هزینه غذا در کاپادوکیا

به گزارش دیتاپد، سفر و غذا، دو یار جدانشدنی هم هستند. به خصوص اگر به منطقه های بروید که فرهنگ ها و اقوام مختلف در آن حضور داشته اند و از خود، یادگارهایی را به جای گذاشته اند. یکی از این منطقه ها، کاپادوکیا است. شهر افسانه ای ترکیه که با ساختار و جاذبه هایش، در سال ممکن است تا 4 میلیون گردشگر هم داشته باشد! حالا در این شهر دوست داشتنی، چه غذاهایی پیدا می گردد و هزینه آن چقدر است؟ در این مقاله از وبلاگ خبرنگاران، در این باره بخوانید.

هزینه غذا در کاپادوکیا

کاپادوکیا و قیمت غذا

اگر راهی تور کاپادوکیا هستید و می خواهید بدانید که چقدر پول با خودتان ببرید، باید بگوییم که لازم نیست خیلی نگران هزینه غذا باشید. غذا در کاپادوکیا تقریبا مقرون به صرفه است و جز چند غذا و رستوران خاص، بقیه غذاها با قیمت مناسبی ارائه می شوند.

مثلا در یک کافه محلی یا رستورانی مقرون به صرفه، می توانید با 50 لیر، یک وعده غذای خوب پیدا کنید. اگر دو نفر هستید و برای شام یک رستوران میانه را انتخاب نموده اید، حدود 250 لیر، بودجه لازم دارید. اگر قصد دارید مک دونالد بخورید، تقریبا 50 لیر احتیاج دارید.

اگر اهل نوشیدنی هستید، در تور کاپادوکیا، یک لیوان کاپوچینو، حدود 28 لیر است. کوکاکولا و پپسی، حدود 10 تا 12 لیر می گردد و آب هم کمتر از 5 لیر، قیمت دارد.

در کاپادوکیا چه غذاهایی بخوریم؟

حیف است که تا کاپادوکیا بروید و غذاهای خاص این شهر را نچشید. در اینجا از لذیذترین غذاهای کاپادوکیا برایتان گفته ایم که در سرتاسر آناتولی، مشهورند و تور ترکیه می توانید آنها را امتحان کنید.

  1. خانه استیک کاپادوکیا

    از آنجا که در کاپادوکیا، دامداری رواج دارد، اگر اهل کباب و استیک هستید، جای درستی آمده اید. استیک های کاپادوکیا بسیار خوشمزه هستند و با طعم های بی نظیری، ارائه می شوند. خانه استیک استانبول، با سس ها، شیوه سرو و پرسنل عالی و حرفه ای خود، کاری می نماید که بیشتر از غذایتان لذت ببرید.
  2. رستوران محوطه گورمه

    اگر به موزه فضای باز گورمه سفر کردید، حتما برای غذا به رستوران همان جا بروید و سوپ کدو را امتحان کنید. منوی این رستوران دارای تو بخش مجزا برای گیاهخواران و هواداران غذاهای گوشتی است و برای هر سلیقه ای، بشقابی خوش آب و رنگ را ارائه می نماید. نکته جالب اینجاست که منوی غذایی این رستوران روزانه تغییر می نماید و همه چیز تازه و متنوع است.
  3. رستوران های چینی

    اگر می خواهید دست پخت یک سرآسپز چینی را امتحان کنید، کاپادوکیا برایتان خبر عجیبی دارد. رستوران های چینی در کاپادوکیا رو به رشد هستند و غذاهای متنوعی را هم ارائه می نمایند. علت حضور و رشد این رستوران ها، افزایش جهانگرد های چینی هستند که در کشورهای دیگر هم در پی غذایی شبیه به کشور خودشان هستند. اما این رستوران ها یک فرصت طلایی برای شما هم هستند تا بتوانید دستپخت سرآشپزهای چینی را هم بخورید.
  4. دورنر کباب

    مثل بسیاری از شهرهای ترکیه، دورنر کباب را هم نباید در تور کاپادوکیا از دست بدهید. این کباب ها همراه با دورچین ها و سبزیجات مجذوب کننده سرو می شوند و قطعا یک وعده غذایی کامل هستند. دورنر کباب طعم عالی دارد و قطعا پس از تماشا جاذبه های کاپادوکیا، چشیدن طعم این غذا حسابی می چسبد.

چه غذاهایی پیدا نمی کنید؟

اگر در دیگر سفرها و تور ترکیه توانسته اید ماهی های متنوع و غذاهای دریایی خوشمزه ای را پیدا کنید، در کاپادوکیا این شانس بسیار کم است. از آنجا که کاپادوکیا در منطقه ها دور از دریا قرار گرفته است، غذاهای دریایی زیاد در این منطقه طرفداری ندارند. از سوی دیگر، چون ترکیه کشوری مسلمان است، غذاها عمدتا با گوشت خوک درست نمی شوند و به حلال بودن غذا نیز توجه می گردد.

کافه گردی در کاپادوکیا

اگر اهل کافه گردی هستید و می خواهید در کاپادوکیا قهوه ها، نوشیدنی ها، کیک ها و... را هم امتحان کنید، باید چند نکته را درباره کافه گردی در کاپادوکیا بدانیم. نخست آنکه، بیشتر کافه های معروف کاپادوکیا در منطقه گورمه قرار دارند. به همین علت اگر به تماشا موزه فضای باز گورمه که از جاذبه های کاپادوکیا است، بروید، فرصتی عالی برای کافه گردی هم خواهید داشت.

از سوی دیگر، به علت تنوع فرهنگی و تاریخ غنی، در کاپادوکیا کافه ها و رستوران های عجیبی هم پیدا می گردد. مثلا اگر به منطقه مصطفی پاشا بروید، می توانید در کافه یونان قدیم غذاهای خوشمزه و تازه پیدا کنید.

اگر به گذشته این منطقه علاقه دارید و مثلا می خواهید یک صبحانه متفاوت را تست کنید، به آشپزخانه آناتولی بروید. اینجا شاورماها و غذاهای اصیلی مثل کباب آدانا را هم سرو می نماید.

در منطقه گورمه، کافه رستوران کاپادوکیا قدیم معروف است و جهانگرد های دیگر، به آن 4 ستاره از 5 ستاره را داده اند. در اینجا هم نوشیدنی ها، دسرها و غذاهای خوشمزه ای را پیدا خواهید کرد.

اگر در پی یک کافه خوب با یک لوکیشن عالی هستید و می خواهید عکس هایی کم نظیر بگیرید، کافه رستوران KarlIk Teras Cafe&Restaurant را باید انتخاب کنید. اینجا یک فضای باز عالی رو به صخره های مجذوب کننده کاپادوکیا دارد و می تواند خاطراتی متفاوت را برای شما خلق کند.

M & M Cafe نیز یکی دیگر کافه های مشهور کاپادوکیا است. اینجا از 6:30 صبح تا 10 شب باز است و علاوه بر غذا و نوشیدنی، برای فضای مجذوب کنندهش، معروفیت دارد.

این ها را از دست ندهید

در تور کاپادوکیا، چند خوراکی عجیب هم هست که اگر بتوانید آنها را امتحان کنید، عالی خواهد شد. این خوراکی ها چه هستند؟

1- کباب کوزه ای

در سرتاسر ترکیه کباب های خوشمزه و عالی پیدا می کنید اما کباب کوزه ای کاپادوکیا مشهور است. این کباب که تا حدی شبیه دیزی ایرانی است، درواقع تکه های گوشت، گوجه، ادویه و... است که درون یک کوزه قرار داده و پخته شده اند. بعد برای سرو کباب، با یک وسیله ای کوزه را برایتان می کشنند و شما می توانید این غذای خوشمزه را میل کنید.

2- عصیده

این دسر خیلی شبیه حلوایی است که ما در ایران درست می کنیم. آرد، شکر و آب از اجزای اصلی اش هستند و در رستوران های کوچک و بزرگ کاپادوکیا، به صورت داغ سرو می گردد. عصیده با یک لیوان چای گرم، واقعا می چسبد.

3- بداغ جنگلی

اگر اهل امتحان کردن میوه های عجیب و جنگلی هستید، کاپادوکیا برایتان خبر خوبی دارد. اینجا می توانید بداغ جنگلی یا رز گولدر پیدا کنید. این میوه به صورت خوشه ای می روید و علاوه بر کاپادوکیا در منطقه های چون گردن حیران و آسارا هم پیدا می گردد.

4- برگه زردآلو قهوه ای

اگر همواره برگه زردآلو زرد و نارنجی خورده اید، در کاپادوکیا، می توانید برگه های قهوه ای را امتحان کنید. این برگه ها بدون تیزآب و افزودنی های دیگر و فقط با نور خورشید خشک می شوند. به همین علت سرشار از ویتامین B17 هستند و ضد سرطان محسوب می شوند.

در این مقاله از قیمت غذا و نوشیدنی در کاپادوکیا برایتان گفتیم. برترین غذاها و کافه های این منطقه را معرفی کردیم و چند خوراکی جالب منطقه را هم برشمردیم. شما در سفر به شهرها و کشورهای مختلف چقدر به هزینه غذا اهمیت می دهید؟ دوست دارید در سفر غذاهای تازه را امتحان کنید یا فقط در پی طعم های آشنا می شد؟ شادمان می شویم، در بخش کامنت ها برایمان بیشتر در این باره بگویید.

منبع: دالاهو
انتشار: 5 آذر 1401 بروزرسانی: 5 آذر 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2322

به "هزینه غذا در کاپادوکیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه غذا در کاپادوکیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید