سیستم هشدار صوتی خودروهای برقی جان عابران را نجات می دهد

به گزارش دیتاپد، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، گروه های مختلف حفظ امنیت جاده ها، خودروهای الکتریکی را قاتلان ساکت نامگذاری نموده اند.

سیستم هشدار صوتی خودروهای برقی جان عابران را نجات می دهد

از جولای 2019 میلادی طبق قانونی جدید همه خودروهای الکتریکی جدید باید سروصدایی ایجاد نمایند که عابران پیاده به خصوص افراد نابینا بتوانند صدای نزدیک شدن آن را بشنوند اما با وجود آنکه 9 ماه تا این مهلت مانده شرکت جاگوار از صدای خودروهای الکتریکی اش در آینده رونمایی کرد.

این شرکت فناوری به نام سیستم هشدار قابل شنیدن خودرو ابداع نموده است. این سیستم برای نخستین خودروی الکتریکی این برند به نام I-Pace طراحی شده است. مهندسان جاگوار با یاری سگ های راهنمای افراد نابینا صوتی ابداع نموده اند که با سرعت 20 کیلومتر بر ثانیه قابل شنیدن است. همچنین بلندی صوت بیش از 56 دسی بل است.

این صوت طوری طراحی شده که هر چند برای عابران پیاده قابل شنیدن است، اما سرنشینان خودروهای دیگر آن را نمی شنوند. مهندسان جاگوار این صوت را در محیط های مختلف از جمله فضای شهری آزمایش نموده اند. قابلیت انتشار صوت این سیستم به گونه ای است که نمی توان آن را خاموش کرد. با افزایش سرعت خودرو شدت صوت نیز بیشتر می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 72

به "سیستم هشدار صوتی خودروهای برقی جان عابران را نجات می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم هشدار صوتی خودروهای برقی جان عابران را نجات می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید