جاذبه های تاریخی باتومی

به گزارش دیتاپد، با اینکه باتومی از نظر وسعت کوچک است اما در آن جاذبه ها و اماکن دیدنی متنوعی وجود دارد که گردشگران در جریان تور باتومی می توانند از آن ها بازدید نمایند . بعضی از جاذبه های گردشگری باتومی ارزش تاریخی داشته و در دسته جاذبه های تاریخی طبقه بندی می گردند . بعضی دیگر نیز در دهه های اخیر ایجاد شده و از جاذبه های مدرن باتومی به شمار می آیند . خبرنگاران در این مطلب به سراغ معرفی جاذبه های تاریخی باتومی رفته است . با ما همراه باشید تا با این اماکن تاریخی باتومی آشنا شوید .

جاذبه های تاریخی باتومی

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

جاذبه های تاریخی باتومی

کلیسای جامع مادر مقدس باتومی

یکی از اماکن تاریخی باتومی کلیسای جامع مادر مقدس این شهر است که به سبک زیبای گوتیک بین سال های 1898 تا 1903 میلادی ساخته شده است . این کلیسا نیز به مانند اغلب اماکن مذهبی گرجستان در دوران شوروی کاربری اصلی خود را از دست داد اما بعد از استقلال گرجستان دوباره به کاربری اصلی خود بازگشت و در سال 1989 میلادی به عنوان یک کلیسای ارتدوکس گرجی آغاز به فعالیت کرد . کلیسای جامع مادر مقدس باتومی Holy Mother Virgin Nativity Cathedral این روزها مکانی برای برگزاری مراسمات مذهبی در باتومی به شمار می آید .

کلیسای سنت نیکولاس باتومی

کلیسای سنت نیکولاس Church of St. Nicholas بنایی به جای مانده از قرن نوزدهم میلادی است . این کلیسا تا قبل از ساخت کلیسای مادر مقدس کلیسای جامع شهر باتومی بود ولی با تکمیل کلیسای مادر مقدس در سال 1903 میلادی این عنوان از کلیسای سنت نیکولاس سلب شد . این کلیسای ارتدوکس گرجی در مرکز شهر باتومی واقع شده و با قدمتی بیش از 1.5 قرن از قدیمی ترین کلیساهای باتومی محسوب می شود .

مسجد باتومی

مسجد باتومی Batumi Mosque از دیگر جاذبه های تاریخی باتومی است که به همت یک نجیب زاده گرجی در سال 1886 میلادی تاسیس شده است . با اینکه فضای بیرونی و داخلی این مسجد ساده است اما آرامشی وصف ناپذیر دارد . این مسجد تاریخی از جاذبه های باتومی به شمار می آید . مسجد باتومی به عنوان تنها مسجد موجود در این شهر در خیابان کوتائیسی در نزدیکی ساحل باتومی واقع شده است . در این مسجد برای تزئین دیوارها از نقش و نگارهایی به رنگ صورتی ، سبز و آبی استفاده شده است .

میدان اروپا باتومی

میدان اروپا Europe Square از مکان هایی است که هر گردشگری در سفر به باتومی چندین بار از آن گذر می نماید . این میدان که در مرکز باتومی واقع شده با ساختمان های قدیمی و جدید احاطه شده است . بعد از آنکه گرجستان به عنوان جزئی از اروپا معرفی گردید نام میدان اروپا بر میدان اصلی باتومی قرار گرفت . میدان اروپا که از خاطره انگیرترین مکان های دیدنی باتومی است هر ساله میزبان کنسرت ها و اجراهای مشهور موسیقی می باشد . مجسمه مدئا که در وسط میدان اروپا قرار گرفته خود یکی از جاذبه های گردشگری گرجستان می باشد .

قلعه گونیو باتومی

قلعه گونیو Gonio Fortress یکی از جاذبه های گرجستان است که در 15 کیلومتری جنوب باتومی در نزدیکی مرزهای ترکیه واقع شده است . از زمان ساخت این قلعه تاریخی ، اطلاعات دقیقی در دست نیست اما با توجه به یافته ها ، این قلعه حداقل 2 هزار سال قدمت دارد و یکی از قدیمی ترین قلعه های گرجستان می باشد . با توجه به قدمت و اهمیت این قلعه از سال های قبل تا کنون تعدادی از باستان شناسان در این مکان مشغول مطالعه و آنالیز هستند . آثاری که توسط این کاوشگران کشف می شود غالبا در موزه باستان شناسی باتومی نگهداری می شوند .

پل ماخونتستی باتومی

پل ماخونتستی از دیگر دیدنی های تاریخی باتومی است که در منطقه کدای در 54 کیلومتری مرکز باتومی واقع شده است . این پل در دوران قرون وسطی ساخته شده است . پل ماخونتستی با 19.5 متر طول از جنس سنگ های آتشفشانی و اهک بوده و توسط پایه صخره ای حمایت می شود . این پل به عنوان یکی از زیباترین پل های سنگی قرون وسطایی در قرن 9 و 10 میلادی بر روی رود آچاریستسکالی ساخته شده است .

منبع: لذت سفر
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1006

به "جاذبه های تاریخی باتومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های تاریخی باتومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید