خودرویتان را با چند ترفند ساده از خراب شدن نجات دهید
به گزارش دیتاپد، در این گزارش توصیه هایی از یک مکانیک پیشکسوت را برای شما به اشتراک گذاشته ایم که تجربه هایش قطعا در نگهداری اتومبیلتان به شما یاری می نماید.
به گزارش خبرنگاران، هرچند این روزها همه چیز در جهت پیشرفت فناوری و تکنولوژی حرکت می نماید و خودروهایی که امروز و فردا ساخته می شوند تفاوت زیادی با خودروهای دیروز دارند در حدی که حتی مکانیک و تعمیر خودروها هم به وسیله نرم افزار انجام می گردد اما هنوز هم وجود بعضی از اجزای سیستم تعلیق در خودروها موجب می گردد هر راننده ای نکاتی را درباره آن ها بداند و در مواقع نیاز آن را به کار گیرند.
در این گزارش کوتاه، توصیه هایی از یک مکانیک پیشکسوت قدیمی را برای شما به اشتراک گذاشته ایم، مکانیکی که شغلش را از اجدادش به ارث برده و در یکی از قدیمی ترین گاراژهای شمال سینسیناتی که در سال 1955 تأسیس شده فعالیت می نماید.
ترازبندی خودرو به یاری ریسمان یا یک رشته سیم
دستگاه های هم ترازی الکترونیکی پیشرفت شگفت انگیزی است اما بیشتر مردم نمی دانند که صاحبان اتومبیل های مسابقه ای و خدمه گودال چندین دهه است که ماشین ها را با مقداری ریسمان یا یک رشته سیم، پایه های جک، متر و یک شاقول تراز می نمایند و واقعاً بسیار خوب جواب می دهد.
این تکنیک که معمولاً به عنوان رشته کردن اتومبیل شناخته می گردد، برای هر کسی آسان است. کافیست فقط کمی مسائل هندسه را درک کند و دارای صبر و حوصله باشد.
هرچه ترازبندی دقیق تر باشد، تعلیق دقیق تر خواهد بود و این سبک منسوخ برای تراز وسایل نقلیه تقریباً توسط هرکسی می تواند انجام می گردد.
تعویض روغن، موتور را نجات می دهد
شاید در دفترچه های راهنمای خودروها نوشته شده باشد که روغن موتور پس از طی کردن تقریبا هر 16 هزار کیلومتر باید عوض گردد اما مکانیک هایی مانند شوایتزر که سمینارهای آموزشی گسترده ای در خصوص روان نماینده های موتور ، ویسکوزیته ها و تجزیه مولکولی را به سرانجام رسانده اند، توصیه دیگری دارند.
مکانیک شوایتزر معتقد است تعویض روغن بعد از پیمودن هر 16 هزار کیلومتر شاید اوایل که موتور خودروی شما کاملا نو و سالم است، مناسب باشد اما با قدیمی شدن موتور خودرو باید در این کار تجدید نظر کنید. بنابراین توصیه می کنیم بین 5 تا 8 هزار کیلومتر روغن موتور خود را عوض کنید و به یاد داشته باشید که تعویض روغن و فیلتر خیلی به صرفه تر از تعویض موتور است.
از نابود شدن زودرس ترمز جلوگیری کنید
برخورد به مسائل ناشی از ترمز برای هرکسی ممکن است رخ دهد و اگر کار از کار گذشته باشد ماشین به مجموعه ای جدید از روتور و لنت نیاز خواهد داشت.
این مکانیک برای جلوگیری از صدمه زدن به ترمز خودرو، در سرعت های بالا، ترمز دریافت های دو ثانیه ای در دفعاتی که نیاز باشد را توصیه می نماید فقط یادتان باشد اگر به طور مداوم پا روی ترمز گذاشته و فشار دهید لطمه بزرگی به آن وارد می کنید.
روتورهای تهویه مدرن در سرعت های بالا خیلی سریع خنک می شوند ، بنابراین هنگام استفاده از سطح شیب دار بهترین روش دو ثانیه ای روشن / خاموش است.
روغن ترمز را هم تعویض کنید
تعویض روغن ترمز، به جرات می توان گفت که هیچ مکانیکی این کار را کامل و دقیق برای شما انجام نخواهد داد.
چون کاری است که کمی دقت عمل می خواهد و کمی هم زمان بر ولی بسیار ساده است. روغن ترمز با پایه گلیکول در طی کارکردش، آلودگی ها و رطوبت سیستم را در خود جذب می نماید.
مایع، رطوبت را از بین درزهای میان لوله های پلاستیکی جذب می نماید، به خصوص نشتی های گذشته و جاهایی که ممکن است از قبل در معرض هوا قرار گرفته باشند نیز بسیار مهم است؛ از طرفی مشکل نشتی به طور واضحی در آب و هوای مرطوب تشدید خواهد شد. هوای موجود در خطوط و ناخالصی ها با هوای تازه جایگزین می گردد.
اگر ماشینتان را دوست دارید، روانکاری کنید!
روانکاری اجزای سیستم تعلیق کاری است که به نظر می رسد دیگر هیچ کس انجام نمی دهد، در حالی که این کار باعث می گردد قطعات خودرو بیشتر دوام آورند.
بخش های دیگری از ماشین که اغلب نادیده گرفته می شوند و ارزش بعضی از روانکاری ها را دارند، اجزای اصلی مانند قفل درب، لولا، لوازم جانبی و قفل ها هستند. این روش حیاتی اکنون اقدامی ساده جهت نگهداری پیشگیرانه است.
منبع: خبرنگاران
منبع: جام جم آنلاین