قانون حمایت از معلولان، ضمانت اجرایی می خواهد، دستگاه های اجرایی مناسب سازی نمی نمایند!

به گزارش دیتاپد، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، نیازمند ضمانت اجرایی است و قرار است در جلسه ای با نهاد ریاست جمهوری در این باره صحبت هایی داشته باشیم.

قانون حمایت از معلولان، ضمانت اجرایی می خواهد، دستگاه های اجرایی مناسب سازی نمی نمایند!

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، اصغر کاظمی، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری با رسانه ها و بعضی نمایندگان تشکل ها، اظهار کرد: هدف از تشکیل گروه ها و تشکل ها ساماندهی احتیاجمندی های جامعه است و باید اهداف مهمتری در این شبکه ها وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: یکی از مسائل پیش روی ما، کوشش برای بومی کردن تولیدات و تجهیزات توانبخشی است و البته بخشی از این تولیدات و تجهیزات بومی هستند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی ادامه داد: درباره قانون حمایت از معلولان مسائلی وجود دارد، متاسفانه بعضی دستگاه ها به این قانون تمکین نمی نمایند، در حال حاضر 33 دستگاه، دستگاه های دولتی وغیر دولتی 14 تکلیف عمومی دارند و به این وظایف عمل نمی نمایند. شاید به صورت انگشت شمار تمام تکالیف خود را انجام داده اند، اما اغلب هیچ عملکردی به ما منعکس نکرده اند و در این باره اصلا جوابگو نیست.

وی ابراز کرد: متاسفانه این سازمان ها و نهاد ها علاوه بر آنکه هیچ پاسخی به موضوعات ما نمی دهند حتی ستاد مرکزی خود را مناسب سازی هم نکرده اند.

کاظمی اشاره نمود: یکی از رویکرد های ما کوشش برای یاری به بازاریابی و فروش محصولاتی است که جامعه هدف ما به فروش می رسانند، این کوشش را ما خواهیم داشت.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی ادامه داد: برای اجرای ماده 27 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت حدود 20 هزار میلیارد تومان احتیاج داریم، این در حالی است که تمام بودجه سازمان از این رقم کمتر است.

وی تاکید نمود: قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، احتیاجمند ضمانت اجرایی دارد و قرار است در جلسه ای با نهاد ریاست جمهوری در این باره صحبت هایی داشته باشیم.

کاظمی به یکی دیگر از مسائل این سازمان اشاره نمود و گفت: مشکل دیگری که در قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت وجود دارد، تکالیف عمومی مانند اختصاص سه درصد استخدام ها به معلولان و تکالیف اختصاصی است که دستگاه های انگشت شماری به وظایف خود عمل می نمایند.

وی در انتها، مطرح کرد: متأسفانه دستگاه ها در اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت زیر بار مسئولیت نمی فرایند و حتی ساختمان ستاد مرکزی خود را مناسب سازی نکرده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2199

به "قانون حمایت از معلولان، ضمانت اجرایی می خواهد، دستگاه های اجرایی مناسب سازی نمی نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون حمایت از معلولان، ضمانت اجرایی می خواهد، دستگاه های اجرایی مناسب سازی نمی نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید