نتفلیکس آثار کیارستمی را اکران می نماید

به گزارش دیتاپد، کمپانی فرانسوی mk2 با عقد قراردادی با نتفلیکس، حق نمایش نسخه ترمیم شده آثار منتخب بزرگانی سینمای دنیا از جمله عباس کیارستمی را در اختیار این کمپانی آمریکایی قرار می دهد.

نتفلیکس آثار کیارستمی را اکران می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، کمپانی mk2 فرانسه که حق بیشتر آثار ساخته شده توسط عباس کیارستمی را در اختیار دارد طی قرارداد جدیدی حق نمایش نسخه ترمیم شده آثار کیارستمی و چند کارگردان عظیم دیگر را در اختیار کمپانی نتفلیکس قرار میدهد.

بر اساس این قرارداد که شامل حق نمایش 50 فیلم بلند سینمایی است در ابتدا آثار کلاسیک ساخته فرانسوا تروفو شامل فارنهایت 451، 400 ضربه، زنی در همسایگی، بالاخره یکشنبه و ... در نتفلیکس عرضه می گردد و در ادامه سال نیز نسخه ترمیم شده آثار دیگری از چارلی چاپلین، عباس کیارستمی، باستر کیتون، آلن رنه، کریستوف کیشلوفسکی و ... را نیز در وبسایت خود قرار می دهد.

هنوز فهرست دقیق آثاری که سرویس اینترنتی نتفلیکس تحت این قرارداد به نمایش خواهد گذاشت معین نیست. نتفلیکس در سال های دورتر فیلم های کلاسیک متنوعی را عرضه می کرد اما به تدریج بیشتر تمرکز خود را بر روی آثار جدید سینمای دنیا قرار داد.

کمپانی mk2 فرانسه که توزیع نسخه ترمیم شده آثار کلاسیک سینمای دنیا با کیفیت های 2K و 4K را بر عهده دارد هم اکنون 400 اثر از عظیمان سینمای دنیا را در کتابخانه خود دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1114

به "نتفلیکس آثار کیارستمی را اکران می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتفلیکس آثار کیارستمی را اکران می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید