همراه داشتن ارز جعلی و ارائه آن مستوجب کیفر است

به گزارش دیتاپد، رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی کشور گفت: احتمال جعلی بودن ارز وجود دارد و همراه داشتن ارز جعلی و ارائه آن مستوجب کیفر است.

همراه داشتن ارز جعلی و ارائه آن مستوجب کیفر است

به گزارش، سرهنگ شهاب امینی، رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی کشور إظهار کرد: کارآگاهان ما به صورت محسوس، نامحسوس، پیاده و خودرویی در حال گشت زنی، رصد و کنترل امور هستند، تاکنون مسئله ای نداشتیم و همه چیز تحت کنترل است.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی در واقع کارآگاهان مبارزه با سرقت و مبارزه با جعل و کلاهبردار هستند که عهده دار این امورند. ما سعی می کنیم تا امنیت را برقرار کنیم تا مشکل خاصی برای زائران به وجود نیاید.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی کشور بیان نمود: به دلیل خستگی زائران، توصیه می کنیم تا حتما مراقبت کنند، وسایل خود را جا نگذارند، اگر تلفن همراه خود را درون موکب ها برای شارژ به برق زدند دقت کنند آن را جا نگذارند، در نگهداری اسناد و مدارک هویتی خودشان دقت لازم را داشته باشند تا این اسناد مفقود نشود و یا به سرقت نرود.

سرهنگ امینی ادامه داد: لازم است برای کنترل مرزی به همکاران ما در پلیس گذرنامه، گذرنامه خودشان را ارائه کنند. حتما این کار را از طرق قانونی انجام دهند و به جز افراد مسئول، گذرنامه شان را به افراد دیگر تحویل ندهند.

او گفت: به جز گذرنامه و برگ تردد موقت، هیچ نوع سند و اوراق هویتی لازم نیست همراه خودشان ببرند. توصیه می کنیم کارت ملی، شناسنامه، کارت خودرو را همراه خودشان نبرند تا در آنجا گم نشود و یا به سرقت نرود.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی کشور گفت: اگر در کشور عراق گذرنامه زائران مفقود شد، می توانند کپی گذرنامه شان را به پلیس، کنسولگری ها یا کنندگی رسمی جمهوری اسلامی ایران ارائه دهند تا بتوانند به راحتی برگردند.

سرهنگ أمینی شرح داد: احتمال جعلی بودن ارز وجود دارد و همراه داشتن ارز جعلی و ارائه آن مستوجب کیفر است، تقریبا تمامی کشور ها با این موضوع برخورد سختی خواهند داشت.

او گفت: احتمال گم شدن اعضای خانواده به ویژه بچه ها و کهنسالان متصور است، خواهش می کنیم حتما خردسالان و افراد کهنسال را بدون مراقب رها نکنند و در موقع ازدحام حتما توجه ویژه ای را به بچه ها باشند تا گم نشوند، همچنین مشخصات همراهان، شماره تلفن و اسم و فامیل را بنویسند و در جیب بچه ها بگذارند.

افزایش 25 درصدی نیروی انسانی نسبت به سال گذشته

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی کشور اظهار کرد: توصیه می کنیم زیورآلات را در منزل یا به افراد مورد اعتمادشان بسپرند و با خود نبرند، همچنین زائران اگر دچار مسئله ای شدند به درمانگاه های اصلی سازمان حج و زیارت مراجعه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 490

به "همراه داشتن ارز جعلی و ارائه آن مستوجب کیفر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همراه داشتن ارز جعلی و ارائه آن مستوجب کیفر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید