موتور خودرو با محلولی نانوفناورانه بدون احتیاج به آب تمیز می گردد

به گزارش دیتاپد، شست وشوی موتور خودرو های سبک و سنگین بدون استفاده از آب میسر شد و نانوفناوری به کمک مدیریت مصرف آب در کشور آمد.

موتور خودرو با محلولی نانوفناورانه بدون احتیاج به آب تمیز می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، شست وشوی موتور خودرو های سبک و سنگین بدون استفاده از آب میسر شد و نانوفناوری به یاری مدیریت مصرف آب در کشور آمد. این محصول پایه آب می باشد و بوسیله نانو ذرات آلودگی موتورخودرو را تمیز می نماید و احتیاج به مصرف آب نیز نمی باشد با توجه به خاصیت آنتی استاتیک از تجمع گرد و غبار بر روی موتورخودرو جلوگیری می نماید. محصولی که به وسیله شرکت کیمیا شیمی سهند و با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراوری شده است.

موتور خودرو هم مانند هر چیز دیگری وقتی تمیز باشد بهتر کار می نماید، ولی تمیزکردن موتور مانند شستن سایر قسمت های خودرو نیست. وسایل نقلیه مدرن دارای قسمت های الکترونیکی زیادی مانند واحد کنترل الکترونیکی، جعبه فیوزها، سوئیچ ها و تعداد زیادی از اتصالات دیگر هستند که هیچ کدام از این اجزاء با آب رابطه خوبی ندارند.

اسپری کردن این اجزاء ظریف الکتریکی با جت H2O و یا بخار هم به احتمال زیاد نتیجه بدهد، ولی با آن هم دو حالت ممکن است، در برترین حالت، موتور روشن نمی گردد و در بدترین حالت، پرداخت خسارت های زیاد و تعمیرات گران است. پیشرفت خودرو ها و پیچیدگی مدارات الکترونیکی در آن ها، همگی خواهان تغییر روش تمیز کردن موتور و اجزای برقی آن شده است. این محصول یاری می نماید تا هم خودرو با کمترین آسیب و نقص فنی شست و شو گردد و هم در مصرف آب صرفه جویی چشمگیری صورت گیرد.

از جمله مزایای این محصول می توان به عدم سمیت، حفاظت از محیط زیست، استفاده از مواد اولیه کاملا طبیعی و داخلی، خواص آنتی استاتیک و خواص آنتی باکتریال آن اشاره نمود که این محصول را به یک محصول کاربردی و قابل اطمینان برای کاربران تبدیل نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2230

به "موتور خودرو با محلولی نانوفناورانه بدون احتیاج به آب تمیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتور خودرو با محلولی نانوفناورانه بدون احتیاج به آب تمیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید