سلاح های فناوری محور چین در نبرد با COVID-19

به گزارش دیتاپد، چین کانون اولیه ویروس کرونای جدید یا Covid-19 و یکی از مهمترین میادین نبرد با ویروس کرونا در نظر گرفته می گردد، با این وجود چینی ها در نبرد با کرونا از سلاح های هوشمند استفاده نموده اند.

سلاح های فناوری محور چین در نبرد با COVID-19

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بر اساس اطلاعاتی که تا کنون درباره کرونا داریم، کاهش نرخ تماس های فیزیکی با افراد مشکوک به ابتلا یا مبتلایان Covid-19 می تواند تا حد زیادی فرایند پیشگیری و کنترل بیماری را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه نگاهی داریم به اقدامات فناوری محور چین طی روزهای شیوع کرونا:

-خدمات معمول پزشکی بصورت آنلاین ارائه می شوند. درواقع در کشور چین اگر دچار هر نوع علامت بیماری(غیر از کرونا) شده باشید می توانید ضمن برقراری تماس آنلاین با پزشکان عموم و متخصص، شرایط ابتلای خود را آنالیز کنید. این موضوع نه تنها به بیماران عمومی یاری می نماید بر نگرانی های خود غلبه نمایند، بلکه مانع از مراجعه حضوری و افزایش احتمال ریسک بیماری می گردد.

کارمندان مترو و خطوط حمل و نقل با یاری سیستم غربالگری دمای بدن شرایط سلامتی مسافران را می سنجند، اما آن چه این سیستم را از همتایان خود متمایز می نماید این است که این سیستم به نسل پنجم اینترنت دسترسی دارد و اطلاعات را به سرعت در حافظه مسیرهای تردد مسافران ثبت می نماید. در نتیجه در سفر بعدی هر مسافر یک تاریخچه سلامتی و دمای بدن وجود دارد که می توان شرایط سلامتی افراد را روی آن آنالیز کرد.

ربات های ضدعفونی نماینده نقشی پررنگ در معابر و خیابانهای شهرهای مختلف چین ایفا می نمایند. چین توجه خاصی به ربات های ضدعفونی نماینده دارد و این ربات ها روز به روز جدیدتر و به روز رسانی می شوند.

ربات های حامل مواد غذایی نیز از مهمترین ربات ها در شهرهای قرنطینه شده محسوب می شوند. این ربات ها می توانند ضمن ذخیره سازی مواد غذایی، عملیات تحویل خوراکی ها را نیز به سادگی به افراد محصور در نقاط قرنطینه انجام دهند.

منبع: انتخاب
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 931

به "سلاح های فناوری محور چین در نبرد با COVID-19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلاح های فناوری محور چین در نبرد با COVID-19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید