داروی بیهوشی مخصوص میدان جنگ!

به گزارش دیتاپد، ایسنا نوشت: دارپا برای ارائه داروهای بیهوشی مخصوص میدان جنگ، برنامه جدیدی را در پیش گرفته است تا این داروها نیازی به متخصص نداشته باشند.

داروی بیهوشی مخصوص میدان جنگ!

دارپا برنامه نو خود موسوم به داروی بیهوشی برای مراقبت های میدان جنگ یا ای بی سی(ABC) را اعلام کرده است. هدف از این برنامه، توسعه یک داروی بیهوشی نو است که بدون نیاز به آموزش پزشکی تخصصی یا دستگاه نظارتی پیچیده بتوان از آن برای مصدومان میدان جنگ استفاده کرد.

ما داروهای بیهوشی را مانند بسیاری از چیزها آن قدر بدیهی می دانیم که تصور وجود نداشتن آنها برایمان سخت است. از زمان ساخت این داروها برای اولین بار در دهه 1840، داروهای بیهوشی و فناوری های پشتیبانی کننده آنها پیشرفت های بزرگی برای نجات جان انسان ها داشته اند اما پیشرفت قابل توجهی در حوزه داروهای بیهوشی میدان جنگ که هنوز خیلی بهتر از یک دوز مورفین نیستند، صورت نگرفته است.

دو دلیل برای این شرایط وجود دارد. اولین دلیل این است که داروهای بیهوشی، آرام بخش های ساده نیستند. آنها ترکیبی پیچیده از داروهایی هستند که برای انجام دادن کارهایی مانند آرام کردن بیمار، کاهش احساسات، جلوگیری از حرکت کردن بیمار یا ایجاد بیهوشی طراحی شده اند. علاوه بر این، تجویز داروهای بیهوشی به یک متخصص نیاز دارد که بیمار را تحت نظر داشته باشد و برای تثبیت تنفس، حفظ سطح اکسیژن در اندازه قابل قبول و حفظ عملکرد قلب، از او حمایت کند.

دلیل دیگر این است که با وجود صدها میلیون بار استفاده کردن از داروهای بیهوشی، هیچ کس واقعا نمی داند که این داروها چگونه کار می کنند. پزشکان، نحوه استفاده از داروهای بیهوشی را می دانند اما از مکانیسم ورای آنها آگاه نیستند.

آنچه دارپا با برنامه ای بی سی خود می کوشد به آن برسد، این است که با بررسی مشکل در یک سطح اساسی، ایده هایی را در مورد چگونگی ایجاد یک بی حس کننده ساده تر در میدان جنگ ارائه دهد. روش نو شامل بررسی مکانیسم بیهوشی از سطح آناتومیک تا مولکولی برای معین کردن دلیل و ایجاد راهی برای از بین بردن درد و ارائه درمان های نجات بخش تا حد امکان در میدان جنگ، بدون نیاز به تجهیزات و متخصص یا ایجاد عوارض جانبی فیزیولوژیکی خطرناک است.

مایکل فیزل(Michael Feasel)، مدیر برنامه ای بی سی گفت: داروهای بیهوشی ارائه شده برای مراقبت در میدان جنگ، خطری را از بین می برند که با وجود تلاش وزارت دفاع آمریکا، پزشکی را مختل می کند. این داروها می توانند برای اولین بار جوابگوی بخش های متفاوتی، از خدمات اورژانس روستایی گرفته تا خدمات پزشکی هوایی و مراکز ترومای درجه یک باشند. این برنامه در پی حمایت از مداخلات نجات دهنده است که زودتر و نزدیک به نقطه آسیب به کار گرفته می شوند و نتایج بهتری را برای همه بیماران، اعم از نظامی یا غیرنظامی به همراه می آورند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 خرداد 1402 بروزرسانی: 30 خرداد 1402 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2413

به "داروی بیهوشی مخصوص میدان جنگ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی بیهوشی مخصوص میدان جنگ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید