مهارت های لازم برای فارغ التحصیلان حسابداری قبل از ورود به بازار کار

به گزارش دیتاپد، حسابداری فقط یک مهارت تک بعدی نیست. در حقیقت وقتی که یک حسابدار از رشته حسابداری فارق التحصیل می گردد، باید در پی کسب مهارت های دیگری باشد تا بتواند به صورت حرفه ای در این رشته فعالیت داشته باشد.

مهارت های لازم برای فارغ التحصیلان حسابداری قبل از ورود به بازار کار

به گزارش گروه بازرگانی خبرنگاران، حسابداری فقط یک مهارت تک بعدی نیست. در حقیقت وقتی که یک حسابدار از رشته حسابداری فارق التحصیل می گردد، باید در پی کسب مهارت های دیگری باشد تا بتواند به صورت حرفه ای در این رشته فعالیت داشته باشد. حسابداری یک رشته بسیار پول ساز و پرتقاضا است؛ اما هر حسابداری هم نمی تواند بدون مهارت های خاص، اقدام به حسابداری شرکت ها کند. دقیقاً به همین دلیل است که انواع دوره حسابداری در مؤسسات مختلف برگزار می گردد. یک آکادمی حسابداری، علاوه بر تمرکز روی مهارت حسابداری، روی مهارتی دیگر فارغ التحصیلان این رشته نیز تمرکز می نماید. در ادامه شما را با مهارت هایی آشنا می کنید که یک حسابدار پیش از ورود به بازار کار باید بر آن ها تسلط داشته باشد.

مهارت های سخت

مهارت های سخت به انواع مهارت هایی که گفته می گردد که اکتسابی و فنی هستند. برای مثال یادگاری کار با نرم افزارهای حسابداری، جزو انواع مهارت های سخت به حساب می آیند. به صورت کلی در یک دوره حسابداری جامع، به حسابداران جوان انواع مهارت های سخت عمومی و تخصصی آموزش داده می گردد. مهارت های سخت عمومی همچون کار با نرم افزارهای حسابداری، اینترنت و کامپیوتر است. یک حسابدار باید روی کار با کامپیوتر تسلط داشته باشد. او باید بتواند تا برنامه های مختلفی از جمله برنامه های آفیس، اینترنت، شبکه و ... به خوبی کار کند. بعلاوه تسلط کافی بر برنامه های حسابداری معروف داشته باشد.

مهارت های سخت تخصصی، شامل تسلط بر انواع حسابداری، قوانین مالیاتی، اصول حسابداری و قوانین بیمه و قوانین کار است. یک حسابدار باید درباره انواع حسابداری همچون حسابداری مالیاتی، حسابداری صنعتی، حسابداری دولتی، حسابداری بودجه ای و البته حسابرسی تسلط داشته باشد. البته لازم نیست تا در همه زمینه ها تخصص حرفه ای داشته باشد. در حقیقت باید همه انواع حسابداری را بشناسید تا بتواند در یک یا دو رشته به صورت کامل تخصص پیدا کند. قوانین بمیه، قوانین کار و قوانین مالیاتی هم جزو قوانینی هستند که یک حسابدار باید درباره آن ها اطلاعات دقیق داشته باشد و همواره اطلاعات خود را بر اساس تغییرات قوانین، به روز کند. شناخت اصول حسابداری نیز زیربنا و اساس مهارت های سخت تخصصی در حسابداری به شمار میرود که یک آکادمی حسابداری حتماً درباره آن به هنرجویان خود شرح می دهد.

مهارت های نرم

مهارت های نرم به مهارت هایی گفته می گردد که به شخصیت هر فرد ارتباط دارد. معمولاً تغییر دادن مهارت های نرم بسیار سخت هستند و احتیاج به زمان، تمرین و صبر دارد. مهارت های نرم مختلفی در هر فرد از گذشته تا به امروز شکل گرفته است. مهم ترین مهارت نرمی که یک حسابدار باید به آن تسلط داشته باشد، مهارت های ارتباطی است. حسابداران و حسابرس ها در طول زندگی شغلی خود، با مشاغل و افراد بسیاری رو به رو می شوند. به همین دلیل باید مهارت ارتباطی بالایی داشته باشند. جالب است بدانید که هرچه ارتباطات یک حسابدار بیشتر باشد، قطعاً پیشنهادهای شغلی بهتری خواهد داشت.

در اصل یک حسابدار قرار نیست تا داخل یک اتاق در بسته بنشیند، درب را به روی دیگران ببندد و مشغول آنالیز اطلاعات و آمار عددی باشد. بلکه حسابدار باید بتواند ارتباطات مفیدی ایجاد کند. حسابداران با همکاران بخش های مختلف یک سازمان و ارگان باید ارتباط داشته باشند. حسابدار باید روابط سازمانی و نحوه برخورد با پست های مختلف را به خوبی بشناسنند.

مهارت رزومه سازی

در نهایت، مهارت رزومه سازی از جمله مهم ترین مهارت هایی است که باید یک حسابدار داشته باشد. برای اینکه پروژه حسابداری شرکت ها را بتوانید به عهده بگیرید، باید بتوانید یک شرکت را مجاب کنید که شما برترین گزینه برای این کار هستید. شرکت ها هم بر اساس مستندات و رزومه ای که برای آن ها ارسال نموده اید، درباره شما قضاوت و تصمیم گیری می نمایند. ساخت یک رزومه حرفه ای، اولین گام برای پیروزیت در حسابداری به شمار میرود. یک حسابدار پیروز کسی است که بتواند یک رزومه کاری قوی داشته باشد و این رزومه را به برترین شکل به صورت مختصر و مفید مستند کند تا شرکت ها بتوانند با یک نگاه، متوجه رزومه و تجربه کاری پیروز آن ها شوند. به این ترتیب پیش از آنکه بخواهید وارد بازار کار شوید، باید درباره مهارت رزومه نویسی و ایجاد مستندات اطلاع پیدا کنید.

خب دوستان همان طور که متوجه شدید، برای ورود به بازار کار، فقط مدرک حسابداری کافی نیست. حتی اگر در این زمینه تا مقاطع بالا هم ادامه تحصیل دهید، باز هم باید مهارت های پیش احتیاج بسیاری را بیاموزید. این مهارت ها وقتی که در کنار هم قرار می گیرند، شما را به یک حسابدار خبره تبدیل می نمایند که هر شرکتی آرزو دارد با او همکاری کند. شرکت در دوره های حسابداری ویژه بازار کار، بیشتر از کلاس های تئوری و نظری به درد شما می خورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2194

به "مهارت های لازم برای فارغ التحصیلان حسابداری قبل از ورود به بازار کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهارت های لازم برای فارغ التحصیلان حسابداری قبل از ورود به بازار کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید