معرفی فیلم Asteroid City

به گزارش دیتاپد، باید گفت که وس اندرسون تنها یک فیلمساز نیست بلکه او یک هنرمند است که داستان ها را با جلوه های بسیار پر جنب وجوش و روایت های مجذوب کننده برای مخاطبان به نمایش در می آورد و بیننده ها را به دنیایی کاملاً متفاوت می برد. اگر تا به امروز داستان سرایی خارق العاده و استادانه وس اندرسون را تجربه نکردید، پس باید فیلم شهر سیارکی (Asteroid City) را ببینید که جدیدترین ساخته این کارگردان و نویسنده است.

معرفی فیلم Asteroid City

فیلم شهر سیارکی یازدهمین فیلم از وس اندرسون به شمار می رود که خود وی علاوه بر کارگردانی و نویسندگی، از جمله تهیه نماینده های آن است. اتفاقات این اثر در سال 1955 میلادی جریان دارد و داستان گروهی از دانش آموزان و والدین آن ها را دنبال می نماید که برای کنوانسیون سالانه رصد ستارگان به شهری بیابانی می روند.

این فیلم تازه وس اندرسون به عنوان اثری کمدی، عاشقانه و علمی تخیلی معرفی شده و یک تجربه سینمایی خارق العاده و مجلل دیگر را از وس اندرسون به نمایش در خواهد آورد. در ادامه همراه با ما با باشید تا بیشتر با این اثر آشنا شوید.

عوامل سازنده فیلم Asteroid City

وس اندرسون فیلم نامه فیلم شهر سیارکی را بر اساس داستانی از خودش و رومن کوپولا نوشته است و سکان کارگردانی این اثر را نیز در دست دارد. کوپولا و اندرسون از گذشته با یکدیگر همکاری دارند و در آثار مختلفی همچون فیلم دارجلینگ محدود (The Darjeeling Limited)، انیمیشن جزیره سگ ها (Isle of Dogs)، فیلم قلمرو طلوع ماه (Moonrise Kingdom) و فیلم گزارش فرانسوی (The French Dispatch) کار نموده اند.

فیلم شهر سیارکی دومین همکاری وس اندرسون با کمپانی فوکوس فیچرز به شمار می رود و آن ها قبلاً در فیلم قلمرو طلوع ماه محصول سال 2012 با یکدیگر همکاری داشتند. رابرت یئومن که سابقه همکاری با وس اندرسون را دارد نیز به عنوان فیلم بردار در این اثر حضور دارد. موسیقی متن این فیلم را نیز الکساندره دسپلت می سازد که قبلاً موسیقی بسیاری از آثار وس اندرسون را ساخته است.

داستان فیلم Asteroid City

همچون بسیاری از داستان های وس اندرسون، داستان فیلم شهر سیارکی در محیطی خیالی اما پر جنب وجوش جریان دارد که در آن، غریبه ها با یکدیگر آشنا می شوند و تغییراتی را در زندگی یکدیگر ایجاد می نمایند و همین نیز باعث خلق موقعیت های درام، عاشقانه و کمدی می گردد. اتفاقات این فیلم در سال 1955 میلادی جریان دارد و داستان گروهی از دانش آموزان و والدین آن ها را دنبال می نماید که از سراسر دنیا در یک شهر بیابانی گرد هم جمع می شوند تا در انجمن سالانه نخبگان جوان نجوم شرکت نمایند.

ایده این انجمن آن است که مردم را به وسیله استراحت، سرگرمی و رقابت علمی و تخیلی سرگرم کند و گرد هم بیاورد. با این حال، برنامه ریزی این رویداد شلوغ با اتفاقات نامشخصی مختل می گردد که دنیا و زندگی مردم را متحول می نماید، به خصوص کسانی که در این انجمن حضور دارند.

بازیگران فیلم Asteroid City

یکی از چیزهایی که در تمام فیلم های وس اندرسون رایج هستند، بازیگران خارق العاده و بااستعداد هستند که بعضی از آن ها همکاری های متعددی با این فیلمساز داشتند و در آثار مختلفی از وی بازی کردند. با این حال، بازیگران حاضر در فیلم شهر سیارکی نسبت به دیگر آثار وی بسیار بزرگتر و پر ستاره تر است.

در فیلم شهر سیارکی جیسون شوارتزمن نقش اوگی استینبک را بازی می نماید که پدر مجرد چهار فرزند است که در این انجمن رصد ستارگان شرکت می نمایند. اسکارلت جوهانسون نیز در این فیلم نقش یک بازیگر به نام میج کمپبل را بازی می نماید و در کنار وی نیز تام هنکس نقش پدرزن اوگی را به تصویر می کشد.

از جمله دیگر بازیگران حاضر در فیلم شهر سیارکی نیز می توان به جفری رایت در نقش ژنرال گریف گیبسون، تیلدا سوئینتون، ادوارد نورتون، آدرین برودی، مارگو رابی، ویلم دفو، استیو کارل، هونگ چائو، جف گلدبلوم، استیون پارک، لیو شرایبر، روپرت فریند، مت دیلون، جک رایان، ایتان جاش لی و آریستو میهان اشاره نمود.

هوپ دیویس، فیشر استیونز، برایان کرانستون، مایا هاک، تونی ریولوری، سوفیا لیلیس، گریس ادواردز، ریتا ویلسون، جارویس کوکر و باب بالابان نیز از جمله دیگر بازیگرانی هستند که قرار است نقش های مختلفی را در فیلم تازه وس اندرسون به تصویر بکشند.

تاریخ اکران فیلم Asteroid City

فیلم شهر سیارکی اولین اکرانش روی پرده سینماها را در 76 مین جشنواره فیلم کن در ماه مه سال 2023 میلادی تجربه کرد و حالا قرار است در تاریخ 16 ژوئن سال 2023 (آدینه 26 خرداد 1402) در سینماهای منتخب اکران گردد و سپس در تاریخ 23 ژوئن به صورت سراسری به روی پرده سینماها بیاید.

منبع: فوت و فن / collider.com
انتشار: 22 خرداد 1402 بروزرسانی: 22 خرداد 1402 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2409

به "معرفی فیلم Asteroid City" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فیلم Asteroid City"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید