دکوراسیون اتاق کودک و نکاتی که به شما در چیدمان آن یاری می نماید

به گزارش دیتاپد، دکوراسیون اتاق کودک یکی از مسائلی است که به تازگی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. تخت و کمد، مبلمان اتاق کودک، قفسه، اکسسوری، اسباب بازی، فرش و کفپوش همگی از المان های دکوراسیون اتاق کودک هستند که در چیدمان آن باید به آن ها توجه کنید؛ اگر در انتظار به جهان آمدن فرزند خود هستید و یا به دنبال تغییر دکوراسیون اتاق فرزندانتان هستید. این مقاله می تواند برای شما مفید باشد.

دکوراسیون اتاق کودک و نکاتی که به شما در چیدمان آن یاری می نماید

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

تاثیر تخت خواب در دکوراسیون اتاق کودک

تخت خواب یکی از مهمترین اجزا دکوراسیون اتاق کودک است. با توجه به سن کودک تخت خواب های متفاوتی وجود دارد. تخت هایی که حفاظ دارند برای نوزادان و بچه ها با سن زیر دو سال مناسب است تا از بروز حوادث جلوگیری کند. تخت های حفاظ دار با ارتفاع بالا برای نوزادان مناسب است ولی با عظیم شدن بچه ها ارتفاع تخت ها باید کم گردد تا بتواند به تنهایی از تخت خواب استفاده کند. اگر از تخت هایی که ارتفاع آنها تنظیم می گردد استفاده کنید می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید.

بعضی تخت خواب ها با شمایل مختلف هم برای بچه ها وجود دارد که می تواند برای بچه هایی که مسائل خواب دارند یاری کننده باشد و اشتیاق آنها را برای استفاده از تخت خواب خودشان بیشتر کند. در ادامه چند نمونه از تخت خواب کودک را به نمایش می گذاریم.

کمد و اکسسوری

کمد در دکوراسیون اتاق کودک بیشتر جنبه تزیینی دارد. استفاده کمد و اکسسوری بیشتر برای نگهداری وسایل، اسباب بازی و لوازم تزیینی است. بعضی از کمد ها علاوه بر جنبه زیبایی کاربردی هم هستند. بعضی از کمد ها قابلیت تخت تعویض پوشک را هم دارند. از سوی دیگر بعضی کمد ها با ظاهری اسباب بازی گونه هم برای نگهداری لباس و وسایل کاربرد دارند و هم برای بازی مناسب هستند.

کاغذ دیواری در دکوراسیون اتاق کودک

پوشش دیوار برای نوزادان که هنوز به ادراک کامل نرسیده اند بهتر است از طرح های ساده مانند گل و عروسک و شکل های فانتزی باشد ولی برای بچه هایی که کمی عظیم شده اند و متوجه اطراف خود هستند دیوارپوش های خلاقانه مثل نقشه دنیا، طرح مارپله، شطرنج و … می تواند برای دیوارپوش مناسب باشد و به سرگرمی کودک هم یاری کند. گاهی خالی گذاشتن بخش از دیوار برای نقاشی کشیدن هم می تواند به بالا بردن خلاقیت وی یاری کننده باشد و هم می تواند جلوی نقاشی های دیواری در دیوارهای خانه را بگیرد. پوشش دیوار و استفاده از رنگ آن در بخش اکسسوری ها می تواند به بهتر شدن دکوراسیون اتاق کودک یاری کند.

وسایل آموزشی

برای تزیین دکوراسیون اتاق کودک از وسایل آموزشی در کنار وسایل سرگرمی استفاده کنید. کتاب ها و بازی های ذهنی می توانند از این گزینه ها باشند. بهره بردن از تخته برای نوشتن و نقاشی کشیدن می تواند گزینه خوبی باشد. اگر کودک به ورزش علاقه دارد می توانید چیدمان ورزشی و بعضی از وسایل یاری ورزشی مانند نردبان و بارفیکس استفاده کنید.

کفپوش در دکوراسیون اتاق کودک

یکی از المان های مهم در دکوراسیون اتاق کودک کفپوش است. پارکت، سرامیک و سنگ همگی مناسب هستند ولی می توانند در فصل زمستان باعث نفوذ سرما به بدن شوند در زمانی که کودک در حال بازی بر روی زمین است. یک پوشش نرم مانند فرش و موکت پرز بلند که دارای طرح های بچه گانه مثل طرح زمین فوتبال، طرح مارپله و … باشد می تواند گزینه خوبی برای کفپوش اتاق کودک باشد.

پرده و ملحفه ها در دکوراسیون اتاق کودک

استفاده از پرده و ملحفه های با رنگ روشن و جنس پنبه ای برای پوست لطیف و نازک کودک مناسب هستند. سعی کنید از رنگ های شاد و پر انرژی برای روتختی و ملحفه استفاده کنید از آنجایی که معمولا تخت و کمدها چوبی هستند و بیشتر به رنگ قهوه ای هستند بهتر است برای روتختی و ملحفه از رنگ های شادتری استفاده کنید تا اتاق کسل کننده به نظر نیاید.

نور در دکوراسیون اتاق کودک

نور و چگونگی استفاده از آن می تواند تاثیر زیادی در روحیات کودک داشته باشد. استفاده از چراغ خواب و آباژور های عروسکی و فانتزی می تواند ترس بچه ها از تاریکی را کم کند .بیشتر بچه ها از تاریکی می ترسند که اینکار به آنها در غلبه بر ترسشان یاری می نماید. نور طبیعی از بهترین گزینه های نور در دکوراسیون اتاق کودک است که به وسیله پنجره ها تامین می گردد. از آنجایی که بیشترین زمان سپری شده در اتاق زمان بازی است پس بهتر است محل بازی و نگهداری اسباب بازی ها را در کنار پنجره ها بگذارید.

استفاده از نور مصنوعی با شدن کافی و ترکیب رنگی مناسب هم در تامین نور شب برای اتاق لازم است. ناگفته نماند که نور شب باید بسیار کمتر از نور روز باشد تا کودک بتواند هرچه سریع تر برای خواب آماده گردد.

سخن آخر

بهترین کار برای دکوراسیون اتاق کودک این است که آن را به گونه ای تنظیم کنیم که فرزندمان از بودن رد آن لذت ببرد و سپری کردن زمان در اتاقش برایش لذت بخش و آرام باشد. اتاق خواب کودک همچنین باید جای مناسبی برای خواب باشد و فضایی داشته باشد تا بتواند با همبازی هایش در آن به بازی بپردازد. نور کافی داشته باشد و دمای آن هم آزار دهنده نباشد. بیاید با حذف وسایل اضافی فضای کافی را در اختیار فرزندانمان بگذاریم.

منبع: کوئیک سازه
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1070

به "دکوراسیون اتاق کودک و نکاتی که به شما در چیدمان آن یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون اتاق کودک و نکاتی که به شما در چیدمان آن یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید