علت سبز شدن شاخص بورس از نظر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار

به گزارش دیتاپد، دهقان دهنوی در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با وزارت صمت از دلایل سبز شدن بازار سرمایه در روز های اخیر توضیحاتی ارائه داد.

علت سبز شدن شاخص بورس از نظر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار

دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت صمت، گفت: تامین اقتصادی به وسیله پلتفورم هایی است که به تازگی راه اندازی شده، به طوری که شرکت های کوچک که امکان تامین اقتصادی به وسیله بازار سرمایه را ندارند می توانند از این روش به تامین اقتصادی بپردازند.

او اضافه نمود: تحولاتی که در بازار سرمایه رخ داد به سبب گزارش های خوبی که به وسیله شرکت ها منتشر شده است. حضور مردم در بازار سرمایه در هر حوزه ای باید توام با برنامه، دانش، آنالیز و استفاده از روش های غیر مستقیم باشد.

دهقان دهنوی گفت: این پلتفورم ها یک نوع دیدگاه به سرمایه گذار می دهند، این پلاتفورم هایی که به تازگی قرار است راه اندازی گردد خود به شکل یک تامین اقتصادی جمعی عمل می نمایند.

او تاکید نمود: سرمایه گذاران اعم از خرد و کلان موظف هستند که گزارش های این پلتفورم ها را آنالیز و ارزیابی نمایند

زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت، گفت: طرحی که ما امروز از آن رونمایی کردیم چندسالی است که بین سازمان بورس و وزارت صمت در حال کش و قوس و پیگیری است.

او اضافه نمود: از اوایل سال گذشته می خواستیم آن را به مرحله عملیاتی برسانیم، نگاهی که به این نوع تامین اقتصادی جمعی است به نحوی که مردم به ویژه اشخاصی که سرمایه شان زیر 50 ملیون تومان، اما می خواهند سرمایه خود را به سمت فراوری بیاورند می توانند از این نوع پلتفورم ها که قرار است به وسیله بعضی از شرکت ها مورد استفاده قرار بگیرد استفاده نمایند.

زرندی گفت: شرکت هایی می توانند از این پلتفورم استفاده نمایند که پروژه هایشان تا سقف 10 میلیارد تومان باشد ، که در اصل به این دست از پروژه ها sne هم می گویند.

او تاکید نمود: سرمایه گذارانی که قصد دارند تا ریسک این نوع از فراوریات را کاهش دهند می توانند تا مبلغ 50 ملیون تومان سرمایه گذاری نمایند، این ابزار و در کنارش ده ها ابزار دیگر که ما سعی کردیم به وسیله بازار سرمایه از آن ها بهره بگیریم به سبب آن است که داریم روش هایی را برای تنوع فراوری ایجاد می کنیم تا پول های سرگردان مردم را به سنت فراوری سوق دهیم.

زرندی بیان نمود: اساس این کار بدین نحو است که یک سمت سرمایه گذار و سمت دیگر کار آفرین واقع شده است، نا گفته نماند که عمدتا طرح هایی در این پلتفورم ارائه می گردد که مرحله اولش را گذرانده است.

او گفت: عمدتا این نوع طرح ها یک مزیتی دارند که به محض اجرا شدنش خواهیم گفت. قرار است برای تامین اقتصادی این طرح ها علاوه بر صندوق توسعه شکوفایی از چهار صندوق دیگر بهره گرفته گردد، مسئولیت ارزیابی طرح ها با خود پلتفورم هاست اما ما به سبب کاهش ریسک ها صندوق هایمان را هم به این پلتفورم ها وصل کردیم.

او بیان نمود: سرمایه گذاران به ویژه اشخاص حقیقی ضروری است بیایند از بین طرح هایی که وجود دارد یکی را انتخاب نمایند، اما ناگفته نماند که سرمایه گذاران خرد باید تا یک سقف محدود سرمایه گذاری نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1922

به "علت سبز شدن شاخص بورس از نظر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت سبز شدن شاخص بورس از نظر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید