نکات مهم در خصوص خرید تیرآهن 14

به گزارش دیتاپد، رپرتاژآگهی - در هنگام خرید تیرآهن باید به چه نکاتی توجه کرد؟ چرا تیرآهن 14 بیشترین استفاده را در صنعت ساختمان سازی دارد؟ این ها سوالات پرتکراری هستند که اغلبا شاهد پرسیده شدن آن ها به وسیله فعالین حوزه ساختمان سازی و آهن آلات هستیم.

نکات مهم در خصوص خرید تیرآهن 14

به گزارش آهن یکتا اصلی ترین رکن یک ساختمان فونداسیون و سازه های داخلی آن است. اغلب ساختمان ها و آسمان خراش های امروزی با تیرآهن های فولادی ساخته می شوند. در واقع اساس و پایه همه آنها تیرآهن های فولادی هستند. انواع و اقسام تیرآهن امروزه در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند که هر کدام دارای کاربردهای مخصوص به خود هستند. به عبارت دیگر سازندگان ساختمان ها، متناسب با احتیاج و کاربردی که برای ساختمان خود در نظر گرفته اند، تیرآهن مورد احتیاج خود را برای تعبیه در فونداسیون ساختمان تهیه می نمایند. در این مقاله یک نگاه اجمالی به انواع تیرآهن و کاربردهای آنها می اندازیم و نکات مهمی را که در هنگام خرید تیرآهن 14 باید مدنظر گرفته گردد را تشریح می کنیم.

انواع تیرآهن

امروزه انواع تیرآهن ساختمانی وجود دارند. تیرآهن های بال پهن که به شکل H (اچ انگلیسی) هستند و اصطلاحا هاش نیز نامیده می شوند، در ساختمانهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. تیرآهن های نیم پهن که عمدتاً طولی برابر 8 تا 16 سانتیمتر دارند و شبیه به حرف I (آی انگلیسی) هستند نیز جزو تیرآهن های پراستفاده هستند. تیرآهن های اروپایی یا همان تیرآهن های معمولی که قیمت بسیار مناسبی دارند در اکث ساختمانها مورد استفاده قرار می گیرند. تیرآهن لانه زنبوری نیز عمدتاً برای نمای بیرونی و بیشتر برای پل ها و یا سازه های شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

اهداف استفاده از انواع تیرآهن ها در ساختمان

استفاده از تیرآهن های معمولی به این علت است که پایه و اساس ساختمان های چند طبقه به شکلی درست بنا گردد تا بتوانند کل وزن ساختمان را تحمل نمایند و قالب کلی ساختمان به وجود بیاید. به عبارت دیگر تیر آهن های معمولی عمدتاً برای این مورد استفاده قرار می گیرند تا به یاری تیرآهن های بال پهن و نیم پهن، بتوانند استحکام درونی ساختمان را بیشتر نمایند و وزن کل ساختمان را تحمل نمایند. از این رو وزن کل ساختمان در بین تیرآهن ها تقسیم می گردد. به همین علتی نیز قیمت تیرآهن معمولی نسبت به تیرآهن های دیگر کمتر بوده و استفاده از آن ها می تواند هزینه های ساخت و ساز را به اندازه قابل توجهی کاهش دهد.

اما به جز تیرآهن 14 معمولی، تیرآهن هاش (H) نیز در اغلب ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. تیرآهن های هاش، بال های پهن تری دارند و می توانند وزن بیشتری را تحمل نمایند. تیرآهن های هاش برای ساختن برج ها و ساختمان های خیلی بزرگ استفاده می شوند. چرا که این تیر آهن ها قابلیت این را دارند که وزن سازه را به خوبی تحمل نمایند و استحکام و ایمنی قابل توجهی را به ساختمان بدهند. معمولاً تیرآهن های هاش (H)، علاوه بر مصارف مختلف در صنعت ساختمان سازی، در اسکله ها و کشتی ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

از آنجایی که بحث های زیباشناختی در طراحی پل ها و برخی از سازه ها وجود دارد، شاهد آن هستیم که تیر آهن های لانه زنبوری نیز مورد استفاده گسترده قرار می گیرند. البته بیشتر به خاطر ظاهری که دارند در سازهای شهری از آنها استفاده می گردد و کمتر شاهد هستیم که از آن ها در مصارف ساختمانی استفاده گردد.

کاربرد تیرآهن در ساختمان

در ساختمان سازی استفاده از تیرآهن 14می تواند اصلی ترین قسمت پایه و اساس در ساختمان باشد. همانطور که می دانید برای اتصال نبشی به ستون ها در هنگام ساخت کفی ستون احتیاج به تیرآهن 14 است. از آنجایی که کفی ستون نیز از مهم ترین قسمت ها در ساختمان سازی است، استفاده از تیرآهن های با کیفیت در این مرحله از ساخت و ساز بسیار مهم است. در ستونهای سازه ها نیز از تیرآهن 14استفاده می گردد. در واقع با استفاده از تیرآهن در ستون ساختمان، استحکام ساختمان های چند طبقه به اندازه قابل توجهی افزایش پیدا می نماید. عمدتاً شاهد هستیم که از تیرآهن ها برای خرپا نیز استفاده می نمایند تا ایمنی ساختمان افزایش پیدا کند.

پس به طور کلی می توان گفت که برای مقاومت و اسکلت بندی ساختمان از تیرآهن 14 استفاده می گردد. تیرآهن های کرومیت که از تیرهای باریک استفاده می شوند، بر روی تیر اصلی جا می گیرند و باعث یاری به تحمل وزن سازه می گردد. در ستونها، در شاه تیر، در تیرک میانی و در خرپا نیز از تیرآهن 14 استفاده می گردد. در کل می توان گفت استفاده از تیرآهن 14به جز بحث مقاومت و استحکام به این علت است که باعث می گردد که فرایند کاری شما سرعت پیدا کند. با استفاده از تیرآهن، امکان اینکه شما بتوانید ساختمانی که ساخته اید را توسعه دهید و روی آن طبقات بیشتری را اضافه کنید نیز وجود دارد.

مزایای استفاده از تیرآهن در ساختمان سازی

یکی از علل استفاده گسترده از تیرآهن در صنعت ساختمان سازی این است که علاوه بر استحکام بخشیدن به ساختمان، نسبت به دیگر ابزار آلات ارزان تر هستند. استفاده از تیرآهن ها می تواند زمان اجرای پروژه را در حد قابل توجهی کاهش دهد. در واقع کاهش قابل توجه هزینه ابزارآلات و زمان پروژه می تواند دو علت عمده برای استقبال گسترده برج سازان و ساختمان سازان از تیرآهن ها باشد.

با استفاده از تیرآهن (به جز بحث هزینه برای خود تیرآهن)، هزینه نیروی کار نیز کاهش پیدا می کند. بعلاوه باعث می گردد که فضای اشغال شده ساختمان به خوبی مدیریت گردد. عمدتاً تیرآهن 14 فولادی دوام بسیار بالایی دارد و مقاومت آن در حد قابل قبولی است. به همین علت استفاده از آن می تواند استحکام ساختمان را ضمانت کند.

نکات مهم در هنگام خرید تیرآهن 14

در هنگام خرید تیرآهن 14 باید به چند نکته بسیار مهم توجه کنید. اگر این نکات را در نظر داشته باشید قطعاً تیرآهنی که خریداری می کنید می تواند احتیاج شما را به خوبی مرتفع کند. اولین نکته این است که شما باید با توجه به کاربردی که از تیرآهن 14 می خواهید ضخامت مناسب آن را مشخص کنید. مسلما هر چه یک تیرآهن ضخامت بیشتری داشته باشد، استحکام بیشتری هم خواهد داشت. اما متعاقب آن قیمت بیشتری هم دارد. پس باید در ابتدا ضخامت مورد احتیاج خود را محاسبه کنید.

ضخامت تیرآهن در قیمت آن تاثیر قابل توجهی دارد. بعلاوه اگر از تیرآهن هایی که جرم و سختی خاصی دارند بهره ببرید، تحمل لرزش برای زلزله و … بالا خواهد رفت.

توصیه می کنیم قبل از خرید تیرآهن حتماً با همکاران ما در سایت www.ahanyekta.com مشورت کنید. چرا که ضروری است که تعداد تیرآهن مصرفی خود را متناسب با اسکلت فلزی و سازه بتنی مورد نظر خود محاسبه کنید. چون این محاسبات کمی تخصصی هستند و احتیاج به تجربه در حوزه ساختمان سازی و آشنایی با انواع تیرآهن و آهن آلات دارند همکاران ما بهتر می توانند شما را هدایت کند.

محافظت از تیرآهن ها

تیرآهن ها نیز احتیاجمند نکاتی هستند که شما باید پس از خرید به آن ها توجه کنید. اگر تیرآهن ها به هر علتی در اتصالات ساختمانی با جوش نامناسبی متصل شوند کاربری آنها از بین خواهد رفت. در مقابل عوامل خارجی نیز خوردگی آنها زیاد است که شما باید در هنگام نصب آنها به تمام این موضوعات توجه کنید و تمام تمهیدات لازم برای مقابله با خوردگی را برای آنها بیندیشید. قاعدتا رنگ زدن تیرآهن می تواند یکی از برترین راهکارهایی باشد که آن را از خوردگی محافظت می نماید.

بدون شک تیرآهن یکی از پرمصرف ترین قطعات در صنعت ساختمان سازی است. به همین علت متناسب با سایز و وزنی که دارد قیمت تیرآهن فرق دارد. ما توصیه می کنیم که متناسب با سایز تیرآهن و بعلاوه قیمت آن تمام نکات مهم را در هنگام خرید تیرآهن در نظر داشته باشید. از آنجایی که سایز تیرآهن 14برای مصارف مختلف مناسب است، استفاده از این سایز را توصیه می کنیم.

قیمت ، خرید و فروش تیرآهن با آهن استیل یکتا

آهن استیل یکتا مرجع رسمی قیمت آهن آلات مانند قیمت تیرآهن 14 در کشور است. شما می توانید با مراجعه به سایت ما به نشانی www.ahanyekta.com قیمت خرید و فروش آهن آلات ساختمانی و صنعتی و قیمت روز تیرآهن را به صورت آنلاین و روزانه مشاهده کنید. هدف ما این است که با شرکت ها و مجموعه های بزرگ در حوزه صنعت ساختمان همکاری کنیم و برترین مشاوره را در این زمینه به آنها بدهیم. آهن استیل یکتا در زمینه خرید و فروش آنلاین انواع محصولات حوزه ساختمان، فولاد، محصولات صنعتی و … با تجربه بسیار بالا و کیفیت مثال زدنی خدمات در حوزه تیرآهن اصفهان، توانسته است در بخش های مختلف صنعتی، فعالیت های درخشانی داشته باشد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2156

به "نکات مهم در خصوص خرید تیرآهن 14" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم در خصوص خرید تیرآهن 14"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید