تور ارزان استانبول: رستوران های قدیمی استانبول که فراموش نشده اند

به گزارش دیتاپد، این یک واقعیت شناخته شده است که استانبول یکی از تاریخی ترین شهرهای دنیا است. به همین علت است که شنیدن این که بسیاری از رستوران های تاریخی و قدیمی در اینجا وجود دارد که قدمت بعضی از آنها به بیش از 170 سال می رسد، جای تعجب نیست. در این پست وبلاگ در خصوص ده مورد از این رستوران های تاریخی در تور استانبول و داستان آنها صحبت خواهیم کرد. برترین بخش این است که بسیاری از قدیمی ترین رستوران های استانبول اما نه همه آنها در شهر قدیمی واقع شده اند، به این معنی که می توانید از هتل خود در سلطان احمد به آنها بروید.

تور ارزان استانبول: رستوران های قدیمی استانبول که فراموش نشده اند

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

رستوران Kalkanoğlu

آیا تا به حال فکر نموده اید که زندگی در امپراتوری عثمانی و دسترسی به بعضی از خوشمزه ترین غذاهایی که در کاخ توپکاپی برای سلطان ها سرو می شد چگونه خواهد بود؟در Tarihi Kalkanoğlu Pilavı می توانید همان غذای برنجی را پیدا کنید که سلطان های عثمانی هر روز می خوردند. بنیانگذار سلیمان کالکان اوغلو، قبل از تغذیه ارتش عثمانی در طول جنگ عثمانی و روسیه در سال 1853، سر آشپز در آشپزخانه های قصر بود. پس از جنگ، او بازنشسته شد و رستوران خود را در ترابزون در سال 1856 افتتاح کرد. امروز ، رستوران اصلی هنوز هم برنج افسانه ای خود را ارائه می دهد و به وسیله نسل 6ام اداره می شود.چیزی که این برنج را به برترین شکل در ترکیه تبدیل می نماید این است که با مغز استخوان به مدت 24 ساعت جوشانده شده و کره تهیه شده از گاوهایی که در ارتفاعات 2000 متری منطقه دریای سیاه ترکیه چرا می نمایند، تهیه می شود. این رستوران در شهر آنتالیا نیز یک شعبه دارد شما می توانید با تور آنتالیا از آن بازدید و شاید یک شام و نهار ایده عال در کالیچی آنتالیا میل کنید.

رستوران اسکندر کباب

اولین دونر کباب در سال 1867 به وسیله اسکندر افندی از بورسا پخته شد که تیکه های گوشت بره را روی یک جوجه گردان چید و برای اولین بار آن را به جای افقی به صورت عمودی پخت او اسکندر کباب را با قرار دادن تکه های دونر برش شده روی رب گوجه فرنگی و نان پیتا آغشته به کره ایجاد کرد. رستوران اصلی در سال 1867 در بورسا افتتاح شد و هنوز هم یکی از برترین دونر کباب های دنیا را سرو می نماید. آنها یک شعبه در استانبول دارند که در کاراکوی واقع شده است.

رستوران لوکانسی

در سال 1888، سرآشپز ماهر حاجی عبدالله مجوز رستوران گرفت و رستوران خود را در اسکله کاراکوی افتتاح کرد. برای ارائه برترین غذاهای عثمانی و مهمان نوازی، هیئت های رسمی خارجی در اواخر دوره عثمانی در حاجی عبدالله لوکانتاسی میزبانی می کردند. در دهه 1950 به مکان فعلی خود در بی اوغلو، نزدیک میدان تقسیم، نقل مکان کرد لوکانسی با تاریخ 130 ساله خود قدیمی ترین رستوران استانبول است. قدمت آن به امپراتوری عثمانی برمی شود و از سال 1888 بعضی از خوشمزه ترین غذاهای عثمانی و ترکی را برای مردم محلی سرو می نماید، اهمیتی نوستالژیک در زندگی بسیاری از مردم دارد. خاطرات کودکی آنها اغلب با بازدید منظم از این رستوران با اعضای خانواده در هم آمیخته است.

رستوران کوفته فیلیبه

کوفته ترکی یک غذای سنتی است که قرن ها در آناتولی وجود داشته و الهام بخش قدیمی ترین رستوران های استانبول بوده است Meşhur Filibe Köftecisi در سال 1893 به وسیله Mehmet Saltuk، که قبل از جنگ های بالکان از بلغارستان به استانبول مهاجرت کرد، تأسیس شد. او محل و کوفته هایش را به نام شهر پلوودیو (به ترکی فیلیبه) که قبلاً در آن زندگی می کرد، نامگذاری کرد. دستور کوفته از نسلی به نسل دیگر منتقل شد تا اصالت خود را حفظ کند. این غذای آبدار با وجود داشتن تنها پیاز، زیره و نمک درون آن به آبدار و خوش طعم بودن معروف است.

رستوران کنیالی

حاج احمد عیاران از قونیه وارد استانبول شد و در سال 1897 یک رستوران کوچک در سیرکچی افتتاح کرد. در نتیجه ریشه آناتولی و غذاهای لذیذ و اصیل، رستوران Konyalı به سرعت تبدیل به مظهر غذاهای ترکی شد.کنیالی میزبان بسیاری از چهره های مشهور از جمله بنیانگذار جمهوری ترکیه، آتاتورک، الیزابت دوم ملکه انگلیس، بی نظیر بوتو رئیس جمهور پاکستان و ریچارد نیکسون رئیس جمهور سابق ایالات متحده بوده است.این رستوران در سال 1967 به کاخ توپکاپی نقل مکان کرد و برای بیش از نیم قرن مورد علاقه بوده است و همچنان جایگاه خود را به عنوان یکی از مشهورترین رستوران های ترکیه حفظ می نماید.

رستوران کباب دولی Develi

غازیانتپ مرکز شگفتی های آشپزی است. جای تعجب نیست که بعضی از معروف ترین غذاهای ترکی از این شهر باستانی جنوب شرقی است. رستوران Develi یکی از مهمترین نمایندگان این غذاهای غازیانتپ است. Develi در سال 1912 به وسیله Arif Develi در Gaziantep تاسیس شد و نسل سوم خانواده در سال 1966 شهر را ترک کردند و رستوران خود را در استانبول ساماتیا افتتاح کردند. امروزه، همراه با منوی غذاهای سنتی مجموعه ای متنوع از غذاهای مدیترانه ای و آناتولی را ارائه می دهد. علاوه بر این، باقلوای سرو شده در اینجا ممکن است یکی از برترین ها در استانبول باشد.رستوران اصلی در Gaziantep افتتاح شد. این رستوران در استانبول در سال 1966 افتتاح شد و به وسیله همین خانواده اداره می شود.

رستوران فهمی لوکانتاسی

این رستوران در سال 1919 به وسیله فهمی افندی تأسیس شد که از یانیا به یونانی Ioanninaفرار کرد و به استانبول آمد. او خودش آشپز نبود، بنابراین حسین افندی را سرآشپز بولو کرد که قبلاً در آشپزخانه های کاخ عثمانی کار می کرد.این رستوران کوچک با یک کارآفرین و یک سرآشپز مشهور در پشت آن به سرعت به یکی از اصلی ترین افراد محلی استانبولی تبدیل شد.نسل سوم اکنون Lokantası را اداره می نماید. امروزه به همان میزان محبوب است که در روزهای اولیه خود بود. آنها یکی از متنوع ترین انتخاب های غذاهای سنتی عثمانی و ترکی را در رستوران اصلی خود در بازار کاراکوی سرو می نمایند.

رستوران علی بابا

علی بابا قدیمی ترین رستوران ماهی و غذاهای دریایی استانبول است. علی بابا، ابتدا آرایشگاهی حرفه ای، در این مکان ساحلی داشت. با این حال، مردم محلی چنان شیفته چشم انداز تنگه بسفر از باغ مغازه شدند که برای پیک نیک آمدند.در نهایت، علی بابا تصمیم گرفت که این زمین چیزی بیش از یک مکان برای کوتاه کردن مو باشد. او در سال 1920 یک رستوران ماهی افتتاح کرد. از زمانی که در سال 1920 افتتاح شد هنوز محبوب است و این فقط به علت منظره ها فوق العاده آن از تنگه بسفر نیست. ماهی تازه است، غذای خوشمزه و با خدمات عالی ارائه شده است. قیمت ها برای یک مکان تاریخی مانند این نیز مناسب است.

خلاصه:

آژانس گلبرگ سیر مجری تورهای ترکیه و بعلاوه تور سریلانکا می باشد و شما می توانید برای نوروز تورهای خود را از آنها رزرو و تجربه لذت بخشی بعد از پاندمی کرونا داشته باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2074

به "تور ارزان استانبول: رستوران های قدیمی استانبول که فراموش نشده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: رستوران های قدیمی استانبول که فراموش نشده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید