ربات هایی که با هوا کار می کنند

به گزارش دیتاپد، یک استارتاپ آمریکایی قصد دارد نوعی ربات نرم برای ناسا تولید کند که کار خود با کمک هوا انجام می دهد.

ربات هایی که با هوا کار می کنند

به گزارش ایسنا و به نقل از تک کرانچ، استارتاپ بریز اتومیشن (Breeze Automation) که در زمینه تولید ربات های نرم فعالیت دارد، کار جدیدی را در این زمینه آغاز کرده است. این شرکت قصد دارد با ادغام فناوری رباتیک و هوش مصنوعی، نوعی ربات نرم برای ناسا و نیروی دریایی آمریکا تولید کند.

در حال حاضر، شرکت های بزرگی مانند بوستون داینامیکز (Boston Dynamics)، فعالیت های جدی تری برای حل مسائل مربوط به فضا و یا محیط زیر آب انجام می دهند اما بریز قصد دارد با این ابداع خود، مفهوم سازگاری ربات های نرم را ارتقا دهد.

گویی کاوالسانتی (Gui Cavalcanti)، بنیان گذار و مدیرعامل بریز گفت: ایده ساخت چنین ربات هایی که هزینه کمتری را به دنبال دارند، حدود هفت سال در آزمایشگاه ما مورد بررسی و آزمایش بوده است. این ربات ها، بسیار محکم هستند و با مواد بسیار سبکی ساخته شده اند. هدف ما، ساختن ساده ترین و سبک ترین ربات ممکن است که با کمک پارچه و هوا ساخته می شوند.

شرکت بریز با به کار دریافت این اصول ساختاری به جای روش های قدیمی ساخت ربات، می تواند با فعالان حوزه ساخت ربات های نرم فضایی رقابت کند.

ساخت چنین ربات هایی، برای تعامل با محیط هایی که ناشناخته و غیرقابل پیش بینی هستند، طبیعی است و مزایای بسکمک برای انسان خواهد داشت. کاوالسانتی افزود: در حال حاضر نحوه تعامل ربات ها با جهان واقعی، اهمیت بیشتری نسبت به قبل دارد. تلاش ما این است تا پژوهش بیشتری در مورد ربات های نرم انجام دهیم و سیستم هایی را ارائه کنیم که در آنها از منابع قابل قبولی مانند هوا استفاده می شود.

بریز در حال حاضر برای ابداع سیستم های جدید رباتیک خود و دور شدن از روش های قدیمی ابداع فناوری رباتیک، با ناسا همکاری می کند.

کاوالسانتی ادامه داد: در حال حاضر ربات های بسکمک وجود دارند که می توانند از عهده کارهای مشخصی برآیند اما سیستم رباتیک ما نسبت به این گونه ربات ها، ساده تر است. در این طراحی جدید، نیازی به استفاده از فلزات نیست و می توان ربات را با سوار کردن قالب ها و قطعات سبک ابداع کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 201

به "ربات هایی که با هوا کار می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات هایی که با هوا کار می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید