رودخانه کرج به آنتی بیوتیک آلوده شده است؟

به گزارش دیتاپد، اواخر شهریور سال گذشته بود که موضوع ساخت یک کارخانه آسفالت در روستای آزادبر منتشر و اعلام شد که مکان یابی این کارخانه مغایر با مصوبه شورای عالی امنیت ملی در خصوص حفاظت از رودخانه کرج است و البته محیط زیست البرز هم نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و مخالفت خود را گفت.

رودخانه کرج به آنتی بیوتیک آلوده شده است؟

حال با گذشت یکسال از این بحث، فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد که با طرح مسائل زیست محیطی از ساخت این کارخانه جلوگیری به عمل آمد و پرونده آن بسته شد.

حکیمی اظهار داشت: کارخانه مذکور در حریم کیفی سرشاخه رودخانه کرج قرار داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک در سال گذشته گفت: خوشبختانه در سال جاری هنوز مورد از این بیماری در استان مشاهده نشده است.

حکیمی در خصوص آخرین وضعیت تالاب صالحیه هم اعلام کرد: این تالاب سال جاری به طور کامل خشک نشد و وضعیت سال جاری آن از سال گذشته بهتر است و حیات وحشی که به آن مهاجرت کرده بودند همچنان حضور دارند.

وی با بیان اینکه پیگیری برای ثبت صالحیه به عنوان تالاب رسمی کشور در حال انجام است اضافه نمود: این موضوع به مطالعاتی برای تعیین حق آبه نیاز دارد.

حکیمی در خصوص بحثی که درباره آلودگی رودخانه کرج به آنتی بیوتیک مطرح شده بود هم اعلام کرد: این موضوع در یک پایان نامه دانشگاهی مطرح شده بود، در خصوص این بحث باید گفت که محیط زیست وضعیت آلایندگی رودخانه کرج را پایش می کند اما اظهار نظر در خصوص آلودگی رودخانه به آنتی بیوتیک باید توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 460

به "رودخانه کرج به آنتی بیوتیک آلوده شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رودخانه کرج به آنتی بیوتیک آلوده شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید