تور ارزان یونان: شیرینجه روستای کهن یونانی ها در ازمیر است

به گزارش دیتاپد، بیتوته/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، شیرینجه روستای کهن یونانی ها در ازمیر است.

تور ارزان یونان: شیرینجه روستای کهن یونانی ها در ازمیر است

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

طبق داستان موجود بردگان آزاد شده یونانی در این روستا ساکن شدند و نام آن را چیرکینجه (به معنی زشت) گذاشتند تا مانع تعقیبشان شوند. نام این روستا در سال 1926 از طریق فرماندار استان ازمیر به شیرینجه (به معنی زیبا) تغییر پیدا کرد. امروزه این روستای زیبا مکانی توریستی است.

شیرینجه یک روستای زیبا و کوچک به روی تپه ها در جنوب غربی استان ازمیر است که خانه های قدیمی با دیواره های سفید در کنار سقف های چوبی و خیابان های سنگ فرشش باعث می شوند که دوستداران زیادی داشته باشد. امروزه نه فقط گردشگران ترک بلکه گردشگران کشورهای دیگر هم اخیرا از این روستا استقبال نموده اند. خانه های یونانی ها همان ظاهر اولیه خود را دارند و طبیعت بکر و میوه های طبیعی و ارگانیک این روستا هم از عللی هستند که گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشانند.

این روستا کوچک است و به آسانی می توانید در آن قدم بزنید و همه روستا را ببینید. بعلاوه در رستورانهای گوناگونی که در این روستا قرار دارند، انواع غذاهای محلی را که با مواد غذایی تازه و طبیعی تهیه می شوند، امتحان کنید یا چنانچه دوست داشتید تا شبی را در این روستای آرام و دلنشین بگذرانید، چند هتل شیک با قیمت مناسب برای اقامت در این روستا وجود دارد که برخی از آنها خانه های روستایی هستند که بازسازی شده و بعنوان سوئیت به خانواده ها اجاره داده می شوند.

چنانچه می خواهید به این روستا بروید، بهتر است تا سفرتان را به روزهایی غیر از آخرهفته ها موکول کنید، چرا که جمعیت زیادی از محلی ها و گردشگران ترک در روزهای یکشنبه و بویژه بعدازظهرهای دو روز تعطیل هفته به این منطقه می آیند. این روستا از دور شبیه یک تابلوی نقاشی زیباست که در آن خانه های دو طبقه با رنگهای گوناگون و سرسبزی اطراف به نمایش کشیده شده اند. یک خانه قدیمی به نام خانه مریم مقدس و بعلاوه کلیسای ارتودوکس نیز در این منطقه وجود دارد که قدمتشان مربوط به زمان یونانی هاست.

منبع: همگردی
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2177

به "تور ارزان یونان: شیرینجه روستای کهن یونانی ها در ازمیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: شیرینجه روستای کهن یونانی ها در ازمیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید