شهر گویلین در چین و رودخانه لی

به گزارش دیتاپد، معرفی شهر گویلین و رودخانه لی در کشور چین

شهری رویایی در کشور چین به نام گویلین در ناحیه جنوبی این کشور به نام گوانگ شی واقع شده است و با توجه به این که یک میلیون نفر جمعیت دارد در هیچ کجای شهر شما نشانی از هرج و مرج و هیجان های بی جهت را نخواهید دید. برای دسترسی به این شهر باید به استان گوانگ چی بروید که این روزها یکی از مقاصد اصلی گردشگری در این کشور به شمار می رود. نام شهر گویلین به معنای جنگل زیتون شیرین بوده و به سبب توپوگرافی فرسایشی در این ناحیه منظره های منحصربه فردی را به وجود آورده است که دیدن آن ها خسته نخواهید شد. در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا بیشتر درباره شهر گویلین در چین صحبت کنیم، با ما در سفر به چین همراه باشید.

شهر گویلین در چین و رودخانه لی

در شهر گویلین 4 دریاچه وجود دارد و همینطور کوه های آهکی سبزپوشی که توانسته اند چهره شهر را بسیار دلچسب و دیدنی نمایند و این خود یکی از دلایلی است که گردشگران شهر گویلین در چین را برای سفر خود انتخاب می نمایند.

حدودا 314 سال پیش از میلاد مسیح، این شهر در امتداد رودخانه لی نیز به وجود آمد و در طول جنگی که بین سلسله کین Qin و دولت نانوی در اطراف شهر گویلین در چین نیز به وجود آمد و در زمان سلطنت امپراطوری Wu از حکومت هان نیز تاسیس شد تصمیم دریافتد که شهری با نام امروزی گویلین را تاسیس نمایند. در سال 507 این شهر تغییر نام پیدا کرد و به عنوان گویژو در متون تاریخی نام گذاری شد.

شهر گویلین در چین معمولاً در هر سال میزبان 12 میلیون گردشگر از سراسر جهان است که باعث شده این منطقه به یکی از قطب های دیدنی تور چین بدل گردد و سودآوری بسیار خوبی برای کشور داشته باشد. این شهر از دو بخش کلی تشکیل شده که قسمتی از آن برای اسکان دادن به مسافران درست شده و از امکانات مدرن مناسبی شامل هتل های لوکس و بانک های متعدد برخوردار است. قسمت دوم این شهر، قالب سنتی خود را حفظ نموده و بیشتر به شکل روستایی بزرگ است و به طور حتم جاذبه اصلی گردشگران برای سفر به این مکان همین قسمت اصیل و دست نخورده است.

رودخانه لی در شهر گویلین

همانطور که گفتیم شهر گویلین در چین دارای 4 دریاچه و دو روخانه است. اما آن چیزی که باعث شده این شهر بر سرزبان ها بیافتد و جذابیت ویژه ای داشته باشد رودخانه لی است. این روخانه به اندازی برای مردم چین مهم است که تصویر آن را بر روی اسکناس های 20 یوانی خود قرار داده اند و گردشگرانی که به این شهر می آیند قطعا یکی از مکان هایی که باید بروند و از آن بازدید نمایند همین رودخانه است و آنان با سوار شدن بر روی قایق هایی که از چوب بامبو درست شده اند می توانند در سراسر رودخانه لی در شهر گویلین در چین گشت بزنند.

بهترین زمان سفر به رودخانه لی چین

بهترین زمان بازدید از این رودخانه بین ماه های می تا اکتبر است، در این ماه ها روشنایی روز طولانی تر است و دمای هوا هم مطبوع است و حتی شب های آن هم عالی است. ماه های نوامبر تا فوریه هم از ماه های کم آب این رودخانه هستند. آب این رودخانه به اندازه ای شفاف است که به خوبی مناظر اطراف در آن منعکس می گردد و در زمان هایی که هوا خوب باشد و آب بدرخشد، تشخیص این که کدام قله کوه است و کدام انعکاس است، کار سختی است.

از آن جایی که صنعت گردشگری و توریسم در این منطقه در حال توسعه است، کشتی های کروز و قایق های ماهیگیری را هم در این رودخانه می توانید ببینید و بنابراین اگر عاشق دریافت عکس های خاص باشید می توانید یک سفر کوتاه با یکی از این قایق ها و یا کشتی های کروز را امتحان کنید، بهترین وقت هم صبح یا بعدازظهر است.

آنچه باید از بدانید درباره رودخانه لی

  • راستای که به موازات رودخانه لی وجود دارد بیشتر از زمین های برنج تشکیل شده است با این وجود تعدادی راه بتنی به صورت جاده هم وجود دارد و بنابراین لازم به کوهنوردی نیست. از طرف دیگر از آن جایی که فقط یک راه وجود دارد مطمئن باشید که گم نمی شوید فقط حتما کفش های مناسب همراهتان باشد.
  • یک چتر، یک بارانی (اگر در فصل پر بارش به آن جا رفته اید)، یک کرم ضد آفتاب و یک کلاه برای روزهای آفتابی همراهتان باشد. حتما آب و مقداری غذای سبک همراهتان باشد ضمناً در طول راستا هم مغازه هایی وجود دارد که می توانید از آن ها خوراکی تهیه کنید.
  • با پرداخت هزینه ای کم می توانید بهترین راه گشت و گذار در طبیعت رودخانه لی چین را تجربه کنید.
  • سعی کنید همراه خودتان در زمان بازدید از این رودخانه ناهار ببرید و یا این که در یکی از رستوران های چینی سر راه توقف کنید و غذاهای خوشمزه محلی چینی را امتحان کنید.
  • از 23 آگوست 2017، همه توریست هایی که از کشتی های کروز رودخانه لی استفاده می نمایند باید پاسپورتشان را موقع رزرو کشتی نشان دهند. نکته دیگری که باید بدانید این است که تورهای انگلیسی زبان هم فقط در کشتی های کروز در دسترس است و بنابراین اگر دوست داشته باشید هنگام گشت و گذار اطلاعات هم به دست بیاورید بهتر است کشتی کروز را انتخاب کنید.

دیگر جاذبه های شهر گویلین

  • البته شهر گویلین در چین تنها به رودخانه لی محدود نمی گردد و جاذبه های گردشگری بسیاری در این شهر وجود دارد که یکی از جذابترین های آن ها صخره فیل نما است. دلیل نام گذاری آن هم ظاهر آن است که شبیه به فیل می ماند. محل قرار گیری آن هم بین دو رودخانه تائوها و لیجیانگ است.
  • تپه مورال یکی دیگر از جاذبه هایی است که در شهر گویلین در چین می توانید از آن دیدن کنید و جالبه که بدانید این منطقه به دلیل سرسبزی و زیبایی بی نظیری که دارد محلی برای الهام شاعران و هنرمندان چینی جهت خلق آثار خارق العاده نیز بوده است.
  • بعد از تپه مورال و صخره فیل شالیزارهای برنج از دیگر جاذبه های این شهر چینی است که شاید در جهان اولین منطقه کشاورزی باشد که دارای خاصیت جذب توریست را دارد. این مراتع که به صورت پلکانی و در قرن 14 میلادی ساخته شده اند، ارتفاعی تا 800 متر بالاتر از سطح دریا دارند. کشاورزان این منطقه در فصول سرد سال آب باران مورد احتیاج خود را در مخازنی مخصوص ذخیره می نمایند تا در فصل تابستان برای آبیاری برنج از آن استفاده نمایند و در اوایل پاییز آن را درو می نمایند.
منبع: الی گشت
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 351

به "شهر گویلین در چین و رودخانه لی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر گویلین در چین و رودخانه لی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید