامین احتیاج های اساسی و عدم شناخت توانایی و قابلیت های بو می از جمله دلیل های تهدید امنیت غذایی به تعداد می رود.

به همین دلیل، ستاد توسعه زیست فناوری اقدام به تدوین بسته امنیت غذایی با موضوع فراوری محصولات استراتژیک، ارزبر و دارای پتانسیل ارزآوری کرده است تا بتواند با برنامه ریزی درست و در همکاری با سایر نهادهای متولی گامی در جهت تحقق اقتصاد دانش بنیان در حوزه امنیت غذایی بردارد.

در ادامه ویدئویی را درخصوص ورود فناوری های زیستی به حوزه امنیت غذایی مشاهده می کنید:

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1960

به "ویدئو ، ورود فناوری های زیستی به تامین امنیت غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئو ، ورود فناوری های زیستی به تامین امنیت غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید