تخریب یک باغ ویلا در عرصه محوطه باستانی سیلک کاشان

به گزارش دیتاپد، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، مهران سرمدیان امروز 5 بهمن ماه با اشاره به مشخص عرصه و حریم محوطه باستانی سیلک، گفت: طرح آزادسازی عرصه و حریم این مجموعه تاریخی از سال گذشته شروع و با توجه به پیگیری های به عمل آمده و صدور احکام قضایی، این فرایند در دو ماه گذشته از سرعت بیشتری برخوردار شده است.

تخریب یک باغ ویلا در عرصه محوطه باستانی سیلک کاشان

جهت دریافت خدمات طراحی و ساخت ویلا در شمال با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

او اضافه کرد: با صدور حکم قضایی، عملیات تخریب یک باغ ویلا در حریم درجه یک مجموعه باستانی سیلک کاشان روز گذشته با هماهنگی پایگاه حفاظت میراث فرهنگی کاشان و سیلک اجرا شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان اعلام نمود: با پیگیری های به عمل آمده، احکام قضایی سایر ساخت و سازهای غیرقانونی نیز به زودی صادر و پس از صدور حکم قطعی، این اداره نسبت به برطرف تصرف در حریم درجه یک مجموعه باستانی سیلک اقدام می نماید.

او بیان نمود: به وسیله یگان حفاظت میراث فرهنگی سیلک به تمامی ارگان های دولتی و حتی مشاوران املاک اعلام شده تا از هرگونه اقدام عمرانی و یا خرید و فروش در این محدوده خودداری نموده و درصورت احتیاج به هرگونه استعلام، موارد را به وسیله یگان پیگیری نموده تا از هرگونه پیش آمد و مسئله ای در آینده جلوگیری گردد.

طی دو هفته گذشته نیز تعداد هشت مورد مستحدثات غیرقانونی در حریم درجه یک محوطه باستانی سیلک کاشان تخریب شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1548

به "تخریب یک باغ ویلا در عرصه محوطه باستانی سیلک کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخریب یک باغ ویلا در عرصه محوطه باستانی سیلک کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید