حکمرانی مجازی، دولت آمریکا یک پلتفرم چینی دیگر را تهدید امنیت ملی تلقی خواهد نمود

به گزارش دیتاپد، دولت بایدن در حال آنالیز قرار دادن شرکت چینی علی بابا در لیست موسساتی است که برای آمریکا تهدید امنیت ملی تلقی می شوند. تمرکز تحقیقات بر این است که علی بابا چگونه داده های مشتریان آمریکایی را ذخیره می نماید و اینکه آیا دولت چین می تواند به این اطلاعات دسترسی پیدا کند یا خیر.

حکمرانی مجازی، دولت آمریکا یک پلتفرم چینی دیگر را تهدید امنیت ملی تلقی خواهد نمود

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، سه منبع مدعی شده اند در حالی که دولت آمریکا بر معاملات شرکت های فناوری چینی با شرکت های آمریکایی نظارت شدیدی اعمال نموده، علی بابا غول تجارت الکترونیک چین به تازه ترین قربانی ضدیت کاخ سفید با شرکت های فناوری چین مبدل شده است.

آمریکا که از تبدیل چین به قدرت برتر دنیا و تسلط شرکت های فناوری چینی بر بازارهای دنیای نگران است به بهانه های مرتبط با امنیت ملی در کوشش است تا فعالیت موسساتی همانند علی بابا را در آمریکا ناممکن کند. پیش از این شرکت های مخابراتی چین مانند هواوی و زد تی ای نیز با چنین مشکلاتی روبرو شده بودند.

تمرکز این تحقیقات بر این است که علی بابا چگونه داده های مشتریان آمریکایی از جمله اطلاعات شخصی و داده های دارای حقوق مالکیت معنوی را ذخیره می نماید و اینکه آیا دولت چین می تواند به این اطلاعات دسترسی پیدا کند یا خیر. منابع نزدیک به دولت آمریکا مدعی هستند توانایی بالقوه پکن برای ایجاد اختلال در دسترسی کاربران آمریکایی به اطلاعات ذخیره شده در خدمات کلود علی بابا نیز نگران کننده است.

رگولاتوری ایالات متحده در نهایت می تواند تصمیم بگیرد که شرکت علی بابا را مجبور به اتخاذ تدابیری برای کاهش خطرات ناشی از استفاده از خدمات تجارت کلود خود کند یا آمریکایی ها را در داخل و خارج از کشور از استفاده از این سرویس منع کند. به گفته یکی از این سه منبع و یکی از مقامات سابق دولت ترامپ، وزارت بازرگانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نگران خدمات تجارت کلود علی بابا بود، اما دولت بایدن پس از روی کار آمدن در ژانویه آنالیز رسمی این موضوع را شروع کرد.

بر طبق آنالیز های شرکت تحقیقاتی گارتنر، تجارت کلود علی بابا در ایالات متحده کوچک و عایدی سالانه آن کمتر از 50 میلیون دلار است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2126

به "حکمرانی مجازی، دولت آمریکا یک پلتفرم چینی دیگر را تهدید امنیت ملی تلقی خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکمرانی مجازی، دولت آمریکا یک پلتفرم چینی دیگر را تهدید امنیت ملی تلقی خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید