لزوم بازنگری در فعالیت های فرهنگی و تنوع بخشی آنها با هدف جذب بیشتر دانشجویان

به گزارش دیتاپد، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست بانوان کارشناس امور فرهنگی دانشگاه های تهران، بر لزوم بازنگری در فعالیت های فرهنگی و تنوع بخشی آنها با هدف جذب بیشتر دانشجویان تاکید نمود.

لزوم بازنگری در فعالیت های فرهنگی و تنوع بخشی آنها با هدف جذب بیشتر دانشجویان

به گزارش خبرنگاران، دکتر غلامرضا غفاری در این نشست که صبح امروز (چهارشنبه) با حضور دکتر فروغ اسرافیلیان، مشاور امور بانوان معاونت فرهنگی و اجتماعی این وزارت و بانوان کارشناس امورفرهنگی دانشگاه های تهران در تالار شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار گردید، با بیان اینکه بنیاد هر توسعه و پیشرفتی مرهون کوشش بانوان است، گفت: شما با قشر فرهیخته، جوان و نخبه کشور یعنی دانشجویان سروکار دارید و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی این عزیزان را رسیدگی نموده و انجام می دهید و مطمئناً این کوشش شما در توانمندی و قوت بخشی آنها تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه بی تردید شما به انجام امور فرهنگی و تاثیرگذاری آن باید امیدوار باشید، گفت: آثار حوزه اجتماعی و فرهنگی کمیت پذیر نیستند ولی مطمئن باشید فعالیت های دیگری هم که در واحدهای مختلف دانشگاه ها صورت می گیرد، نشات گرفته و مرهون انجام امور فرهنگی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اعلام کرد: کارشناسان حوزه فرهنگی دانشگاه ها علاوه بر مهارت های تکنیکی باید از تفکر و بینش بالاتری نسبت به کارشناسان سایر بخش های دانشگاه برخوردار باشند.

دکتر غفاری اضافه نمود: انجام هر کاری نیازمند آمادگی ذهنی و روانی است که مشخص نماینده های کلیدی در هر امری هستند و کسی که می خواهد تمدنی را بنا نهد قبل از هر چیز باید از منظومه ذهنی و فکری مناسبی برخوردار باشد تا بتواند آوردهای مناسب و مطلوبی را بنا نهد و کار خوب و مناسب فرهنگی، ساختن این ذهنیت و طراحی آن است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه امروز بخش قابل ملاحظه ای از دانشجویان دانشگاه ها را بانوان تشکیل می دهند، گفت: در نشست با فعالان دانشجویی و همچنین سایر دانشجویان دختر، عمده مطالبه و انتظارشان این بود که آنگونه که مناسب است فعالیت ها و کارهای شان دیده نمی گردد و یکی از کارهای مهمی که کارشناسان امور فرهنگی باید انجام دهند، ایجاد مکانیسم ها و سازوکارهایی است تا این ذهنیت دانشجویان از بین برود.

وی توضیح داد: اولین کسی که دانشجویان درخصوص مسائل فرهنگی به وی مراجعه می نمایند، کارشناس فرهنگی دانشگاه است و مراجعات و انجام کارها در مراحل بعدی هم حاصل عملکرد همین کارشناسان گرانقدر است.

دکتر غفاری در سرانجام سخنان خود با تاکید بر لزوم بازنگری تنوع بخشی به امور فرهنگی در دانشگاه ها جهت جلب بیشتر دانشجویان به این حوزه، اظهار امیدواری کرد با استمرار این نشست ها و تعامل کارشناسان امور فرهنگی با یکدیگر و جمع بندی آراء و دیدگاه های آنان بتوان به راه کارهای مناسبی در جهت تقویت امور فرهنگی اهتمام ورزید.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، در ادامه این نشست بانوان کارشناس امور فرهنگی دانشگاه های تهران دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را با معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در میان گذاشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 814

به "لزوم بازنگری در فعالیت های فرهنگی و تنوع بخشی آنها با هدف جذب بیشتر دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم بازنگری در فعالیت های فرهنگی و تنوع بخشی آنها با هدف جذب بیشتر دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید