جزیره زیبای سانتورینی؛جزیره سفید یونان

به گزارش دیتاپد، در همان اولین نگاه متوجه می شوید که چرا به جزیره سانتورینی یونان، جزیره سفید یونان می گویند. البته سانتورینی نام دیگری هم دارد. این جزیره آتشفشانی را بسیاری با نام اصلی و قدیمی اش یعنی ثرا هم می شناسند. سانتورینی را می توان تکه ای از بهشت دانست که از آسمان به زمین افتاده است. اگر باورتان نمی گردد کافیست با ما همراه باشید در سفری مجازی به جاهای دیدنی جزیره سانتورینی.

جزیره زیبای سانتورینی؛جزیره سفید یونان

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

محله اوبا

محله اوبا یکی از جاهای تماشای جزیره سانتورینی است یعنی همان گوشه سفید و آبی که در عکس ها می بینید. تمام خانه ها و کوچه های این محله سفید هستند و در و پنجره هایشان آبی رنگ. قدم زدن در کوچه ها، تماشای دریا و آسمان که در افق بهم رسیده اند و امتحان کردن غذاهای دریایی در رستوران و کافه ها برترین خاطرات را برایتان رقم می زند. البته ناگفته نماند که هتل های لوکس و ویلاهای این محله قیمت بسیار بالایی دارند.

کلیسای جزیره سانتورینی

یکی از بناهای شناخته شده سانتورینی، کلیسای سفید و آبی رنگ جزیره است. گنبد کلیسا با آبی دریا همرنگ بوده و هنگام غروب پس زمینه نارنجی آسمان، زیبایی اش را دو چندان می نماید.

برترین ساحل جزیره

اگر در پی تفریحات دریایی و استراحت در ساحل باشید، ساحل کاماری برترین است. این ساحل در کناره شرقی جزیره سانتورینی قرار گرفته است. این مکان امکانات رفاهی، رستوران، کافه، منظره ها زیبا و هرچیزی را که برای لذت بردن از آفتاب دریای اژه لازم بوده، برایتان فراهم نموده است.

گشت و گذار در کوچه های جزیره

بالا و پایین رفتن در کوچه های محله اوبا، کار هر روزه گردشگران است که از آن خسته نمی شوند. کوچه ها باریک و پیش در پیش هستند و هر بار منظره، کافه یا مغازه ای نو پیش روی آن ها نمایان می گردد. اگر خودتان را به قسمت غربی سانتورینی برسانید، صخره های زیبایی را می بینید که منظره ای واضح و تمام قد از دریای اژه را برایتان کنار گذاشته اند.

غروب جزیره سانتورینی یونان

بی شک زیباترین قسمت جزیره سانتورینی یونان همان جایی است که برای اولین بار غروب سانتورینی را از آنجا تماشا کنید. می توان گوشه ای دنج که تابلویی زیبا از آسمان نارنجی را بر بلندای دریای آبی رنگ قاب کرد. نمی دانید در سکوت تنها آن را تماشا کنید و یا دست به دوربین شوید و زیباترین غروبی که تا به حال دیده اید را ثبت کنید.

شکم گردی در سانتورینی

اگر به غذای دریایی علاقمند باشید، سانتورینی برایتان شبیه به یک بهشت است، درغیر این صورت از تماشا هشت پای آویزان شده در کنار تاورناها (رستوران یا کافه های کوچک یونان) قطعا تعجب می کنید. این هشت پاها در خلیج آمودی (Amoudi Bay) و البته منوی رستوران ها به راحتی یافت می شوند. اگر به غذاهای دریایی علاقه ای ندارید، پیشنهاد می کنیم تا حداقل سالاد یونانی را امتحان کنید. سالاد یونانی به اسم پیش غذا در منوی تمام تاورناها پیدا می گردد.

جاذبه های تاریخی سانتورینی

البته به غیر از خانه های زیبا و منظره ها طبیعی، جزیره سانتورینی جاذبه های تاریخی هم دارد. سایت باستان شناسی سانتورینی که پس از سال ها از زیر خاکستر بیرون آمده، این روزها میزبان گردشگران است. به جز سایت باستانی اکروتیری(Ancient Akrotiri)، موزه مشهور پیش از تاریخ ترا (Museum of Prehistoric Thera) هم یکی دیگر از جاهای تماشای جزیره سانتورینی است.

دیوارهای این موزه با نقاشی های با ارزش و زیبا و قفسه هایش با گنجینه های کشف شده از جزیره تزئین شده اند. اگر به زمین شناسی علاقمند باشید، رفتن به ساحل غربی سانتورینی و تماشای منظره فوق العاده ای از کاسه های آتشفشانی جزایر می تواند برایتان مجذوب کننده باشد. این جزایر از انفجار آتشفشانی مهیبی که در سال 1650 قبل از میلاد رخ داد، بوجود آمده اند.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1910

به "جزیره زیبای سانتورینی؛جزیره سفید یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره زیبای سانتورینی؛جزیره سفید یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید