خبرنگاران روزانه 100 هزار ماسک در استان فارس فراوری می گردد

به گزارش دیتاپد، شیراز - خبرنگاران- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از فراوری روزانه 100 هزار ماسک در یکی از کارخانه های استان فارس اطلاع داد وگفت: بازدیدها و اقداماتی موثر برای تامین ماسک مورد احتیاج مردم این استان اجرا شده است.

خبرنگاران روزانه 100 هزار ماسک در استان فارس فراوری می گردد

محمد جواد شاد روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: با توجه به این که وزارت بهداشت و درمان بصورت متمرکز برای مقابله با کرونا عمل خواهد نمود ، احتیاج استان ها به تجهیزات پزشکی اعلام شده و مقرر شده این وزارت نحوه تامین احتیاجهای استان ها را اعلام کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه نمود : در استان فارس یک کارخانه فراوریی ماسک و ملزومات مرتبط وجود دارد که پیگیری های لازم جهت صدور مجوز فراوری و عرضه این کارخانه اجرا شده و روزانه بیش از 100 هزار عدد ماسک فراوری می نماید.

وی اضافه نمود : این واحد فراوریی برای فعالیت بهتر منتظر دریافت یک ماده اولیه است که این ماده اوایل هفته آینده از تهران تحویل می گردد و ماسک های فراوریی از روز دوشنبه قابل عرضه است.

دکتر شاد با تاکید بر اینکه کرونا فعلا داروی خاصی ندارد بر اقدامات پیشگیرانه تاکید نمود.

کرونا ویروس ها خانواده بزرگی از ویروس ها هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد.از اواخر دسامبر 2019 میلادی، نوع تازه ای از ویروس کرونا در شهر ووهان چین با همه گیری در انسان شیوع پیدا نموده و تا به امروز باعث شیوع بیماری در تعدادی از کشورهای جهان شده است.

باید همه مردم در گروه های سنی مختلف با رعایت بهداشت فردی، در این زمینه مطلع و هشیار باشند، به این دلیل همیشه رعایت اصول بهداشتی می تواند سلامت ما را در برابر این ویروس تامین کند.

روش های انتقال ویروس کرونا

کرونا ویروس به سرعت به وسیله قطرات تنفسی از انسان به انسان یا از بعضی حیوانات به انسان منتقل می گردد؛ همچنین این نوع ویروس از راه تنفس و پخش آن در هوا هم قابل انتقال است و تجمعات افراد در مکان های بسته، به سرعت شرایط را برای انتقال این ویروس مساعد می کند.

نشانه های بیماری کرونا ویروس

از نشانه های این بیماری می توان به گلودرد، سرفه و تب شدید اشاره نمود که در درصدی از افراد به التهاب ریه و نارسایی کلیه منجر می گردد.

دوره نهفتگی ویروس کرونا

دوره نهفتگی این بیماری یک تا 14 روز و گاهی تا 23 روز نیز، اعلام شده است.

در کسانی که سابقه بیماری مزمن مانند بیماری تنفسی، قلبی، کبدی یا کلیوی داشته اند یا به هر دلیلی سیستم دفاعی بدنشان ضعیف شده است، مانند دیابت، یا درمان های دارویی ضعیف نماینده ایمنی بدن، ممکن است بیماری کروناویروس جدید شدیدتر شده و منجر به بستری و گاهی فوت بیمار گردد.

افراد جوان که تغذیه سالم داشته و از سلامت کافی جسمی بهتری برخوردار هستند، در صورت عفونت به این ویروس، بیماری خفیف تری را اغلب تجربه می نمایند.

تا به امروز بیشتر موارد فوتی افراد بالای 60 سال بوده اند، هر چند که محدود به گروه سنی خاصی نبوده و شدت بیماری و میزان کشندگی کروناویروس جدید از آنفلوانزای H1N1 پایین تر است.

پیشگیری از آلودگی و ابتلا به ویروس کرونا

در حال حاضر واکسنی برای ویروس کرونا وجود ندارد و بهترین راه پیشگیری از این عفونت، دوری از قرار گیری در معرض ویروس است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 934

به "خبرنگاران روزانه 100 هزار ماسک در استان فارس فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روزانه 100 هزار ماسک در استان فارس فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید